Van Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (VASKİ) Genel Müdürlüğü'nün, şehir merkezindeki billboardlara astığı, musluktan kan akan görsel tartışma konusu oldu. Konuyla alakalı açıklama yapan VASKİ, amaçlarının vatandaşa sağlıklı bir içme suyu sunmak ve bilinçli su tüketim kültürünü aşılamak olduğunu ifade ederek, “Bu kapsamda yapılan çalışmalar, basit siyasi hesaplara alet edilmeyecek kadar değerlidir.” dedi.

VASKİ Genel Müdürlüğü, Van şehir merkezindeki çeşitli noktalarda bulunan billboardlara reklam verdi. Reklam afişindeki ‘musluktan kan akan’ görsel ve beraberindeki Türkçe ve Kürtçe; ‘önleminizi alın’, ‘bir gün bitecek’, ‘bir gün her şey’, ‘sahip çıkmazsanız uzak değil!’, ‘nefessiz kalmayalım’, ‘farkında mısın?’ ifadeleri yer alan ilan tepki çekti.

AK Parti Van Milletvekili ve birinci sıra milletvekili adayı Burhan Kayatürk, asılan afişlerin sıradan bir olay olmadığını, musluklardan akan kanla vatandaşlara farklı mesajların verilmek istendiğini iddia etti. Kayatürk, bu reklamla halk üzerinde bir korku, baskı oluşturmanın amaçlandığını savunarak, en kısa zamanda billboardların kaldırılmasını talep etti.

Konuyla ilgili yazılı basın açıklaması yapan VASKİ Genel Müdürlüğü, ‘Su Kültürünü Geliştirme’ projesi kapsamında billboardların hazırlandığını ifade etti.

VASKİ Genel Müdürlüğü olarak 2015 yılında 80 miyon TL’lik yatırım planlandığının belirtilen açıklamada, “Bu konuda ihale çalışmalarının büyük bir kısmı tamamlanmıştır. Bunun yanında yatırımların doğru değerlendirilmesi ve amacına ulaşması için ‘Su Kültürü Geliştirme ve Su Politikası Oluşturma’ projesi hazırlanmıştır. Yapılan projelerin ve yatırımların kapsamı ve maliyeti ne kadar büyük olursa olsun, suyun doğru kullanımı sağlanmadığı ve halkta su kullanım kültürü geliştirilmediği sürece bu yatırımların başarıya ulaşamayacağı açıktır. Bu ihtiyaca binaen hazırlanan proje kapsamında billboard, kısa film, video-kamu spotu, internet-TV reklam, el broşürü, kitapçık, okullarda düzenlenecek yarışmalar, sosyal sorumluluk projeleri vb çalışmalar planlanmıştır.” ifadeleri yer verildi.

"BASİT SİYASİ HESAPLARA ALET EDİLMEYECEK KADAR DEĞERLİDİR "

“Kentte asılı bulunan billboardlar, hazırlığı yapılan ve her biri ortalama olarak 5 gün asılı kalacak bir dizi billboardın sadece ilkidir.” Denilen açıklama şöyle: “Bu billboardlarda; küresel ısınma, su kaynaklarının kuruması, susuzluk riski etkili mesajlarla vurgulanmaya, suyun kan gibi canlılar için yaşam kaynağı olduğu, suyun tükenmesinin hayatın kaynağının tükenmesi anlamına geleceği anlatılmıştır. Billboardlar asılı kaldığı süre boyunca halktan çok olumlu tepkiler alınmış, bu konuda yerel basına konuşan vatandaşlar olumlu etkilendiklerini ifade etmişlerdir. Su tüketiminin en yoğun olduğu, kayıp ve kaçak kullanım oranının yıl içinde en yüksek düzeyde olduğu yaz aylarının başlangıcında bu çalışmanın yapılması büyük bir önem arz etmektedir. Halkımızın bilinçli su kullanımının sağlanmasını amaçlayan bu çalışmanın bir seçimle veya politik görüşle ilintilendirilmesi anlamlı olmayacağı gibi, seçim dolayısıyla ertelenmesi de anlamlı değildir.

Sonuç olarak; VASKİ Genel Müdürlüğü olarak temel görevimiz halkımıza sağlıklı bir içme suyu sunmak ve bilinçli su tüketim kültürünü aşılamaktır. Bu kapsamda yapılan çalışmalar, basit siyasi hesaplara alet edilmeyecek kadar değerlidir.”