Bildiğiniz üzere 1948 yılında faaliyete geçen Kahramanmaraş Tren Gar'ı o tarihten tam 50 yıl sonra yani 1998 yılında yolcu taşımacılığına kapanmış. O tarihten bu yana sadece yük taşımacılığı yapılan bu gar, yüzölçüm olarak [B]“Türkiye'nin en büyük 2. tren garı”[/B] durumunda ve ne tuhaftır ki yolcu taşımacılığına kapalı durumda. Bazı güzergâhlarda bakım ve onarım yapılmasına devam edilmesine ve yolcu taşımacılığı için bazı girişimlerde bulunulmasına rağmen henüz herhangi bir sonuç yok ortada. Oysaki bu tren garının Kahramanmaraş için hem ekonomik olarak hem de ulaşımın rahatlaması ve Kahramanmaraşlı vatandaşların da çeşitli ulaşım kaynaklarından yararlanarak rahat bir seyahat edebilmesi bakımından çok büyük bir önem arz ettiğini pek çok şehir halkı ve kent yöneticileri bilmese ve farkında olmasa da bu gerçeği hiç kimse yadsıyamaz. Kahramanmaraş'tan başka bir şehre ve başka bir şehirden Kahramanmaraş'a seyahat edebilmek ve bu ulaşım kaynağından yararlanmak isteyen vatandaşlarımız, maalesef ki Narlı Tren Garı ve Türkoğlu Tren Garı'na varmak zorunda veya başka bir deyimle bu vatandaşlarımızın Kahramanmaraş'tan diğer yerlere seyahatlerine buradan başlamak ve başka yerlerden Kahramanmaraş'a olan seyahatlerini de bu tren garlarında bitirmekten başka çareleri yok. Geriye Kahramanmaraş merkeze ulaşabilmek veya otogara gelmek üzere kara yolu ile devam etmek mecburiyeti kalıyor. [B]E peki vatandaş bu kadar sıkıntıya gireceğine, daha ekonomik ve daha emniyetli bir ulaşım imkânı var olmasına rağmen neden bu tren garı yolcu seferlerine açılmıyor? Kuruluşundan 1998'e kadar yapılan yolcu taşımacılığı neden 1998 tarihinde ulaşıma kapanıyor ve neden şimdi ulaşıma açılmıyor?[/B] Bu konuyla ilgili daha önceki yazıma bir yazar ağabeyimin yazdığı yoruma göre transit demiryolu Türkoğlu ve Narlı'dan geçiyormuş. Ayrıca Kahramanmaraş'a gelen tren hattı, ucu olmayan kör hat olduğu için yolcu seferleri yapılmıyormuş ve buraya tren girip çıkması mümkün değilmiş. Peki 1948 yılından 1998 yılına kadar yapılan yolcu seferi sırasında bu hat yine kör hat değil miydi ki yolcu seferleri yapılabiliyordu? O tarihlerde yolcu seferleri yapılabiliyorsa, pekâlâ bu tarihte da yapılabilir. Yoksa 1998 yılında bu hat kör hat haline getirildi de mi yolcu seferlerine kapatıldı? Bu tabii ki saçma sapan bir eylem olmuş olur, ki bunun mümkün olacağını da zannetmiyorum. Türkoğlu ve Narlı tren garlarından Osmaniye, Adana, Mersin seferleri yapılabiliyor ve Adana'dan da Kayseri'ye ve Kayseri üzerinden de daha birçok şehre bu hat üzerinden seyahat edilebiliyor. Bu seferler Kahramanmaraş Tren Garı'ndan yapılsa, binlerce vatandaş ve özellikle şehirlerarası seyahat yapan üniversite öğrencileri buradan direk seyahat edebilse kötü mü olur? [B]Kahramanmaraş ekonomisine, ulaşımına, vatandaşına büyük bir rahatlık sağlayacak bu eksikliğin giderilmesi, sanırım Kahramanmaraş için en büyük hizmetlerden biri olacak. [/B] [B]Kahramanmaraş Tren Garı'nın yolcu seferlerine açılması demek, kara yolundaki bu büyük yoğunluğun azaltılması, başka bir ifade ile rahatlaması demektir. [/B] Zannediyorum ki bu tren garının yolcu seferlerine açılması karşısında karayolunda yolcu taşımacılığı yapan firmalar ve diğer yolcu araçları büyük bir tepkide bulunacaklar. Ama şu unutulmamalıdır ki bu tren garının açılması vatandaş için büyük önem arz ediyor; hem ekonomik açıdan, hem rahat ve emniyetli seyahat açısından, hem de farklı bir ulaşım yolundan faydalanmak açısından. Karayolunda yolcu seferleri yapan firmalar, elini vicdanına koymalı ve bu konuda sadece kendi menfaatlerini düşünmeyi bir yana bırakıp, şehirde yaşayan 1 milyon vatandaşın da menfaatleri düşünmelidir; eğer gerçekten tren garının yolcu seyahatine açılmasını istemiyorlar ve tepki veriyorlarsa. Şahsım olarak bu tren garını açabilecek bir yetkim olsaydı, bu olayın vatandaşın ve şehrimizin menfaatine olduğunu düşünür ve hiçbir kurumdan veya kesimden korkmaz, yolcu seferlerini faaliyete geçirirdim. Bu yönden bakarsak karayolunda yolcu taşımacılığı yapan firmaların olası tepkileri göz önüne alınmalı ama onlara bu tren garının açılması gerekliliği anlatılmalı. [B]Onlar istemese veya başkaları istemese de bu tren garı, bu kente yolcu taşımacılığı konusunda hizmete başlamalı. [B]Kahramanmaraş Valiliği, Kahramanmaraş Belediyesi ve TCDD bu sorunu beraberce, el ele vererek çözmelidir.[/B] Hem de en yakın zamanda![/B] [I]Saygı ve sevgilerimle”¦[/I]