Sivas’ta trafik güvenliğinin artırılması ve kural ihlali yapan araçların tespit edilmesi amacıyla “Trafik Elektronik Denetleme Sistemi” kurulacak. Kazaların çok olduğu cadde, kavşak ve güzergahlara konulacak kameraların yanı sıra gezici mobil araçlarla kural ihlali yapan araçların fotoğrafları çekilerek araç sahiplerinin adreslerine tebligat gönderilecek.

“Trafik Elektronik Denetleme Sistemi”proje toplantısı Vali Alim Barut başkanlığında yapıldı. Karayollarında can ve mal güvenliğini sağlamak, düzenli ve güvenli trafik akışını temin etmek amaçlarına hizmet etmek üzere kurulmuş veya kurulacak sistemlerle trafik kural ihlallerinin izlenerek görüntülenip tespit edilerek, trafik idari para cezası kesilmesini amaçlayan “Trafik Elektronik Denetleme Sistemi” Sivas’ta hayata geçiyor. Sistem Kırmızı ışık ihlali, hız koridoru ve hız ihlal sisteminden oluşacak. Kırmızı ışık, hız sınırı, banket ve emniyet şeridi ihlalleri başta olmak üzere, diğer trafik kural ihlallerinin tespitine yönelik olarak kullanılacak. Ayrıca sistem sayesinde yakalamalı-hacizli, çalıntı-kayıp ve adli olaylara karışmış araçlar da tespit edilebilecek.

Projenin tanıtım toplantısı Valilik'te gerçekleştirildi. Belediye Başkanı Sami Aydın, Emniyet Müdürü Turgay Çalışkan ile diğer yetkililerin katıldığı toplantıda konuşan Vali Alim Barut, Karayolları Trafik Kanunu kapsamında Sivas’ta Trafik Elektronik Denetleme Sistemi kurulacağını söyledi. Emniyet Müdürlüğü'nün belediye işbirliği yaparak sistemi kuracağını aktaran Barut, “Sistemi trafikteki avantajları nedeniyle Sivas’ta da uygulamak istedik. Sistem tamamıyla günümüzdeki teknolojik şartlara uygun, trafik güvenliğini en üst düzeyde oluşturmayı amaçlayan bir proje. İlimize hayırlı olmasını diliyorum.” dedi.

Ardından trafikten sorumlu Emniyet Müdür Yardımcısı Mesut Önal tarafından kurulması planlanan Trafik Elektronik Denetleme Sistemi ile ilgili bilgi verildi. Önal, sistemin kurulumu ile ilgili Emniyet Müdürlüğü koordinatörlüğünde kurulan komisyon tarafından yapılan değerlendirmede, ölümlü, yaralamalı ve maddi hasarlı kaza yerleri ve nedenleri, yoğun trafik akımı, yoğun trafik ihlalleri noktaları, tescilli araç sayısı, sürücü sayısı ve diğer illerden giriş/geçiş yapan günlük araç sayısındaki yoğunluk dikkate alındığını ifade etti.