Veziroğlu, ''Irak Başbakanı Nuri Al Maliki'ye Açık Mektup'' başlığı ile hazırladığı gazete ilanında, Irak'a otoyol projesi için 2003 yılında gitiklerini ve Diwaniya-Nasiriya-Samawa otoyol projesi sözleşmesini imzalayarak 2004'de inşaat çalışmalarına başladıklarını ifade etti. Yaptıkları ikazlara rağmen sözleşme gereği proje yapımında kullanacakları akaryakıt, gaz, zift ve çimentonun temin edilmediğini kaydeden Veziroğlu, ''Karayolları sözleşmemizdeki sorumluluklarını yerine getirmemesi nedeniyle işimiz yavaşladı, durma noktasına geldi ve durdu. Ardından Karayolları tam tersini yaparak sürpriz bir şekilde otoyol projemizi şirketimizden geri çekti'' dedi. Irak Karayollarının sözleşmeden kaynaklanan sorumluluğunu yerine getirip proje çalışmalarına başlatması gerekirken, otoyol projesini şirketten geri çektiğini belirten Veziroğlu, yazdığı mektupta buna ilişkin hukuki süreçler hakkında bilgi verdi. Mahkemenin tüm hukuki süreçte şirketleri lehine karar verdiğini belirten Veziroğlu, buna karşılık yasalara aykırı olmasına rağmen ilgili Bakanlığın projeyi direkt kendi kamu şirketlerine vermeye çalıştığını kaydetti. Irak mahkemelerinde karşılıklı açılan davaların tamamının şirketi lehine sonuçlandığını ifade eden Veziroğlu mektubunda şu ifadele yer verdi: ''Karayolları Genel Müdürlüğü ile Şirketimiz arasında otoyol projemiz ile ilgili karşılıklı açılan davaların tamamı, Irak yasalarına göre, Irak mahkemelerinin nihai kararlarıyla şirketimizin lehine sonuçlanmıştır. Ayrıca, Başbakanlık Rakaba dairesi konuyla ilgili yürürlükte olan Irak yasalarına atıfta bulunarak projemizin Bakanlık şirketlerine verilemeyeceğini net olarak ifade etmiştir. Otoyol projemizle ilgili Karayolları ile Şirketimiz arasında yapılan sözleşmede anlaşmazlık halinde, Irak yasaları geçerli olup Irak mahkemeleri yetkilidir. Otoyol projemiz ile ilgili Karayollarıyla karşılıklı açtığımız davalar sözleşmemizde yer aldığı gibi, Irak yasalarına göre Irak mahkemelerinde açılmış karşılıklı açılan davaların tamamı Şirketimiz lehine sonuçlanmıştır. Şirketimiz veya Karayolları Irak yasalarına ve Irak mahkemelerinin nihai kararlarına uymaları keyfi midir yoksa zorunlu mudur- Konuyla ilgili kurumların aldıkları idari kararlar mı geçerli, yoksa konuyla ilgili yürürlükte olan Irak yasalarıyla Irak mahkemelerinin nihai kararları mı geçerli- Sözleşmemizde belirtilen Irak yasaları ve Irak mahkemelerinin nihai kararları geçerli değilse; bizim Şirketimiz dahil biz yabancı firmaların ülkeniz Irak'ta yasal güvencesi nedir- Karayolları, konuyla ilgili yürürlükte olan Irak yasalarını ihlal etmiştir. Karayolları, Irak mahkemelerinin Şirketimiz lehine verdikleri nihai kararlara aykırı davranmıştır.'' Mektubunda dünya tarihinde Kral Hammurabi'nin yaklaşık 3800 yıl önce 300 maddelik kanunu Mezopotamya topraklarında yürürlüğe koyduğuna işaret eden Veziroğlu, bu kanunun en önemli maddelerinden birinin ''haksızın haklıyı ezmeme ilkesine'' dayandığını belirtti. Veziroğlu, mektubunda, ''Hak ve haklıya saygı'' maddesinin 3800 yıl sonra yine bu topraklarda var olan Müslüman bir ülkenin Müslüman yöneticisi ve ilgilileri tarafından ihlal edilmesi takdir edersiniz ki adalet duygusu olan herkes için üzücü ve düşündürücüdür'' şeklinde değerlendirmede bulundu. Veziroğlu, Maliki'den hukuk kuralları çerçevesinde hak ve alacaklarıyla birlikte otoyol projesinin şirketlerine iade edilmesini talep etti.