İzmir’de 1 Haziran 2015'te başlayan, toplu ulaşım araçlarında kullanılan elektronik akıllı kartların okunamaması krizi hala çözülemedi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, ihaleyi kaybeden Kentkart A.Ş. hakkında, şifre ve kodları değiştirdiği gerekçesiyle suç duyurusunda bulunurken şirket ise iddiaları reddetti.

Kentkart Ege Elektronik firmasından, konuyla ilgili yazılı bir açıklama yapıldı. Açıklamada, şu ifadelere yer verildi: “Bilindiği üzere 01.06.2015 tarihi itibariyle İzmir'de Kentkart dönemi sona ermiştir. 16 yılı aşkın süre hizmet verdiğimiz ve hizmet vermekten gurur duyduğumuz güzel İzmir ile ilişkimiz sonlanırken 16 yıl süresince birlikte büyük başarılara imza attığımız ESHOT ve İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin akılalmaz suçlamalarına maruz kalmak bizi fazlasıyla üzse de yanımızda yer alan İzmir halkına bu vesile ile tekrar teşekkür ederiz. Bilinmelidir ki şirketimiz, ESHOT ve İBB'nin iddiasının aksine sözleşme süresinden sonra teslim etmesi gereken bilgi, belge, yazılım ve diğer her şeyi, ESHOT'un talebi ve haksız ısrarı doğrultusunda 28 Mayıs ve 29 Mayıs tarihlerinde teslim etmiştir. ESHOT'a teslim ettiğimiz hiçbir şifre değiştirilmemiştir ve ESHOT'a, 31.05.2015 günü saat 24.00'ten önce tüm sorumluluğu tarafımıza ait olan sisteme habersiz girmemesi ve hizmetimizi aksatacak bir değişiklik yapmaması da yazılı ve sözlü olarak bildirilmiştir. Tüm bunlara karşın kendi işini baştan bu yana yapamayan ve geçişi beceremeyen kişilerin, suçu şirketimize atma çabasının nedeni, suçluların telaşından başka bir şey değildir. Şirketimize haksız ve asılsız suçlamalar yönelten şahıslara yargı önünde hesap sorulacaktır. Şirketimiz hakkında haksız ve asılsız suçlamalar yapan kişi ve kurumları iftiralarını iddiaya davet ediyor, iddialarını ispatlayamamaları durumunda İzmir halkına verecekleri cevabı şimdiden merak ediyoruz.”