Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun açtığı İzmir'deki Konak Tüneli'nde, SOS acil telefon kulübesi olmasına rağmen içinde ahize bulunmuyor. Vatandaşlar, yaya üst geçidi yapılmadan tünelin açılmasına ve acil telefonlarının olmamasına tepki gösterdi. Tünelde "SOS" yazısı ve telefon simgesi bulunan acil haberleşme boşlukları içinde sadece kulübe bulunuyor fakat henüz telefon yok. Tehlikenin daha büyüğü ise üst geçit yapılmamasından kaynaklanıyor. 24 Mayıs 2015 tarihinde açılan Konak Tüneli'nde yaya üst geçidinin yapılmamasıyla ilgili kargaşa devam ediyor. Tünelden geçen arabaların önünden karşıya geçmeye çalışan yayalar, trafiği ve kendilerini tehlikeye atıyor. Otobüslerden inip Konak Meydanı ve Kemeraltı'na geçmek veya tersini yapmak isteyenlerse orta refüjün de tel örgüyle kapatılması sebebiyle açık buldukları yerlerden geçmeye çalışıyor. Konak Tüneli ağzındaki bölümden yayaların geçişini engellemek için bu noktalarda trafik polisleri bekliyor.

Konak Tüneli’nin ulaşıma açılmasının ardından buradaki yaya geçidi kaldırıldı. Yayalara, üst geçit tamamlanana kadar metro alt geçidini kullanmaları önerildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne üst geçit projesini sunan Sit Kurulu ile de görüşen Karayolları Bölge Müdürlüğü, en geç eylül ayında biteceğini söyledi. 42 metre uzunluğunda ve 6 metre genişliğindeki üst geçidi, paslanmaz çelik askı halatları taşıyacak. Üst geçitte dört yürüyen merdiven, iki normal merdiven ve engelliler için iki asansör bulunacak.

Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şubesi'nden konu hakkında yapılan açıklamada ise şöyle denildi: “Olağanüstü durumda tünel içi ile haberleşmek ve tünel içini görüntüleyebilmek hayati önem taşımakta olup tünel içine tesis edilen acil çağrı ve yangın ihbar butonları ile acil çağrı telefonları, sürücü ve kontrol merkezi arasındaki haberleşmenin sağlanması açısından tek araç olmaktadır. Acil çağrı telefonları arası mesafelerin genel dünya standartlarında öngörüldüğü gibi 250 metreden fazla olmamasına dikkat edilmeli ve mümkünse bu telefonlar, ses yalıtılımlı tünel sağ duvarı içine oyulmuş telefon kabinlerine monte edilmelidir. Öte yandan bir acil çağrı istasyonundan gelen acil arama çağrısının hangi noktadan geldiği, bu durumun en yakın CCTV kamerası tarafından kontrol merkezi ana ekranına aktarılması çok önemlidir. CCTV sistemi kurulurken tünel tamamıyla kamera kapsamı içinde olmalıdır. Sürücülere gerek tünel içinde gerek tünel yaklaşım ve girişlerinde trafik durumu ve sürücülerin nasıl, ne şekilde ve hangi şeritten seyretmeleri gerektiğini bildiren trafik kontrol sistemleri, değişken mesaj işaretleri ve değişken trafik işaretleri ise günümüz tünel sistemlerinin çok önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Tünel otomasyon ve kontrol sistemi ile SCADA uygulamaları, birbirleriyle etkileşim içinde çalışan tünel sistemlerini belli bir mantık dahilinde yöneten sistemlerdir. Bu nedenle bir otomasyon sisteminin asıl fonksiyonu sistemleri yalnızca uzaktan açıp kapatmak, çalıştırmak değildir. Tünellerde kurulan otomasyon ve SCADA sistemleri, bir yangın durumunda yangının hangi noktada başladığını tespit edip yangın durumu için önceden yazılmış gerekli senaryoyu devreye almalıdır. Örneğin aydınlatmayı otomatik olarak acil durum kademesine almalı, tünel girişlerini kapatmalı, kontrol merkezinde doğru alarmları oluşturmalı, CCTV sistemini olay noktasına odaklamalı, tünel içi haberleşme ve kamu anons sistemlerini devreye sokarak itfaiye, polis, ambulans gibi yerel mülki amirliklerle otomatik olarak irtibata geçilmesini sağlamalıdır.”