Manisa-İzmir arasını karayoluyla 15 dakikaya indirmek için 9 Eylül 2011 tarihinde yapımına başlanan, 4 Kasım 2014 tarihinde firmanın iflas etmesiyle çalışmaları duran Sabuncubeli Tüneli, milli bütçeyle yeniden ihale edilecek. İhalenin önümüzdeki aylarda yapılacağı, tarihinin henüz kesinleşmediği belirtildi. AK Parti’nin, son yerel seçimde açıkladığı "35 İzmir 35 Proje" arasında yer alan tünelin inşaatında çalışan işçilerin, firmadan hâlâ alacakları bulunuyor.

Yap-işlet-devret modeli gereği tünelin yapım ve işletmesiyle görevli şirket Sabuncubeli A.Ş.'nin ana hissedarı ve yapımı üstlenen Koçoğlu Şirketler Grubu'nun finansman sıkıntısı sebebiyle çalışmalar, 4 Kasım 2014 tarihinde durdu. Yeni bir talip de çıkmadığı için tünel tekrar ihale edilemedi. Anlaşma gereği Koçoğlu’nun kullandığı dış finansman kredilerini, Karayolları Genel Müdürlüğü üstlenmek zorunda. Ödenecek miktar ise 35 milyon dolar ve bu para Hazine’den çıkacak. Karayolları İzmir 2. Bölge Müdür Vekili Baki Çoban, Sabuncubeli Tüneli'nin milli bütçeyle önümüzdeki aylarda yeniden ihale edileceğini söyledi. Manisa genelinde toplam maliyeti 1 milyar 200 milyon lira olan 17 projeleri olduğunu aktaran Çoban, “Şu an biten proje sayımız bir adet, devam eden proje sayımız 11 adet, başlanamayan proje sayımız dört adet, ihale aşamasındaki projelerimiz de bir tane. Bu projelerden yap-işlet-devret modeliyle ihale edilen İzmir-Manisa Devlet Karayolu Sabuncubeli Tüneli, 4 bin 70 metre uzunluğunda çift tüp tünel ve bağlantı yolları ile beraber toplam 6 bin 480 metre uzunluğunda. Sol tüpte bin 486 metre, sağ tüpte ise bin 564 metre ilerleme sağlanmışken tünel inşaatının yapımını üstlenen Koçoğlu Şirketler Grubu'nun ödeme güçlüğü nedeniyle tünelde geçen 4 Kasım'dan itibaren çalışmalar durmuştur. İş, yap-işlet-devret yatırım programından çıkarılmıştır. İş feshedilmiş olup milli bütçeyle yeniden ihale edilmesi planlanmaktadır.” dedi.