Adana Adliyesi'nde vatandaşların kapı kapı dolaşmadan tek bir birimde hızlı bir şekilde işlemlerini yapmalarını hedefleyen ‘Ön Büro ve Danışma Masası’nın açılışı yapıldı. Fiziki düzenlemesi, sıra numaratörleri, engelli danışma birimi ve rengârenk koltuklarıyla özel bir bankayı andıran birim ile önceleri kavga ve benzeri olumsuz olaylarla bilinen Adana Adliyesi'nin de imajını değiştirmesi bekleniyor. Adalet Bakanlığı tarafından 'Mahkeme Yönetim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi' kapsamındaki pilot adliyelerden biri olan Adana Adliyesi ana bina giriş katında hizmet vermeye başlayan 'Ön Büro ve Danışma Masası'nın devreye girmesiyle üst katlarda birçok büronun penceresine asılan 'danışma değildir' yazıları da bu sayede kaldırılmış oldu.

Düzenlenen törende konuşan Cumhuriyet Başsavcısı Ali Yeldan, adliyelerde her geçen gün artan ağır iş yükü ve mevcut sistemin çağın değişen şartlarına ayak uyduramaz hale gelmesinin Türk yargısında bu dönüşümü zorunlu kıldığını söyledi. Bu doğrultuda Mahkeme Yönetim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi’nin hayata geçirildiğine dikkat çeken Yeldan, “Projede Avrupa Birliği’nin en iyi uygulamaları göz önünde bulundurulmuştur. Bu çalışma ile yargının mevcut iş yükünü azaltmak, yargılama sürelerini kısaltmak, kişilerin yargıya yaptıkları başvurulardan daha etkin sonuçlar almalarını sağlayacak bir mahkeme yönetimi sisteminin kurulması amaçlanmıştır.” diye konuştu.

Proje ile oluşturulan danışma masaları, adliyeye gelen vatandaşların binaya girer girmez karşılaşacağı bir noktaya kurulduğunu hatırlatan Yeldan, iş sahiplerinin elinden her hangi bir evrak olmasa dahi derdini danışma masasındaki görevliye anlatabilme imkanına kavuştuğunu kaydetti. Yeldan, “Vatandaş gerekli yardımı alabilmekte ve gideceği yeri kolaylıkla bulmakta. Adliye içerisinde boş yere kapı kapı dolaşmamış olacak.” dedi.

Danışma masalarındaki görevlilerin halka uygun şekilde iletişim kurabilen eğitimli personelden seçildiğini dile getiren Yeldan, vatandaşların ilgili mahkemelerin veya savcılık kalemine gitmelerine gerek kalmadan tüm işlerini binanın giriş katındaki ön bürolarda yerine getirebileceğini anlattı. Bu uygulama ile insanların adliyede geçirdikleri sürenin kısaldığını açıklayan Yeldan, şunları söyledi: “Bu merkezin adliyede faaliyete geçirildiği bir haftalık dönemde toplam 3 bin 380 kişi yararlandı. Ön büro ve danışma masalarında bekleme süresi yaklaşık 39 saniye, işlem süresi ise yaklaşık 2 dakika 12 saniyeye düştü. Ceza mahkemeleri süresi ortalama 1 dakika 34 saniye, işlem süresi ortalama 2 dakika 34 saniye, Hukuk Mahkemeleri için bekleme süresi 3 dakika 55 saniye, işlem süresi ortalama 1 dakika 36 saniye olarak gerçekleşmiştir. Bu sayede yargı mensupları daha huzurlu bir çalışma ortamına kavuşturulmuş ve işlerine daha rahat odaklanabilir hale gelmişlerdir. Ön bürolarda çalışmak üzere, Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu tarafından toplam 24 zabıt katibi, 2 yazı işleri müdürü ve 2 hizmetli görevlendirilmiştir.”
Vali Mustafa Büyük ise hizmet odaklı, vatandaş memnuniyetini sağlamaya yönelik böyle bir çalışmayı gerçekleştirenlere teşekkür etti. Vatandaşın artık kamu kurumlarından her hangi bir ayrım gözetmeksizin en nitelikli hizmeti almak istediğini ifade eden Büyük, “Çağımızın gerektirdiği şartları, teknolojinin getirdiği fırsatları ve ülkemize sağlamış olduğu gelişmeleri değerlendirerek, sonuç olarak hepimizin memnun olacağı her alanda daha vasıflı bir hizmeti gerçekleştirmiş olacağız. Hayırlı olmasını temenni ediyorum.” şeklinde konuştu.

Konuşmalardan sonra Vali Büyük, Başsavcı Yeldan, Jandarma Bölge Komutanı Tuğgeneral Aytekin Şahin, Bölge Adliye Mahkemesi Cumhuriyet Başsavcısı Sabri Beytorun, Adli Yargı ve Adalet Komisyonu Başkanı Mehmet Kaya, İl Jandarma Komutanı Albay Ünsal Bulut, savcı ve hâkimlerin katılımı ile 'Ön Büro ve Danışma Masası'nın açılışı yapıldı.

Danışma masasında; vatandaşlar kendileriyle ilgili birimi, birimin yerini ve dosya numarasını öğrenebilecek. Duruşma tarihi, saati ve salonu hakkında bilgi alabilecek, şikayet ve ihbarda bulunmak ya da ifade vermek için gelen kişiler kayıt altına alınarak ilgili birime yönlendirilecek. Hukuki konularda bilgi almak isteyenlere bilgilendirme broşürleri verilecek.

Ön Büro ise kapalı dosyalarda mağdur, şikayetçi, suçtan zarar gören ve taraf avukatlarının talebi ile kapak bilgisi, belge ve karar örneği kimlik tespiti yapılarak verilebilecek. Soruşturma dosyalarına ibraz edilen dilekçe, belge ya da diğer evraklar teslim alınarak işlemler yapılabilecek. Cumhuriyet Başsavcılığı veya diğer mercilere gönderilmesi talebiyle verilen dilekçe, belge ya da diğer evraklar teslim alınıp gönderilecek. Fezlekeli evrak hariç olmak üzere, adli kolluktan gelen evraklar teslim alınarak ilgili birimlere yönlendirilecek. SMS aracılığıyla hakkındaki kovuşturma işlemlerinden bilgi almak isteyenler UYAP SMS abonesi yapabilecek. Programa katılan davetliler bu merasimin akabinde, tarihi adliye binasında yeniden düzenlenen iç bahçenin açılışını yaptı.