Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığı, Yükseköğretim Bilgi Sistemi çalışmaları kapsamında ilk olarak 2014-2015 eğitim öğretim döneminde 32 devlet üniversitesinde başlatılan e-kayıt uygulamasına, bu yıl devlete ait bütün yükseköğretim kurumlarında geçilmesine karar verildiğini bildirdi.

YÖK’ten yapılan duyuruya göre; bu kapsamda 2015-2016 eğitim öğretim döneminde devlete ait yükseköğretim kurumlarına yerleşen bütün öğrencilerin https://www.turkiye.gov.tr/ web sitesi üzerinden elektronik kayıt (E-Kayıt) yaptırabileceklerine işaret edilerek, şu bilgiler aktarıldı: “ Elektronik kayıta, özel yetenek programları ile yükseköğretim kurumlarınca elektronik kaydı uygun görülmeyen (sağlık raporu, heyet raporu gerektirdiğinden) bazı programlar dâhil edilmeyecektir. Elektronik kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler https://www.turkiye.gov.tr/ adresinde 'e-hizmetler' bölümü altında yer alan ‘Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı' başlığı altında açılacak olan ‘Üniversite E-Kayıt' seçeneğini tıklayarak kayıt işlemini gerçekleştirebilecektir. Kaydını tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkotlu çıktı da alabileceklerdir.”

Elektronik kayıt işleminin 2015-2016 öğretim dönemi için ÖSYM'den temin edilecek yerleşen verisi içerisindeki öğrencileri kapsayacağı ifade edilerek, elektronik kayıt tarihlerinin ÖSYM yerleştirme sonuçlarının açıklanmasından sonra duyurulacağı, elektronik kayıdın öğrenciler için zorunlu olmayıp isteğe bağlı olduğuna dikkat çekildi.

YÖK Başkanlığı, devamında şu açıklamalarda bulundu: “Uygulama ile devlete ait yükseköğretim kurumlarına yerleşen öğrenciler isteğe bağlı olarak ‘e-Devlet' kapısı üzerinden elektronik olarak kayıtlarını gerçekleştirebilecekleri gibi üniversitelerine giderek şahsen kayıt da yaptırabileceklerdir. Elektronik kayıt olmayı tercih eden öğrencilerin üniversitelere giderek tekrar kayıt yaptırmalarına gerek olmayacaktır. Öğrenciler, elektronik kayıt işleminin ardından üniversitelerin duyurduğu tarihte ders kayıtlarını yaptırarak eğitime başlayabileceklerdir.”

Duyuruda, vakıf üniversitelerinde kesin kayıt işleminin eğitim ücretinin ödenmesinden sonra gerçekleştirildiği ve farklı üniversitelerde değişik gereksinimler olması nedeniyle şu an için uygulamanın devlet üniversiteleri ile sınırlı tutulduğuna da vurgu yapıldı.

Sistemin tüm devlet üniversitelerinde başarılı bir şekilde uygulanmasının vakıf üniversiteleri için de e-devlet kapısının gerekli ek süreçleri tamamlanmasının önünü açacağı belirtilen duyuruda, şu değerlendirmelerde bulunuldu: “2015-2016 eğitim öğretim yılı itibari ile devlet üniversitelerimizdeki öğrencilerin yararlanabileceği bu imkânı bir sonraki yıldan itibaren vakıf üniversitelerimizin öğrencilerine de sunmayı arzulamaktayız. Bilindiği üzere üniversitelere yeni yerleşen öğrencilerimiz genellikle aileleri ile birlikte sadece kayıt işlemi için üniversitenin bulunduğu şehre gitmek durumunda idiler. Öğrencilerimizin yurt bulma veya eve yerleşme tarihleri de ayrı bir süreç olduğundan aileler ve öğrencilerimiz okul açılıncaya kadar üniversitenin olduğu şehre birden fazla defa gidip gelmek zorunda kalmaktadırlar. Bunun öğrenci ve ailelerine mali külfeti bir yana zaman kaybına da yol açtığı düşünülerek bu uygulama başkanlığımızca hayata geçirilmiştir. Bu yıl öğrenci yerleştirilecek olan 106 devlet üniversitemizdeki yaklaşık 600 bin civarında lisans-ön lisans öğrencimizin diledikleri takdirde bu uygulamadan yararlanmasını sağlamış bulunmaktayız.”