Ombudsman için Ülkemizde “Kamu Denetçiliği Kurumu” ismi uygun görülmüştür. Bu kurum, başka Ülkelerde farkı adlarla anılmaktadır. Mesela, Hollanda'da ulusal ombudsman (nationale ombudsman), Fransa'da arabulucu (mediateur), İspanya'da halk savunuculuğu (defensor del pueblo), Avusturya'da halkın avukatı (volksanwaltschaft), Portekiz'de adalet temsilcisi (provedor de justiça) ve İngiltere'de yönetim için parlamento komiseri (parliamentery commissioner for administration) isimleri kullanılmıştır. Ombudsman Kurumu hangi adla kurulursa kurulsun temelde, vatandaşlarla Devlet arasında köprü, arabuluculuk, hakemlik, hakların savunuculuğu gibi görevler icra etmektedir. Ombudsman kurumunun maksat ve hedefi, vatandaşların ve tüm bireylerin kamu kurumları karşısında haklarını korumaktır. Kamu kurumlarından kaynaklanan adaletsizliği önlemektir. Vatandaş ve bireyler haklarını ararlarken, yargıdan ve diğer ilgili kamu kurumlarından bir sonuç alamazlarsa ombudsmana başvurabilirler. Ombudsmana doğrudan doğruya da başvuru mümkündür. Bu da gecikmesi halinde telafisi güç ya da imkansız zararlar çıkacaksa, ombudsmana doğrudan doğruya başvuru yapılabilir. Kuruma başvurmak için vatandaş olma zorunluluğu yoktur. Ülkemizde yaşayan her birey ombudsmana başvurabilir. Ombudsmanın aldığı kararlar danışma ve görüş bildirme şeklindedir ve bağlayıcılığı yoktur. Bu görüşün uygulanıp uygulanmamasında idareye takdir hakkı tanınmıştır. Ombudsmanın bu özellikleri genel olarak uygulandığı tüm Ülkelerde bu şekildedir. Ülkemizde oluşturulan Kamu Denetçiliği Kurumu da aynı doğrultuda görev yapacaktır. Ombudsman kurumu Dünyadaki uygulandığı şekliyle bağımsız ve tarafsız bir kurumdur. Demokrasilerin gelişmesi ve devam etmesine katkı sağlar. Kamu yöneticilerinin yanlış ve hatalı işlemler yapmasını önler, potansiyel olarak kamu yönetimi üzerinde etkiye sahiptir. Ombudsman, Ülkemizde merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri ile sosyal güvenlik kurumları, mahallî idareler, mahallî idarelere bağlı idareler, mahallî idare birlikleri ve benzeri kurumlar üzerinde söz sahibi olacaktır. Ancak, Cumhurbaşkanının tek başına yaptığı işlemler ile resen imzaladığı kararlar ve emirler, Türk Silahlı Kuvvetlerinin sırf askerî nitelikteki faaliyetleri ombudsmanın görev alanı dışında bırakılmıştır. Bunun yanında yargı yetkisinin kullanılmasına ilişkin kararlar da ombudsmanın görev alanı dışındadır. Bu sınırlamaları eleştirmek mümkündür. Hatta şunu söylemek de mümkündür: Vatandaşın en çok şikayet ettiği hususlar yargıdan ve askerlik hizmetlerinden kaynaklanmaktadır. Niçin bunlar ombudsmanın görev alanı dışında bırakılmıştır? Bunu anlamak zordur. Buna rağmen, ombudsmanın kamu kurumları üzerinde geniş yetkileri bulunduğunu belirtmeliyiz. Ombudsmanda bir başdenetçi ve beş denetçi görev yapacaktır. Başdenetçi ve denetçileri TBMM tarafından seçimle işbaşına gelecektir. Görev süreleri 4 yıl olarak belirlenmiştir. Ancak, ikinci ve son kez seçilme mümkündür. Başdenetçi ve denetçilerin ikinci kez seçilme imkanlarının olması tarafsızlığa gölge düşürecek bir durumdur. Denetçilerin tek bir kez seçilme imkanlarının olması, adil, tarafsız ve etki altında kalmadan görev yapmaları açısından daha uygun olacaktı. Bu eksikliklerine karşın ve geç de olsa Ülkemizde ombudsman kurumunun kurulması sevindirici bir gelişmedir. Kurumun maksat ve hedefi, tüm yurttaşları ve Ülkede yaşayan tüm bireyleri, Devlet karşısında korumaktır. Çağımızda Devlet ve kamu yönetimleri güçlenmekte ve bu güç karşısında bir denge gerekmektedir. Başka bir deyişle, bir tarafta güçlü bir Devlet yapısı var. Diğer tarafta ise güçsüz vatandaşlar ve bireyler var. İşte bu ikisi arasında denge kurmak ve vatandaş ile bireyleri Devletten kaynaklanan hak ihlallerine karşı korumak gerekmektedir. Bu kurum önemli ve yeni bir kurumdur. Vatandaşlarımızı ve Ülkemizde yaşayan tüm bireyleri ilgilendiren bir kurumdur. Dilerim ki, bu kurum etkin ve tarafsız çalışır ve kendisinden beklenen misyon ve görevi yerine getirir. Beklenti ve umutlarımız bu yöndedir. Bu duygu ve düşüncelerle ombudsman kurumunun ülkemiz için hayırlı ve uğurlu olmasını dilerim.