Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü ve Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti Başkanı Nesih Tanrıverdi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, son yıllarda yapılan çalışmaların etkisiyle tüketicilerin yavaş yavaş bilinçlenmeye başladığını ifade etti. Haksızlığa uğradığını düşünen tüketicilerin kendilerine müracaat ettiğini belirten Tanrıverdi, ''Son aylarda büyük bir yoğunluk yaşıyoruz. Bir ay içerisinde heyet olarak 800 dosyayı karara bağladık. Bu gerçekten büyük bir rakam. Örneğin 3 yıl önce sadece bir yılda 400 yakın dosya karara bağlanırken sadece bir ayda bunun iki katına ulaşmış olduk'' dedi. Heyetin 4 kişiden oluştuğunu ve 15 günde bir toplandığını aktaran Tanrıverdi, işlemi tamamlanan ortalama 400 dosyayı, 4 saatte imzalayabildiklerini bildirdi. O nedenle her üyenin bin 600 kez imza atmak zorunda kaldığını anlatan Tanrıverdi, şöyle konuştu: ''Heyetimizde görev alan kişiler tamamen gönüllülük esasına göre çalışıyor. Baro, belediye, ticaret ve sanayi odasından temsilci bulunuyor. Dolayısıyla bu arkadaşlarımız 15 günde bir mesailerini buraya harcamış oluyor. Son zamanlarda tüketici başvurusunun artması bizim mesaimizi de artırmış oldu. İş yükümüz artıyor ama yine de tüketicinin bilinçlenmesinden yanayız.'' -''En çok şikayet banka işlemlerinden'' Tanrıverdi, yaptıkları incelemelerde tüketicilerin en çok bankalardan şikayetçi olduğunu belirterek, özellikle dosya masrafı, yeniden yapılandırma masrafı, ekspertiz ücreti, 10 yıl geriye dönük kredi kartı aidatı, gibi bankacılık işlemlerinde alınan ücretlerin, tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular olduğunu bildirdi. Tüketicilere uyarılarda bulunan Tanrıverdi, sözlerini şöyle tamamladı: ''Tüketiciler heyete başvururken iddialarını mümkün olduğunca belgeye dayandırması, kendilerine belge verilmiyorsa bile kesilen ücreti en azından yaklaşık olarak belirtmeleri, ayrıca kendilerine belge vermeyenleri de bağlı olduğu üst kuruluşlara şikayet etmeleri gerekiyor. Biz başvuruda belge sunulmasa bile en azından miktar ile ilgili bir iddiada bulunulmasını arıyoruz.''