Eğitim-Sen Balıkesir Şube Başkanı Abdurrahman Bulut, eğitim yılının ilk yarısında eğitimin acil çözüm bekleyen sıkıntılarının arttığını belirterek, Milli Eğitim'e sıfırlarla dolu karne verdi. Bulut, "Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Cengiz ve ekibine öğretmen atamalarından 0, müdür değerlendirmeleri ve haksız öğretmen atamalarından 0, haksız şube müdürü ve yandaş müdür yardımcısı atamalarından 10 veriyoruz." dedi.

Eğitim-Sen Şube Başkanı Bulut, sendika binasında düzenlediği basın toplantısında 2014-2015 eğitim öğretim yılını değerlendirdi. Ayrıca İl Milli Eğitim Müdürü Cengiz için hazırlanan karne notlarını okudu. Bulut, "Kamu kaynaklarının özel okullara aktarıldığı, TEOG yerleştirmelerinin işkenceye dönüştüğü, eğitimde bilimden çok dini referanslara göre düzenlemelerin hayata geçirildiği, siyasi iktidarın eğitime ve topluma yönelik dayatmacı ve baskıcı uygulamalarının zirve yaptığı bir dönem olmuştur." dedi. Milli Eğitim Bakanlığı'nın, eğitim alanında attığı her adımda öğretmen, öğrenci ve velileri mağdur etmeyi sürdürdüğünü ifade eden Bulut, paralı eğitim uygulamaları arttırılarak, toplum içindeki sınıf çelişkilerinin eğitim sistemi üzerinden daha da derinleştiğini bildirdi. Eğitimde hükümet memurluğunun yandaş eğitim yöneticileriyle başladığını iddia eden Abdurrahman Bulut, Milli Eğitim Bakanlığı'nın piyasacı, bireyci, her adımda din ve inanç istismarına dayanan, dayatmacı politikalarının okullardaki en önemli uygulayıcıları olan yeni okul müdürlerinin, bir süredir tartışılan hükümet memurluğu uygulamasının en stratejik aktörleri olarak göreve başladığını söyledi. Bulut, "AKP il ve ilçe başkanları ile kurulduğu ilk günden bu yana iktidarın memur kolları gibi çalışan Eğitim Bir-Sen'in ortak mesaisiyle yapılan değerlendirmeler sonucunda, Türkiye'deki her 10 müdürden 8 tanesi artık Eğitim Bir-Sen üyesi oldu, müdür yardımcıları da benzer bir mantık üzerinden görevlendirilmeye başlandı." ifadelerini kullandı.

2014-2015 eğitim öğretim yılının ilk yarısında eğitimin yapısal meselelerine yönelik somut ve çözüme dayalı politikalar geliştirilmediğini ifade eden Eğitim-Sen Şube Başkanı Bulut, şöyle devam etti: "Okulların eğitim kurumu olmaktan adım adım uzaklaştığı, öğrencilerin yarış atı gibi sınavdan sınava koştuğu, öğretmenlerin düşük ücretle, esnek, güvencesiz ve angarya çalışmaya zorlandığı, siyasal kadrolaşmanın zirve yaptığı, farklı dil ve kimliklerin dışlandığı, eğitimin zaten sorunlu olan niteliğinin daha da kötüleştiği bir eğitim sisteminin, sağlıklı nesiller yetiştirmesi mümkün değildir."