Türkiye’nin dış ticaret fazlası verdiği nadir sanayi sektörlerden biri olan mobilya sektörü, daha katma değerli ürün ihracatı için 2016 yılı başında hayata geçirdiği Designizmir Projesi ile mobilya ihracatında sanal pazar kuruyor ve pazarlamayı dijital ortama taşıyor.
Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin hayata geçirdiği Designizmir projesi kapsamında oluşturulan www.designizmir.org web sitesinde ihracatçı firmaların tanıtımlarına yer verilecek. Ayrıca Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin’de sosyal medya hesapları açıldı.
2023 yılı için 6 milyar dolar ihracat hedefi ortaya koyan mobilya sektörünün son dönemin popüler iletişim platformlarıyla daha etkin bir pazarlama yapmasını arzuladıklarını belirten Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Tarakçıoğlu, Egeli mobilya ihracatçılarının Designizmir Projesi’nde birlikte hareket ederek İzmir’in mobilya üretim üssü olduğunu, İzmir’de mobilya ile ilgili bir kümelenme olduğunu yüksek sesle dile getirdiklerini kaydetti.
İzmir’in Türkiye mobilya üretiminin yüzde 5’lik dilimini gerçekleştirdiği bilgisini paylaşan Tarakçıoğlu, “İzmir bir mobilya kenti. İhracatta 5. sırada. İzmir potansiyeli ise tasarımıyla, inovatif, fonksiyonel ürünleriyle çok daha yüksek. Azerbaycan, Cezayir, Fas, Kazakistan, Mısır, Suudi Arabistan, Yunanistan, ABD başta olmak üzere hedef pazarlarda odaklanarak potansiyelimizi harekete geçirebiliriz. www.designizmir.org/portal linkinden Ege Bölgesi’ndeki tüm mobilya ihracatçısı firmalarımızın firma bilgilerini girmelerini bekliyoruz” dedi.
Ege Bölgesi’nde 400 civarında mobilya ihracatçısı firma olduğuna işaret eden Tarakçıoğlu şöyle konuştu; “ www.designizmir.org portalına girenler mobilya ile ilgili tüm ihtiyaçlarına cevap bulabilecekleri çeşit ve renk ürünü görebilecek. Türkiye, Ocak - Ağustos döneminde 1 milyar 764 milyon dolar mobilya ürünleri ihraç etti. Tasarım ve pazarlama çalışmalarına hız vererek ihracatımızı arttırabilecek konumdayız.”
Sosyal medya hesaplarında tüketici bilgilendiriliyor
Designizmir Projesi’nin sosyal medya hesaplarında Türk mobilya endüstrisi ile ilgili bilgiler verilirken, tüketiciler de, mobilya tercih ederken doğru tercih yapabilmeleri için bilgilendiriliyor.
Designizmir Projesi’nin Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin sosyal medya hesaplarındaki sayfalarında mobilyanın hem aileler için hem de işletmeler için ciddi bir yatırım olduğuna vurgu yapılırken, bu yatırımın uzun ömürlü, estetik, dayanıklı, kolay temizlenebilme ve sağlıklı olması için dikkat edilmesi gereken hususlar da tüketicilere ipuçları veriliyor.