Meb”˜nın 19 Mayıs Kutlamaları ile ilgili aldığı kararı destekliyoruz

Eğitim Bir-Sen Kahramanmaraş 1 No'lu şube başkanı Adnan Alagöz yaptığı yazılı açıklamada "Meb”˜in 19 Mayıs Kutlamaları ile ilgili aldığı kararı desteklediklerini" söyledi.

Meb”˜nın 19 Mayıs Kutlamaları ile ilgili aldığı kararı destekliyoruz

Eğitim Bir-Sen Kahramanmaraş 1 No'lu şube başkanı Adnan Alagöz yaptığı yazılı açıklamada "Meb”˜in 19 Mayıs Kutlamaları ile ilgili aldığı kararı desteklediklerini" söyledi.

14 Ocak 2012 Cumartesi 16:46
Meb”˜nın 19 Mayıs Kutlamaları ile ilgili aldığı kararı destekliyoruz
Eğitim Bir-Sen Kahramanmaraş 1 No'lu şube başkanı Adnan Alagöz'ün yaptığı yazılı açıklama şu şekilde: 11 Ocak 2012 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından çıkartılan genelgede belirtilen 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarının stadyumlarda değil de okullarda yapılacak olmasının ifade edildiği karar metnini sendika olarak destekliyoruz,öze dönük bir karar olarak kabul ediyoruz ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bu kararı almasından dolayı tebriklerimizi iletiyoruz. 19 Mayıs 1919'da Samsun'a çıkarak Ulusal Milli Mücadelenin ve İstiklal Harbinin ilk fitilini ateşleyen M.Kemal Atatürk daha sonra bu tarihi günü gençlere armağan ediyorum demesinin ardından Gençlik ve Spor Bayramı olarak 1927 yılından itibaren kutlanmaya başlanmış ,1938 yılında ete kemiğe bürünerek 3466 Sayılı Kanunla Gençlik ve Spor Bayramı olarak resmiyetteki yerini alarak, günümüze kadar devlet töreni şeklinde kutlanagelmiştir. Milli Bayramlarımızı, ülkemizde sadece stadyumlara sıkıştırma çağdışılığından kurtarmak için, Milli Eğitim Bakanlığı'nın, Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarını halka açma yönünde çalışma başlatması bizleri mutlu etmiştir. Bundan dolayı 19 Mayıslar stadyum duvarları arasına sıkıştırılmamalı, tüm toplum kesimlerine açık hale getirilmeli; eğitimciler ve öğrenciler, eğitim süreci içerisine serpiştirilmiş seremonilerle zaman kaybetmekten kurtarılmalıdır. Ancak Milli Eğitim Bakanlıgı'nın son günlerde yayımladığı genelge ile ilgili bir bardak suda fırtınalar kopartılıyor. Bakanlık,19 Mayıs Atatürk'ü anma Gençlik ve Spor Bayramı stadyumda değil de okullarda kutlansın demiş.Yasaklıyorum dememiş,kaldırıyorum dememiş ayrıca isteyen de istediği gibi kutlasın demiş.Üniversiteye hazırlanacak lise öğrencilerinin 2,5 aylık zaman kaybı,öğretmenlerin özellikle de beden eğitimi öğretmenlerinin ders proğramının altüst oluşu ve okulda kalıp çalışmaya katılamayan öğrencilerin derslerinin boş geçmemesi için idarenin olağanüstü gayretleri,bahar aylarının dengesiz iklim özelliklerinin öğrencilerin sağlığı üzerindeki olumsuz tesirleri,ailelerin çocuklarının dışarıda bulunmasından dolayı kaygıları ,işin maliyeti gibi olumsuzluklar bakanlığın bu kararı almasında büyük rol oynamıştır. Ayrıca sivil anayasa tartışmalarının yaşandığı şu günlerde,kutlamış olduğumuz tüm resmi bayram ve törenlerin kutlanış şekli ve esasının izini sürdüğümüzde 12 Eylül darbecilerinin yapmış olduğu 01.10.1981 tarihli ”˜'Milli Bayramlar ve Törenleri Kutlama Yönetmeliği''ne ulaşıyoruz.Bu Yönetmeliğe darbe kokusu sinmiştir,militer bir bakış açısıyla ele alınmıştır,halktan kopuktur ve demirperde ülkelerini andıran ritüeller manzumesidir.Şimdi kalkıp anket yapsan bütün sivil toplum kuruluşları 12 Eylül 1980 askeri darbesine karşı olduklarını ifade ederler ama içlerinde bazı gruplar vardır ki, hem darbeye karşıdırlar hem de darbecilerin koymuş olduğu tüm kanun ve yönetmelikleri milli davamızdır diyerek sahiplenirler.Bayram, hakiki bayram olmalıdır.Milli Bayramlar da Dini Bayramlar da üzerinde yaşanılan toprakların değerlerini barındırır,inanç sistemini ifade eder,insanıyla özdeşleşir ve mutmain kalblerle kutlanır.Bayramda talimat yoktur,zorlama yoktur,tepeden bakma,dikte etme yoktur, samimiyet vardır,içtenlik ve huzur vardır. Dolayısıyla 20 Haziran 1938 tarihli kanunla “Gençlik ve Spor Bayramı” olarak kutlanan, 12 Eylül 1980 darbesinden sonra “Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı” olarak değiştirilen bayram, öğrencileri zorla stadyumlara doldurma anlayışından kurtarılmalı, gönüllülük esasına dayalı, halkımızın kutlayacağı şekle dönüştürülmelidir.
Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Tayfur Batı 2012-01-16 17:10:23

