Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Rabia Hoş, "Türkiye’de İngilizce yanlış öğretiliyor, bu yüzden 12 yıllık eğitim yeterli olmuyor." dedi.

Dünya ülkelerinin İngilizce yeterlilik seviyelerini gösteren ‘İngilizce Yeterlilik İndeksi’ sonuçlarına göre Türkiye'nin 60 ülke arasında 41. sırada yer aldığını hatırlatan Hoş, Türkiye’de İngilizce eğitimindeki eksikliklere dikkat çekti. İngilizce eğitiminde sistematik bozukluklar olduğunu vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Rabia Hoş, sınava hazırlık şeklinde öğretilen İngilizce’nin ezberden öte gidemediğini dile getirdi. İletişime yönelik konuşma ve yazma becerilerine derslerde ve ödevlerde yeterince yer ayrılmadığı bilgisini veren Hoş, öğrencilerin sadece okuma becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar yapıldığını ifade etti.

İngilizce eğitiminde etkileşim ve uygulamanın çok önemli bir yere sahip olduğunu kaydeden Hoş, "Sadece akademik anlamda başarılı olmak için İngilizce eğitimi vermek doğru değil, öğrencilere gelişen dünyada İngilizcenin önemini kavratmak gerekiyor. Her şeyden evvel dili sevdirmek ve motivasyonu artırmak ve öğrencilere İngilizce öğrenmenin önemini benimsetmek gerekiyor. Gelişen teknolojiler öğretmenler tarafından aktif olarak kullanılmalı ve emek sarf edilmeli. Tüm bunların olması içinse temel şart öğretmenlerin mesleklerini sevmeleridir." açıklamalara yer verdi.

Zirve Üniversitesi olarak öğrencilerin dil eğitiminin kendileri için çok önemli olduğuna değinen Hoş, "Buradaki eğitimden sonra öğrenci değişim programlarıyla öğrencilerimiz yurt dışına gönderiyoruz. Orada iyice öğrenmiş ve hiçbir eksiği kalmamış olarak dönüyorlar. Böylece öğrencilerimiz buradan mezun olurken İngilizce eğitimini tamamlamış bir şekilde mezun oluyor ve hayata bir adım önde başlıyorlar." dedi.