Kahramanmaraş'ta bir yayaya çarpan sürücü ile yayanın ve olaya şahit olan vatandaşların "geçiş üstünlüğü" tartışması olay oldu. Peki yayalara geçiş üstünlüğü getiren yasayı gerçekten doğru anladık mı? İşte detaylar.

Trafik lambası olmayan yaya geçitlerinde yayalara geçiş önceliği getiren yasa pek çok ilde olduğu gibi şehrimiz Kahramanmaraş'ta da yanlış anlamalara neden oldu. Yayaların bu hakkın sınırlarını genişleterek trafik lambası olan yerlerde de kırmızı ışıkta geçmeye çalışmaları çeşitli tartışmalara neden oluyor.

Daha önce araçlar yayalara yol vermezken şimdi de yayalar araçlara yol vermemeye başladı. O kadar ki bazı gençler oyun olsun diye yaya geçidinden hep birlikte geçmek yerine ayrı ayrı geçiyor ve trafiği dakikalarca bekletiyorlar. Yayalardan biri yolun ortasına vardığında diğer yaya yola adım atıyor ve bu dakikalarca sürüyor.

Ancak işin en vahimi yayaların trafik ışığı olan yerlerde de geçiş üstünlüğünün kendilerde olduğunu sanmaları ve buna inanmaları. Hatta vatandaş bu konuya o kadar inanmış ki, sürücülerle tartışacak kadar ileri gidiyorlar.

Özellikle çarşı merkezinde pek çok ışıklı geçitte bu tür ihlallerle karşılaşmak mümkün. Bu olay istisnai olmaktan çıkıp genel uygulama olarak çıkıyor sürücülerin karşısına. 

Peki Kanun Ne Diyor?

 MADDE 74- Sürücüler, görevli bir kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan ancak trafik işareti veya levhalarıyla belirlenmiş kavşak giriş ve çıkışları ile yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken yavaşlamak, varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar. Bu madde hükümlerine uymayan sürücüler 488 Türk lirası idari para cezası ile cezalandırılırlar.”

Polis ya da trafik ışığı olmayan yerlerde yayalara yol verilecek.