Sıkıyorsa destekleme..............

Avatar
Rıza 2012-01-16 15:24:33

Vatan sağ olsun rumuzu ile yazı yazan Sn Yorumcu arkadaş,10 mayısın anlamını ,tarihini bilmeyenin Türk vatandaşın kanından şüphe ederim. Sen kendi namına konuş. İlk okuldan ünüversiteye kadar tarih okuduk. Yani senin yaşın kadar .

Avatar
ali 2012-01-16 15:15:49

Çok doğru bir karar.Sayın başkanın da böyle bir açıklama yapmasını takdirle karşılıyorum.Bir yönetmeliği kutsayarak vatanın elden gideceğini iddia edenlerin vatan sevgisi yönetmeliğin izafe ettiği kadardır.

Avatar
vatan sağolsun 2012-01-16 13:53:33

eğitim öğretim açısından süper oldu.destekliyorum.karşı çıkanlara sorun 19 mayıs ın ne olduğunu bilmezler

Avatar
EBS li Ahmet 2012-01-16 13:29:15

Başkanım açıklamalarınıza katılıyorum, bir eziyet daha sona ermiştir, halkın iktidarı halkın gençlerini anlamsız hareket ve zaman kaybından kurtarmıştır.

Avatar
Rıza 2012-01-16 13:14:47

Milli bayramları inkar edenin,gelecek nesillere tanıtmayanın Atatürkçülüğünden ,Cumhuriyetçiliğinden şüphe ederim.

Avatar
ökkeş 2012-01-16 12:32:16

başkan herhalde 3 yıl sonrasına hazırlık yapıyordur.bu ilde yağcı olmayanlar aday dahi olamazlar ama maalesef başkalarının çantasını yaşıyan bu zavallı şahsiyetler bazen ağasından izin alarak çantayı açıp 3 -5 kelime okuyor onuda korkusundan kesik kesik okuyor.YAZIK SENİN TEMSİL ETTİĞİN ÖĞRETMENLERE.....

Avatar
dereli 2012-01-16 12:25:53

siz öğretmenleri mi temsilen konuşuyorsunuz yoksa iktidarın mahalle sözcülüğünü mü temsil ediyorsunuz.....

Avatar
bekir 2012-01-16 12:23:29

siz hükümetin neyini desteklemediniz ki onlar ne derse siz virgülünü dahi değiştirecek cesarete sahip değilsiniz unutmayınızki türk kendi ifadelerini başkası söylemeden söyleyen dik bir millettir.

Avatar
mehmet göl 2012-01-16 11:52:54

milli bayramlarımızın kutlanması birilerini rahatsız ediyor kardeşim böylesi bir zihniyetten her şey beklenir sırada ne var ben söyleyeyim 29 ekim 23 nisan 30 ağustos bari hepsini kaldırın beyler öğrencilere andımızı okutmayın gönlere şanlı bayrağımızı çekip istiklal marşımızı söyletmeyin yazıklar olsun bu zihniyete yıllardır dinimizi siyasete alet ettiler baş örtüsü üzerinden rant sağladılar yetmedi dağdaki terörisleri ovaya indirip törenle karşıladılar yetmedi komutanları terörist gibi gösterdiler yetmedi hükümet aleyhine konuşanların gözüne biber gazı sıktırıp polise coplattırdılar bumu adalet bumu ileri demokrasi kararı sizler verin beyler

Avatar
fethi 2012-01-16 11:32:58

hükümet yanlısı bir sedika sadece tabele sendikasıdır bence.

