Sağlık Bakanlığı, 'Merkezi Hastane Randevu Sistemi' ve 'Alo 182' ile ilgili olarak medyada yer alan iddiaları yalanladı. Bakanlık, MHRS'nin Sağlıkta Dönüşüm Projesi'nin önemli bir bileşeni olduğuna dikkat çekerek, vatandaşların hastanede bekleme sürelerinin azaltıldığını ve hizmete ulaşımın kolaylaştığını belirtti. Ayrıca bakanlığın 'Alo 182'den ücret aldığı da yalanlandı. Bakanlıktan yapılan açıklamada,bugünlerde medya da yer alan "Merkezi Soygun Sistemi" ve "Paralı Randevu Hukuka Aykırı" başlıklı haberlerle ilgili kamuoyunun doğru bilgilenmesi adına açıklamanın gerekli görüldüğü belirtildi. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Merkezi Hastane Randevu Sistemi projesi, Sağlıkta Dönüşüm Projesi'nin önemli bileşenlerinden birisi olup 2010 yılından bu yana vatandaşlarımıza başarı ile hizmet etmektedir. Projenin pek çok faydalı amacından biri de hizmet sunan kaynaklarımızın doğru planlanması ve vatandaşlarımızın hastanede bekleme sürelerini azaltarak sağlık hizmetine erişimini kolaylaştırmasıdır. " Vatandaşların Alo 182 hattını arayarak operatörlerin yardımıyla veya MHRS web sayfasından bizzat kendilerinin ücretsiz olarak randevularını alabildiğinin belirtildiği açıklamada, "İnternet yolu ile randevu almak da herhangi bir ücrete tabi değildir. ALO 182 hattını arayan vatandaşlarımız ise; kullandıkları telefon operatörünün 'görüşme ücretine' tabii olup sadece bu ücreti ödemektedirler. Ev ve cep telefonlarının görüşme ücretleri, ilgili telefon şirketlerince belirlendikten sonra Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) tarafından onaylanıp ilan edilmekte ve vatandaşlarımızın da yaptıkları abonelik sözleşmelerinde hangi tarifeye bağlı oldukları belirtilmektedir. Bakanlığımız, herhangi bir ad altında vatandaşlarımızdan veya telefon operatörlerinden hiçbir ücret almamaktadır. Ancak, haberlerdeki ifadelerde, randevu hizmetinden Bakanlığımız bir ücret alıyormuş izlenimi oluşturulmakta ve Bakanlığımızın bu önemli projesi haksız şekilde itham edilmiş olmaktadır. Bunun gerçeklerle hiçbir ilgisi bulunmamaktadır." ifadelerine yer verildi. Açıklamada, haberlerde belirtilen görüşme ücretlerinin daha aşağı çekilmesine yönelik vatandaş taleplerinin de bakanlığa zaman zaman ulaştığı ve konunun Bilgi Teknolojileri Kurumu'na bildirildiği vurgulandı.