Kahramanmaraş’ta hız limitleri yeniden düzenlenmelidir?
Yeni çıkan kanunla radar cezalarının artırılmasının ardından şehrimizde hız limitleri yeniden sorgulanmaya başlandı.
Bilindiği gibi Kahramanmaraş’ta Batı çevre yolu olarak da bilinen Kayseri ve Gaziantep yolları ile Adana Yolu’nda hız limiti 70 km. Bunun dışında kalan şehir içi yolların tamamında ise hız limiti 50 km.
Haber46’nın yaptığı özel haberde de belirtildiği gibi Kahramanmaraş’ta çevre yolları ve şehir içinde uygulanacak radar cezası aşağıdaki şekilde:
Kahramanmaraş'ta Adana Yolu, Kayseri Yolu ve Gaziantep yolu olarak bilinen yollarda hız limiti 70 olduğu için adı geçen yollarda
77 km hız yapanlara 235 TL
92 km ile gidenlere 488 TL
106 km hız yapanlara ise 1002 TL ceza verilecek.
Kahramanmaraş'ta bu çevre yolları dışında kalan diğer yollarda ise (Çarşı merkezi, Şekerdere, Binevler Üngüt yolu, Sümbüllü Yolu, Ağcalı Yolu, Tekerek Yolu, Üniversite yolu, Doğukent yolu, Sanayi yolu, Trabzon caddesi, ve şehir içindeki diğer tüm yollar) aşağıdaki hızlarda alacağınız cezalar ise şöyle:
56 km hız yapanlara 235 TL
66 km hız yapanlara 488 TL
76 km hız yapanlara ise 1002 TL ceza verilecek.
Durum bu.
Öncelikle belirlemeliyim ki cezalara kezinlikle karşı değilim. Hız limitleri makul şekilde belirlenen alanlarda aşırı hız yapanlara ceza verilmeli ve bu konu ciddi şekilde takip edilmelidir.
Yılda binlerce kişinin trafik kazalarında hayatlarını kaybettiği ülkemizde aşırı hız yapanlara kesinlikle taviz verilmemelidir.
Ancak Kahramanmaraş’ta özellikle 50 km hız limiti belirlenen yollarda 50 ile gitmek mümkün değildir.
Zira 50 km hızla gitmeye çalışan bir otomobil çok büyük risk altında kalmaktadır. Bunu birkaç defa denedim ancak sağımdan solumdan geçenler, kornaya basanlar, selektör yapanlar, hatta küfredenler yüzünden çok büyük baskı altına girdim.
50 km hız trafiğin akışını engellemekte ve trafik yoğunluğunu artırmaktadır.
Aynı şekilde çevre yollarındaki 70 km hız da çok düşüktür.
Ve düşük hızda giden araçların kaza yapma olasılığı (sağından solundan hızla geçen araçlar, gelen yoğun baskı yüzünden) diğerlerine göre çok daha yüksektir.
Şehir içinde 50 ile giden tek bir araç olmadığını hız limitlerini belirleyenlere ispatlamaya hazırım. Binelim arabaya ve Ulu Camiden Üngüt’e kadar 50 ile gidelim. Ne demek istediğim çok iyi anlaşılacaktır.
Bu nedenle benim çözüm önerim şudur:
Çevre yollarında hız limiti 80 km, şehir içinde ise 60 km olarak yeniden düzenlenmelidir.
Böylece kimsenin uymadığı bir hız limiti yerine çoğunluğun uyacağı yeni bir hız limiti ile hem sürücüler rahat bir nefes alacak hem de trafik rahatlayacaktır.
Teklifimin yetkililer tarafından ciddiyetle değerlendirileceğini umuyorum.
Kazasız belasız günler diliyorum.
Esen kalın.

2020 yılının En Başarılı Milletvekili kim?
İmsak | 06:11 | ||
Güneş | 07:35 | ||
Öğle | 12:49 | ||
İkindi | 15:31 | ||
Akşam | 17:54 | ||
Yatsı | 19:13 |
LÜTFEN BİRAN ÖNCE EDS KONSUN
Gaziantep, Adana ve kayseri yollarında hız limiti 84 olmalı, böylece 91 ile giden ceza yemez 92 iki ile cezaya düşülür. Ağcalı, sünbüllü ve şekerdere yolu Üngüt'e kadar 62 olmalı böylece 68 ile cezasız geçiş olur. Diğer Ana arterler ise 55 olmalı böylece 60 ile gidişler cezasız olur.
50 KM HIZ ŞEHİR İÇİ TRAFİK KAZASINI ARTIRIR...
YAYALAR BİLİNCLİ DEĞİL BEN YAYAYIM YOL HAKKI BENİM DİYE YOLA ATLIYOR AMA ARACINDA DURMA MESAFESİ VAR YA VURURSA DÜŞÜNMÜYOR...
ŞEHİR İÇİ MAGANDA GİBİ ARAÇ KULLANAN MAKAS ATANLARI TRAFİKDEN MEN ET EYVALLAH...
LAKİN ŞEHİR İÇİ 50 KM HIZ İLE BİR YERE GİDEMEZSİN 55 DE OLUR 60 DA ÇÜNKÜ MARAŞIN YOLLARI EĞİMLİ..
KARAMLI KAVSAGINDA ARABAYI BOSA BIRAK AK PARTİ BİNASININ ÖNÜNDE İBRE 100 NE YAPIYORUZ KORKUDAN FRENLE İNİYORUZ BU BASKI BALATA BİTER FREN PATLARSA NE OLACAK ?
BU YASAYI PARA İÇİN YAPILIYORSA İNSAN HAYATI BU KADAR UCUZ DEĞİL ..
EHLİETSİZ ARAÇ KULLANAN MARAŞTA O KADAR ÇOK ZENGİN BEBESİ VAR Kİ YAKALA AT HAPİSE..
HERKEZE ADETLİ DAVRAN LÜKS ARABALARA CEZA NEDEN YAZMIYORLAR ?
HELE BİDE ARABAN DOGAN SAHİNSE KARDES SEN YANDIN :)
aradaki farkı milletin üstüne yükleyip şu kadar yatırım yaptık bu kadar yatırım yaptık diyecekler...