Aktif Eğitimciler Sendikası Kayseri Şubesi Başkanı Ayhan Kaya, 2014-2015 eğitim – öğretim yılının birçok açıdan sancılı geçtiğini ve geride bırakıldığını ifade etti.

Sendika Başkanı Ayhan Kaya, 2014-2015 eğitim-öğretim yılının değerlendirilmesi ile ilgili basın açıklaması yayınladı. Kaya, "Çıkarılan MEB Yasası'yla milli eğitimin temel taşları yerinden oynadı. Bu yasayla birlikte 4 yılını dolduran okul müdürleri, müdür başyardımcıları, müdür yardımcıları görevden alındı; il milli eğitim müdürleri, ilçe milli eğitim müdürleri, il milli eğitim müdür yardımcıları, MEB’de üst düzey yöneticilerin görevlerine son verildi. Yönetici Atama Yönetmeliği'yle de atanacak idarecilerde objektif kriter aranmamaktadır. Tek kriterin hükümete yakın sendikalı olması maalesef eğitimi ve okulları siyasete bulaştırmıştır." dedi.

'Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA)'nda da durumun içler acısı olduğunu ifade eden Ayhan Kay, şunları söyledi: "Ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığının bünyesinde bulunan, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler hâlinde sonuçları açıklanan PISA 2012 Türkiye Raporuna göre; OECD ülkeleri sıralamasında 2003-2012 yılları arasında tüm raporlarda Meksika’nın ardından en kötü performansı sergileyen Türkiye, OECD’ye yeni üye olan Şili’nin son sırada yer alması sayesinde sondan üçüncülüğe yükseldi. Türkiye, PISA 2012'de toplam 65 ülke arasında genel ortalamada 45. sırada. Türkiye, matematikte 44, okuma-anlama becerilerinde 42, fen bilgisinde ise 43. sırada. Bu sıralama ise OECD ortalamasının çok altında."

YGS’de de durumun çok farklı olmadığını belirten Kaya, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin verilerine göre 0,5’ten küçük olduğu için puanı hesaplanmayan aday sayısı 2010 yılında 14 bin 156 iken bu rakam bu sene yapılan 2015 YGS’de 42 bin 555’e çıktığını aktardı. Kaya, diğer sorunları da şöyle dile getirdi: "Ücretli öğretmen çilesi, atanamayan binlerce öğretmen, idareci atamalarındaki haksızlık, öğretmenin ek göstergesindeki adaletsizlik, stajer öğretmenin memuriyeti ile ilgili durum, derslik sayılarının azlığı ve beraberinde sınıf ortalamalarının yüksekliği vs. gibi maalesef birçok konuda eğitim sistemimiz S.O.S. veriyor. Türkiye’deki eğitimin haritası ortada. Eğitim milli bir meseledir. Hiç zaman kaybetmeden ve çok acil olarak konuya müdahil olunmalı ve çözüm bulunmalıdır. Bu sorunların eğitimin tüm paydaşlarıyla ele alınıp çözülebileceğine inancım tamdır. Bu vesileyle tüm öğrencilerimize bundan sonraki eğitim hayatlarında başarılar dileyerek iyi tatiller diyorum."