Makarna, Bulgur, Bakliyat, Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu (MBTG), Expo Milano 2015’te Türkiye’den getirdiği bulguru, 10 bin adet 150 gramlık keseler halinde fuardaki ziyaretçilere İngilizce ve İtalyanca pişirme tarifleriyle birlikte dağıttı. MBTG Başkanı Mehmet Surur Aydın, bulgurun milli bir yiyecek olduğunu ve Amerika’dan Uzak Doğu’ya kadar bulguru ihraç etmek için tanıtım atağına başladıklarını söyledi.

Expo Milano 2015 ‘Gezegeni beslemek ve yaşam için enerji’ sloganıyla İtalya’nın Milano kentinde kapılarını ziyaretçilere açtı. Günde ortalama 150 bin kişinin ziyaret ettiği fuar 147 ülkenin katılımı ile gerçekleştiriliyor. Güneydoğu Anadolu İhracatçıları Birliği (GAİB) çatısı altında bulunan MBTG, 'Geleceğin Gıdası İçin Tarihin İrdelenmesi' temasıyla Türk ürünlerini tanıttı. Nar ile sembolize edilen tanıtım kapsamında Türkiye’yi temsilen çeşitli faaliyetler gerçekleştirildi. Bu faaliyetler kapsamında Türkiye’den getirilen bulgur, 10 bin adet 150 gramlık keseler halinde fuardaki ziyaretçilere İngilizce ve İtalyanca pişirme tarifleriyle birlikte dağıtıldı. Bulgurun milli bir yiyecek olduğunu ve tanıtımına büyük önem verdiklerini ifade eden MBTG Başkanı Mehmet Surur Aydın, “İtalya’da milli yiyeceğimiz olan bulgura odaklanacağız. Bundan sonra katılacağımız fuarlarımızda aynı şekilde dağıtıma ve organizasyona devam edeceğiz” dedi.

BULGUR BM’NİN YARDIM PAKETİNE GİRDİ

Bulguru, Birleşmiş Milletler’in gıda yardım paketine dahil etmeyi başardıklarını kaydeden Aydın, şu anda istenilen seviyede alım yapılmamasına rağmen ilerleyen dönemlerde Birleşmiş Milletler’in daha fazla alım yapacağına inandıklarını belirtti. Dünyanın dört bir tarafında yaptıkları tanıtımlar sayesinde bulgura olan ilginin arttığını anlatan Aydın, sözlerine şöyle devam etti: “Bulguru dünyaya tanıtmak için mücadele veriyoruz. Bulgur, Uzak Doğu’da çok beğenildi. Çin’de en son düzenlenen fuarda bulgura karşı büyük bir izdiham oldu. 4 gün boyunca çok büyük bir yığılma oldu. Çin’den ihracatçılarımıza yoğun talep gelmeye başladı. Japonya’da bulgurdan suşi yaptık ve oldukça beğenildi. Ardından oraya da ihracatımız başladı. Burada Expo 2015’te uluslararası şeflerimizden Osman Sezener ve ülkemizden getirdiğimiz diğer aşçılarımız ürünlerimizi kullanarak özel yemekler hazırlayarak ziyaretçilere sunuyor.”

IRAK’A ÖZEL REKLAM

Ayçiçek ihracatında Irak’ın en önemli pazarları olduğunu söyleyen Aydın, “Irak’a ayçiçeği tanıtmak için 45 saniyelik reklam filmi çektik. Filmde Türkiye Irak dostluğu teması var. Amerika, Rusya ve Çin de hedef pazarlarımız olduğu için bu ülkelere de yönelik reklam filmleri çekeceğiz. Bu ülkelerde isim yapmış Türkleri reklam filminde oynatma fikrinin üstünde yoğunlaştık, çalışmalarımız devam ediyor. Ayrıca bu ülkelerde büyük zincir marketler ve AVM önlerinde ürünlerimiz ile ilgili tadımlı sunumlar yapacağız” dedi. 2014 yılında tanıtım grubu olarak 2 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiklerini belirten Aydın, bu yıl ülke ihracatının gerilemesine rağmen tanıtım grubu olarak ihracatı ekside kapatmayacaklarını ifade etti.

“YILDA 8 KİLO MAKARNA YİYORUZ”

Türkiye’de de bulgur ve makarnanın hak ettiği ölçüde tüketilmediğini dile getiren Aydın, “Bulgurda kişi başı yıllık 8 kilogram tüketim var. Bu 18 kilogram olmalı. Makarnada da kişi başı tüketimimiz 6 kilogram. O da batı ülkelerindeki gibi en az 24 kilogram olmalı” şeklinde konuştu. Toplumda makarnanın kilo aldırdığı şeklinde bir algı olduğunu anlatan Aydın, “Anadolu’nun durum buğdayı irmiğinden imal edilen makarna kilo aldırmaz. Çünkü buğday tanesi nişastaya dönmemiştir. Makarnaya sos, et, yağ koyarsanız başka. Ama makarna tek başına diyet yemeği şeklinde bile tüketilebilir” dedi.

“İHRACATIN YARISI AVRUPA'YA”

Geçtiğimiz yıl 215 bin ton bulgur ihracatı gerçekleştirdiklerini anlatan Aydın, “İhracatımızın yüzde 50’si Avrupa’ya, geri kalanı Ortadoğu ve diğer ülkelere yapılıyor. Bulgur doğal bir ürün. İnsan sağlığına faydalı. Bu yüzden dünyadaki tüm insanlara yedirmenin derdindeyiz. Buğday lifli bir yapıya sahip. Kolesterol içermiyor. Bünyesine radyasyon almıyor. Uzun süre depolanıyor. Uzun süreli kullanımda kolon kanserine iyi geliyor” diye konuştu. Avrupalıların, Avrupa’da yaşayan Türklerden bulguru öğrenmeye başladığını anlatan Aydın, bu nedenle Almanya’da iyi bir pazar oluşturduklarını, Avrupa’da hedeflerinde İngiltere, Fransa, İtalya ve İsviçre gibi ülkeler olduğunu kaydetti. En büyük hedeflerinin ABD pazarı olduğunu aktaran Aydın, “ABD aslında en kolay satabileceğimiz yer. Oradaki Ortadoğulu göçmenler aracılığı ile Amerikalılar bulguru öğrenmeye ve sevmeye başladılar. Bu nedenle New York’taki Fancy Food Fuarı’na her yıl katılıyoruz” ifadelerini kullandı.