Avatar
ŞİMALYILDIZI 2012-01-16 09:57:31

80 YILI ALIŞKANLIK BIÇAK KESERGİBİ BRAKILAMAZ HELE ÖRF VE ADETLER ŞOK LA BRAKILAMAZ. 19 MAYIS TÖRENLERİ EN AZINDAN İL MERKEZLERİNDE HALKLA COŞKU İÇİNDE KUTLANILA BİLİR.
TABİKİ HER YİGİDİN YOGURT YİYİŞİ DEGİŞİK OLUR.

Avatar
HALİL İBRAHİM 2012-01-16 09:25:06

BAŞKANIM YAPTIĞINIZ AÇIKLAMA İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUZ.

Avatar
Muharrem Arıkan 2012-01-16 00:11:56

Maaşallah 'emme basma tulumba' gibisiniz.

Avatar
ökkeş 2012-01-15 22:25:43

şube başkanının açıklamasına katılıyorum artık ezber bozmalıyız şu klişe sözleri ve işleri bırakın lütfen dediğiniz gibi gerçekten ülkemiz insanını çağdaş medeniyetler seviyesine çıkacaksa her gün hepimiz stadları doldurup bayram yapalım sayın başkan moralini bozma bildiğin yolda devam et öğretmenleri toplum içinde hak ettiği seviyeye çıkması için çok çalış her platformda dile getir ve maaşlarımızı artırmaya katkın olması dileğiyle benim sizden istediğim hükümetin yanlışına yanlış doğrusuna doğru demeniz tüm öğretmenlere saygılar

Avatar
abuzer 2012-01-15 22:15:06

amaç başta bu cumhuriyetin tüm kazanımlarını ve miraslarını yok etmek zaten böyle zihniyetlerle daha Türk bayragını türküm demeyi daha birçok şeyi yasaklayacak bu na destek veren ve bunları gündeme getiren şahsiyetler bunların Türk oldugundan şüpelerim var bunların amacı abd deki hocalarının emirlerini yerine getirmek ve bu memleketi bölmek parçalamak en başda da dedigim gibi zihniyet bozuk yol bozuk sırf intikam almak bunların gayesi TÜRKİYE CUMHURİYETİNDEN VE ATATÜRK ten

Avatar
mustafa33 2012-01-15 19:27:50

Sayın başkan eğitim bir senli olarak sizleri bizim haklarımız dışında beyanat verirken görmek istemiyoruz artık.24 Kasımdan bu yana aldığım istifda dilekçesi çantamda duruyor.Bu gün yarın derken sabrımız taştı.Artık kazanımlarınızın en önemlisi için devam mı tamam mı durumuna geldik.saygıyla

Avatar
mesud 2012-01-15 17:40:52

kutlama proğramlarındaki aksaklıkları ve neden değişmesi gerektiğini bakanlıktan bile daha açık anlaşılır ve ikna edici bir şekilde açıklamışsınız.Karar çok doğru,açıklama gayet güzel...

Avatar
okuycu 2012-01-15 16:26:22

aferin destekleyin yakında tüm milli bayramlar kutlamalarını kaldırırsınız sizin gb zihniyet olduğu sürece ülke kötüye gidiyor haremlik selamlığa döneriz artık

Avatar
orhan veli lağap 2012-01-15 16:06:23

Desteklemede görelim. Kendi fikri varmış gibi konusuyor birde. Sarı sendikaların hepsi aynı, başkalarının ağzına bakıyor.

Avatar
özkan topbaş 2012-01-15 15:45:44

Hacı arkadaş doğru yazmış eşit işe eşit ücret,ben okul müdürüyüm 6 2 hizmetlim benden 220 lira fazla alıyor adnan başkan hani tepki

Avatar
adem kara 2012-01-15 15:42:07

Ben 7 1 öğretmenim 2011 ocak maaşım 1640 lira,komsum polis 3 yıllık bu ayki maası 2570 lira,sen benim hakkım için çalış önce,daha sonra yorum yap,biraz icraat yapın gecen ay eğitim bir den ayrıldım umarım arkadaşlarda uyanır da ayrılır

Avatar
hakan46 2012-01-15 14:18:25

Sayın başkanım sessiz ve patlamaya hazır bir şekilde bekliyoruz.Hangi konuda mı: öğretmeni yok sayanlara olan tepkinizi.

