Antalya’da bir lisede kadın müdür yardımcısı tarafından kısa etek giyen kız öğrencileri engellemeleri ve taciz etmeleri için ‘erkek timi’ kurduğu iddiasının ortaya çıkmasının ardından, Milli Eğitim İl Müdürlüğü’nün söz konusu olayı basına sızdıran öğretmeni bulmak için soruşturma başlattığı ortaya çıktı.

Kepez Atatürk Anadolu Lisesi'nde gerçekleştiği iddia edilen olayda, müdür yardımcısı Filiz G.'nin, 31 sınıfın başkanıyla toplantı yapıp, kılık kıyafet konusunu görüştüğü belirtildi. Toplantıda kızların kısa etek giymesini önlemek için de erkekleri peşlerine takmayı planladığı iddia edilen Filiz G.'nin bundan rahatsız olan kızların da düzgün giyinmek zorunda kalacağını söylediği ileri sürülmüştü. Olayın üzerine Filiz G. görevinden alınarak başka bir okula Almanca öğretmeni olarak gönderilmişti. Olayın üzerinden geçen süreçte yeni gelişmeler yaşandı. Antalya İl Milli Eğitim Müdürü Osman Nuri Gülay tarafından toplantıya katılan 52 öğretmenin okula gönderilen müfettişler tarafından soruşturulduğu ortaya çıktı. Soruşturmanın amacının ise toplantı tutanaklarını basın mensuplarına sızdıran öğretmen veya öğretmenleri bulmak olduğu belirtildi. Konuyla ilgili açıklama yapan Eğitimciler Birliği Sendikası (EĞİTİM-BİR-SEN) Antalya Şube Başkanı Mustafa Çoban, soruşturmanın toplantı tutanaklarının sızdırılmasını kapsadığını söyledi. Çoban, okuldaki tutanakların dışarıya sızdırılmasının suç olduğunu ifade etti. Bunun kasıtlı olarak yapıldığını savunan Çoban, "Milli eğitim müdürü tutanakları kimin sızdırdığını bulmak için soruşturma açtı. İki tutanak tutulur bu daha sonra temize aktarılır. Burada iki tutanak var. Birinde ‘siz kız öğrencilere kısa etek giydikleri için taciz timi kurdunuz, taciz ettirin dediniz mi? Tutanakların bir tanesinde ‘evet’ diğerinde ‘hayır’ yazıyor. ‘Evet’ diyen tutanağı tutan Eğitim-Sen’li bir öğretmen, ‘hayır’ diyen Türk Eğitim-Sen’li öğretmen. İki tutanak var. Tutanaklardan bir şey çıkmaz. Farklı tutanak, burada tutarsızlık var. Milli eğitim müdürü tutanağı yanlış yazan hakkında soruşturma açacak.” dedi.