Karaman'da 112 Acil Servis, geçen yıl yapılan 172 bin 300 ihbardan 152 bin 415'i asılsız olunca sadece 19 bin 885'ine müdahale edebildi.

Karaman Acil Sağlık Hizmetleri Müdürü Dr. Fatih Rüştü Delen, asılsız ihbarların yanı sıra ilginç talepte bulunanlar olduğunu belirterek, "Yaşlı bir kadın, arkadaşlarımıza 'Yavrum. Bakkala ekmek almaya gidecektim. Herhalde tansiyonum düştü. Gelirken 2 tane de ekmek alır mısınız?' diyor. Bu asılsız çağrılar bizleri çok üzüyor. İlginç taleplerden biri de 112 Acil Servis'i arayıp, babasının hasta olduğunu ve evlerine bir ambulans isteyen bir kadın, "Babam tuvalete büyük abdestini yapamıyor. Çabuk bir ambulans gönderin." diye talepte bulunması. Yine bir erkeğin 112 Acil Servis'i arayıp, 20'lik dişinin çıktığını ve ağrı yaptığı için de yürüyemediğinden ambulans talebinde bulunması, yine bir kişinin su arızanın telefon numarasını sorması, bir kadının hastanede çalışan bir erkeğe ulaşabilmek için 112 Acil Servis'i araması, yine yaşlı bir kadının sohbet etmek için araması dikkat çekti."
dedi.

Asılsız ihbar ve ilginç talepler nedeniyle 112 Acil Servis'in boş yere meşgul edildiğine dikkat çeken Delen, "Arkadaşlarımız asılsız ihbarlarla ilgilenmekteyken belki de o an, gerçekten ambulansa ihtiyacı olan bir kişi bize ulaşamadı. Bu asılsız çağrılar bizleri çok üzüyor. Fakat her telefona mecburen bakmak zorundayız. Çünkü çalışma arkadaşlarımızın görevi hayat kurtarmak. Bizler Karaman halkından tek bir şey istiyoruz. Lütfen acil ise bizleri arayın. Bizler hayat kurtarmak için 24 saat görev başındayız." diye konuştu.