Avatar
Abuzidin GECEGEZENOĞLU 2012-01-15 11:52:27

Tören ve bayramlar Türk kültürnün ve değerlerimizin ortak işaretleridir. Gelecek kuşakların vatan, millet sevgisinden yoksun ortak işaretleri, değerleri olmayan yoz bir birey olarak yetişmelerine sebep olmamak için bayramlarım, tören gibi ortak sembellerimize sahip çıkmalıyız, kısıtlanmasını engellemeliyiz.

Avatar
hacı ala 2012-01-15 09:15:28

öğretmen olacaksınız,hiç özlük hakkı yok,maaş yok destek hadi ya ordan.Destek destek senden bu beklenir zaten önce öğretmenin hakını koru ama sende nerde o

Avatar
hakkı 2012-01-14 23:35:03

stat törenlerinin iptalı çok yerinde bir karar olmuştur. böyle törenler ancak komünist ülkelerde ve 3.dünya ülkelerinde kalmıştır.milleti zorla statlara doldurmanın alemi yok.

Avatar
HASAN 2012-01-14 22:26:34

"Şimdi kalkıp anket yapsan bütün sivil toplum kuruluşları 12 Eylül 1980 askeri darbesine karşı olduklarını ifade ederler ama içlerinde bazı gruplar vardır ki, hem darbeye karşıdırlar hem de darbecilerin koymuş olduğu tüm kanun ve yönetmelikleri milli davamızdır diyerek sahiplenirler.".SÜPER BİR TESPİT.

Avatar
aliya 2012-01-14 22:22:47

milli değerlerin satıldığı felan yok.sadece törenin formatı değişmiş.senin anlayacağın kutlama şekli.artık işin yükünü tarih ve edebiyat öğretmenleri çekecek.bugün çarşıda vatandaş aynen şöyle diyor:artık stadlarda baldırbacak bayramı olmayacakmış.ne anladın sen bundan.millilik neresinde.birazcık vicdanlı olun.Adnan başkanı ayrıca tebrik ederim bu açıklamasından dolayı.

Avatar
Ömer 2012-01-14 22:13:12

Sayın başkan tebrikler sonuna kadar destekliyoruz Öğretmenler İdareciler ve Öğrenciler işkenceden kurtulmuşlardır.sonuna kadar destek, inadına destek,varsın kesk ve kamusen aynı fikirde olsun...eren bey üye olmazsan olma yalvaran mı var..git eğitim sene kaydol aynı düşüncedesiniz.yok üye olmayacam yok ayrılacam bunlar bayat numaralar kardaş günaydın..

Avatar
Rıza 2012-01-14 22:02:37

Eğitim Bir Sen Şobe Başkanı olarak görev yapıyorsun ancak yaptığın açıklamadan dolayı senden şahsım adına utanıyorum.Sana ne vadedildi acaba bu desteğine karşılık ?

Avatar
CUMA 2012-01-14 21:28:20

19 mayısların, 23 nisanların, 18 martların, 12 martların ruhunu vermek lazım öğrencilere... göz boyama etkinliklerle gelişmiş ülke olamaz bu memleket... sayın başkanı ve bakanı bu kararından dolayı kutluyorum...

Avatar
MUSTAFA 2012-01-14 20:57:14

Milli olan herşey kalktı 12 şubat ta kutlanmasın ozaman bizi birarada tutan değerler olmazsa bir arada yaşamamızın ne anlamı var?askerlik bedelli 29 ekimi kutlama ,19 mayısı kutlama börtü böcek şenliğini kutla

Avatar
EMRE 2012-01-14 20:25:08

Ulu önder Gazi Mustafa Kemal eğer 19.09.1919 da hava yağmurlu kar var fırtına çıktı üşürüz hasta oluruz deseydi adımız ya yorgo olurdu ya dimitri adnan kardeş..

Avatar
MALİK 2012-01-14 18:17:27

Sn başkanı tebrik ederim.bizler stad eziyetinden de tören amirlerinin akılalmaz uygulamalarından da çok çektik.bir öğretmen ve veli için çok olumlu bir karar.

Avatar
eran bal 2012-01-14 17:55:49

kardeşim milli varlıları sata sata bişey almadı ülkenin elinde şimdide milli değerleri satmaya başladılar sizde destekleyin AFERİNN eğitim bir üye olucaktım bu demeçten sonra üye olmayı bırak önünden dahi geçmem

Avatar