Genelkurmay Başkanlığı, Malatya ve Konya'da yaşanan 3 uçak kazasında 6 pilotun şehit olmasının ardından kamuoyunda tartışılmaya başlanan F-4 ve F-16 uçaklarının modernizasyonunun yapıldığı Eskişehir 1'inci Ana Jet Üs Komutanlığı'nı basına açtı.

Ankara'dan çok sayıda basın mensubunun katıldığı basın turunda F-4 ve F-16 uçaklarının modernizasyonu, fabrika ayar bakım, silah geliştirme sistemi, motor test sistemleri tanıtıldı.

Jet Motor Revizyon Komutanlığı’nda F-4 ve F-16 uçaklarının fabrika ayar bakımları gerçekleştiriliyor. Yaklaşık 30 bin parçadan oluşan uçak motorları tamamen sökülerek fabrika ayar testlerinden geçiriliyor. Test onayı alamayan motorlar birliğine gönderilmiyor. Arı Projesi Modernizasyon Hangarında da yine F-4 ve F-16 uçaklarının modernizasyonu gerçekleştiriliyor. Bu bölümde uçaklar tamamen sökülmeden testleri gerçekleştiriliyor. Testlerden başarıyla geçen uçaklar ise birliğine gönderiliyor. Teknoloji ve Silah Sistem Geliştirme Başkanlığı’nda ise Türk mühendisler tarafından F-4 uçaklarıyla uyumlu silah sistemleri geliştiriliyor. Türk mühendisler tarafından geliştirilen silahlar test işlemlerini başarıyla geçtikten sonra Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine giriyor.

Atılım Jet motor Bremzesi sistemindeyse bakımları yapılan jet motorları Türk mühendisler tarafından geliştirilen sistemde son kez bilgisayar ortamında teste tabi tutuluyor. 604 parametre 1208 limit üzerinden yapılan testte başarılı olan motorlar kendi birliğine gönderiliyor.

Basın turunun sonunda Malatya ve Konya kazalarından sonra çok tartışılan F-4 uçakları Eskişehir 1'inci Jet Üs Komutanlığı'ndan kalkarak göreve çıktı.