İzmir Özel Sağlık Meslek Lisesi Rehberlik Öğretmeni Hande Karakol, okullardaki rehberlik hizmetinin hem sorun çözme, hem de sorunları engelleyici işlevi bulunduğunu dile getirdi.
İzmir Özel Sağlık Meslek Lisesi’nde göreve başlayan Hande Karakol, öğrencilerle olan görüşmelerin devam ettiğini ve daha iyi bir sosyal hayat geçirmeleri için çeşitli uygulamalar gerçekleştirdiğini söyledi. Karakol, rehberlik hizmetinin sanılanın aksine sadece akademik bilgi vermediğini, sosyal hayata ilişkin hepimizin bilmesi gerektiği uygulanabilir bilgiler içerdiğini açıkladı.
Karakol, "Burada göreve başladığımda öğrenciler kişisel problemlerini tarafıma anlatmada sıkıntı yaşıyorlardı. Ama ben derslere girmeye başladığımda beni tanıdıktan sonra daha sık yanıma gelmeye başladılar. Öğrenciyle iletişim, bizim mesleğimizin vazgeçilmezi. Öğrencilerin odama gelmesi beni çok mutlu ediyor. Öğrencilerimiz bir sorun nedeniyle buraya geldiklerindeceza alma korkuları var. Fakat rehberlik alanında ceza vermek söz konusu değil, sadece sorunları çözmeye odaklanıyoruz. Öğrencilerimizi tanımaya yönelik formlar doldurtuyoruz. Daha sonra formları değerlendirip görüşmemiz gereken öğrencileri tespit ediyoruz. Öğrencilerin problem alanlarını bu formlar sayesinde belirliyoruz. Programımıza bunlarla ilgili uygulamalar yerleştiriyoruz. Mesela ders çalışmayla ilgili sorun yaşayan öğrenciler için "Verimli Ders Çalışma Yöntemleri" başlıklı bir seminer düzenliyoruz." diye konuştu.
Rehberlik bölümünün tüm okul öğretmenleriyle ve velilerle iletişim halinde olması gerektiğini söyleyen Karakol, okullarında özel veli görüşmeleri yapıldığını dile getirdi. Bir öğrencinin sorunlarını aşıp, hayata kazandırmanın koordineli ve özverili bir çalışma gerektirdiğini vurgulayan Karakol, "Rehberlik, normal dersler gibi değil, tüm okulun iletişim halinde olması gereken bir alan. Veliyle işbirliği de bunun bir parçası. Bazı durumlarda velileri okulumuza davet ediyoruz ve veli görüşmeleri yapıyoruz." şeklinde konuştu. Okul olarak velilere özel programlar da planladıklarını dile getiren Karakol, "Velilere yönelik, ’Ergenlik ve ergenlikte yaşanan problemler’ adlı bir seminer planlıyoruz. Ergenlik döneminde çocuklarının ani değişimlerini çok anlamlandıramaya biliyorlar. Küçük öneriler içeren seminerler velilerimiz için yararlı olacaktır. Benim amacım öğrencilerle çok öfkelenmeden, onları korkutmadan bir iletişim kurmak. Öğrenciler benim odama gelirken içlerinin rahat olmasını istiyorum. Zaten problemli bir dönemde gelecekleri bir yer. O yüzden benimle de ilgili bir çekince olmasın istiyorum. Zaman zaman disiplini sağlamak açısından sert durmak da önemli ama bunu bağırıp çağırarak yapmıyorum. ’Ben’ dili kavramını kullanıyorum. ’Arkadaşlar dersimde rahat olmanızı istiyorum ama gürültü yapmanız beni üzüyor. Siz bana fedakarlık yaparsanız ben de size rahat olmanızı sağlayacağım.’ diyorum. Bağırıp çağırmak kısa süreli çözüm sunuyor."