Manisa-İzmir arasını karayoluyla 15 dakikaya indirmek için 2011 yılında yapımına başlanan ve 4 Kasım 2014 tarihinde firmanın iflas etmesiyle çalışmaları tamamen duran Sabuncubeli Tüneli'nin devredilmesiyle ilgili sürecin yarın akşam sona erdiği bildirildi. İlave süre verilmesine rağmen şu ana kadar bir alıcı çıkmadı.

Manisa Valisi Erdoğan Bektaş başkanlığında Şehzadeler Kaymakamlığı salonunda yapılan İl Koordinasyon Kurulu toplantısında bir sunum yapan Karayolları İzmir 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Uraloğlu, Sabuncubeli Tüneli ile ilgili son zamanlarda bir kamuoyu hassasiyeti oluştuğunu söyledi. 4 bin 70 metrelik çift tüp tünelin, bağlantı yollarıyla beraber 6,5 kilometre olduğunu hatırlatan Uraloğlu, “2016 yılında bitmesini hedefledik ve çalışmalarımıza başladık. 4 Kasım 2014 tarihine kadar bir tüpte bin 560 metre, diğerinde de bin 486 metre ilerledik ancak yüklenici firma, iflas etmesi nedeniyle çalışmaları tamamen durdurdu. Bu işle ilgili ya başka bir firmaya devredilmesi gerekir ya da feshedilmesi gerekir. En son ilave süre uzatımlarıyla beraber yarın akşama (27 Ocak 2015 Salı) kadar süre verildi. Şu ana kadar bir alıcı çıkmadı. Çıkanlarda da şimdiye kadar gerçekleşme olmadı. Ya yeterli olmadı ya da şartlar işine gelmedi. Yarın akşam son gün. Muhtemelen yarın akşam feshedilerek yeniden ihale edilecek.” dedi.

Mevcut ihalenin yap-işlet-devret şeklinde olduğunu dile getiren Uraloğlu, “Süresi 12 yıl 11 ay 11 gündü. Üç yıl da yapım süresiydi. O ihale şimdi feshedilecek, başka bir gelişme şu an için görünmüyor. Yeni ihale milli bütçeye alınarak yapılabilir, yine yap-işlet-devret ile olabilir. Bakanlığımız ve genel müdürlüğümüzün vereceği karara göre muhtemelen bu haftadan sonra bu karar netleştirilir ve süreç başlamış olur. Müteahhidin kendi kullandığı yüzde 20 öz sermayesi var. Onlardan bir hak talep etmiyor ve miktar teminatı var. Yaptığı işin kredisinin yüzde 80 oranını biz üstleniyoruz. Krediyi zaten firma aldı. Kendisinin zaten yüzde 20 kadar bir cezai kaybı olmuş oluyor. Burada gündeme gelen işçi alacakları var, üç aylık. Bununla ilgili olarak sözleşme gereği kurumumuz doğrudan sorumlu değil ama insani olarak takip ediyoruz. Şu ana kadar işçilerin parasının ödenmesi konusunda maalesef bir gelişme olmadı. Bir miktar firmanın alacağı doğacak, hesabını çıkarıyoruz. Firmanın o alacağından ödenmesi muhtemelen söz konusu olacak.” diye konuştu.

Uraloğlu, şöyle devam etti: “Eğer bu ihale sürecini bir iki ay gibi zamanda gerçekleştirebilirsek, 2016 yılında yine bu projeyi bitiririz. Çok fazla bir sarkmamız olmaz diye düşünüyorum. Kalan 2 bin 500 metre. Geri kalan kısım aşağı yukarı 100-150 milyon liraya malolur. Geçen yıl Karayolları'nın Türkiye genelinde 11 milyarlık liralık bir yatırım yaptığını düşünürsek, yani 150 milyon Sabuncubeli Tüneli için çok bir para da değil.”