Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Murat Sünbül, ödevini en çabuk teslim eden ve ödeve en çok zaman ayıran Türk öğrencilerin, başarıda ise en son sıralarda yer aldığını belirtti.

Mevlana Üniversitesi’nde ‘Yüksek Öğretimde Akreditasyon ve Programların Yenilenme İhtiyacı’ paneli düzenlendi. Panele katılan uzmanlar, gelişmiş ülkelerdeki araştırmalar ile Türkiye’deki araştırmaları karşılaştırarak Türk eğitim sistemi üzerine sunumlar yaptı. Uzmanlar, araştırmalarda bilgisayar, tablet gibi teknolojik imkânların öğrencilerin matematikte başarısını düşürdüğünü vurguladı.

Panelde konuşan Mevlana Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tankut Yalçınöz “Seminerlerde, not vermekten, öğrencilere nasıl davranılacağına kadar birçok konuyu yeniden ele alacağız ve bu konuda üniversitemizde farkındalık düzeyini artıracak eğitim faaliyetlerini sürdüreceğiz” dedi.

Mevlana Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Ethem Yeşilyurt, gelecekte ihtiyaç olabilecek meslekleri ön görmek gerektiğini ifade ederek şunları söyledi: “20 yıl önce bilgisayar çok yaygın olmadığı için Bilgisayar Öğretmenliği de yoktu. Ancak ilk bu bölümü açan üniversiteler çok yol aldı. Mühendislikte dersleri belirlerken sanayici iş adamlarının da fikirleri alınması gerekir. Hayatımızda bilim, teknoloji ve birçok alanda yenilikler yaşanırken eğitim sisteminde bizlerinde yenilikler yapması ve yeniliklere açık olması gerekir” Mevlana Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Vehbi Çelik ise, uluslararası üniversiteler arasına girebilmek için dünyanın başarılı üniversitelerinin incelenip Türk eğitim sistemine uygun hale getirilmesi gerektiğine değindi.

BAŞARIDA SON SIRALARDAYIZ
Eğitim sistemi konusunda ülkemizin alt sıralarda yer aldığını ifade eden Prof. Dr. Ali Sünbül, ödevini en çabuk teslim eden ve ödeve en çok zaman ayıran Türk öğrencilerin, başarıda ise en son sıralarda yer aldığını belirtti. Prof. Dr. Sünbül, daha sonra şunları söyledi: “İsveç, Finlandiya, Japonya, Güney Kore gibi ülkeler Dünya’da eğitim sisteminin en iyi olduğu ülkelerdir. Ancak onlarda bizim gibi hala daha iyi nasıl olabiliriz? diye düşünmektedir. Bu gelişmiş ülkelerin eğitim sistemi incelendiğinde ödev yerine uygulamaya yönelik araştırmalara daha fazla ağırlık verildiği gözlenmiştir. Öğrencilerle daha rahat ve mesafe koymadan iletişim kurulduğu, bilgisayar, tablet gibi ürünlerin çok da fayda sağlamadığı ispatlanmıştır. Hatta yapılan araştırmalarda, bilgisayar ve tabletin matematik alanında başarının ciddi şekilde düşürdüğünü ortaya çıkarmıştır. Ülkeler karşılaştırıldığında ödev vermede ve öğrencilerin ödev yapması için harcadıkları sürede ilk sıralarda, başarıda ise son sıralarda yer alan bir ülke olduğumuz görülmektedir”