Cumhuriyet tarihinin en önemli altyapı projeleri arasında gösterilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi bir projenin hayata geçmesine imza atacak ekip arasında yer alan Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü Kuzey Marmara Otoyolu Kontrol Başmühendisliği Asma Köprü Şefi Cevat Alim Erciyes Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Kulübü öğrencileri ile biraraya geldi.
Çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek, yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü olacak 3. Boğaz Köprüsü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek. Gerek estetik gerekse teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alacak.
İlklerin köprüsü olacak 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması.
Bu önemli proje arasında yer alan 3. Asma köprünün yapımı ile ilgili oluşturulan ekip arasında yer alan Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü Kuzey Marmara Otoyolu Kontrol Başmühendisliği Asma Köprü Şefi Cevat Alim, Erciyes üniversitesi inşaat mühendisliği kulübü öğrencilerinin daveti üzerine seminer verdi. Köprünün teknik özellikleri ile ilgili bilgiler aktaran Cevat Alim, 2013 yılında yapımına başlanan ve 2016 yılında tamamlanması hedeflenen 3. Boğaz Köprüsünün, Kuzey Marmara Otoyolu projesi’nin Odayeri - Paşaköy kesiminde yer alacağını söyledi. Köprü üzerindeki raylı sistemin, Edirne’den İzmit’e kadar yolcu taşıyacağını kaydeden Cevat Alim, Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanın da birbirine bağlanacağını söyledi.
İnteraktif şekilde gerçekleştirilen seminerde Cevat Alim, üniversiteli gençlerle tecrübelerini paylaşarak, sorularını yanıtladı.