Türk Eğitim-Sen Hatay 2 Nolu Şube Başkanı Ahmet Akça, okullardaki eksikliklerin giderilmesi noktasında saha çalışmaları yaptıklarını ve eksiklikleri yerinde gördüklerini açıkladı. Akça, "Yaptığımız saha çalışmaları sonunda eğitim- öğretim faaliyetlerini yürüten kurum ve kuruluşlarda içler acısı tablo ile karşılaştık." dedi.

Akça yaptığı açıklamasında, “Kamuoyunun bildiği üzere bu yıl okullar gecikmeli olarak 28 Eylül 2015 tarihinde açıldı. Bu tarihten günümüze kadar geçen süre içerisinde sorumluluk sahamız olan Belen, Arsuz, Payas, Dörtyol, Erzin Ve İskenderun ilçemizde yaptığımız saha çalışmaları sonunda eğitim- öğretim faaliyetlerini yürüten kurum ve kuruluşlarda içler acısı tablo ile karşılaştık. Yeni yapılan okulların bir çoğunun eğitim-araç gereçlerinden yoksun olduğu daha kesin kabulu dahi yapılmayan okullara öğrencilerin alındığı ve bu okulların bir çoğunun çatılarının aktığını, bodrum katlarını suların bastığını sınıflarında klimaların olmadığını gördük. Ayrıca eski binalara kurulmaya çalışılan akıllı tahtaların alt yapı yetersizliği nedeniyle kurulamadığını, kurulanların ise kullanılamadığını tespit ettik.
Bunun yanı sıra özellikle de İskenderun da İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerinin baskısıyla okul öncesi sınıflarının kapattırılmaya çalışıldığını “Ortaokul da anasınıfının ne gereği var” v.b konuşmalarla bir eğitimciye yakışmayan sözlerin söylendiğini tespit ettik. Bazı mahallelerde ilkokul olmaması nedeniyle anasınıflarının ortaokul bünyesinde olması kaçınılmazdır. Burada okul öncesi sınıflarının kapattırılmasının özel kreşler ile bir ilgisinin olup olmadığının araştırılması önem arz etmektedir" dedi.

'OKULLAR EHİL OLMAYAN İNSANLARIN YÖNETİMİNDE'

Akça açıklamasının devamında ise şu ifadelere yer verdi, "Ayrıca hiçbir fizibilite çalışması yapılmadan sırf 'ben istedim oldu' mantığıyla bir çok okulun normal eğitime geçirilmesi nedeniyle onlarca sınıf öğretmeni norm kadro fazlası yapılmış öğrenciler öğretmenlerinden ayrılmış hem öğrenci hemde öğretmenler mağdur edilmiştir. Diğer bir taraftan devlet okullarında ki yetersizliklerden bunalan; çocuklarına iyi bir gelecek hazırlamak isteyen veliler zorunlu olarak çocuklarını özel okullara almaya başlamışlardır. Bunun en büyük sebebi bir kin ile çıkarılan dershaneler yasası ve geçen yıllarda yapılan yönetici kıyımıdır. Bir gün dahi yöneticiliği olmayan kişilere “Sırf benim hanımım, vekil beyin yeğeni, Meclis üyesini kardeşi, bizim yandaşımız…” gibi ahlaktan ve pedegojik anlayıştan yoksun bir şekilde yapılan atamalarla okullar ehil olmayan insanların yönetimine bırakılınca bu tablolar ortaya çıkmıştır."