Erciyes Üniversitesi (ERÜ) Hukuk Fakültesi tarafından ‘Tüketici Hukuku Sempozyumu’ düzenlendi.
İletişim Fakültesi Nurcan Çetinsaya Konferans Salonu’nda düzenlenen sempozyuma, ERÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Doğan, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şebnem Akipek Öcal, Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şahin Akıncı’nın yanı sıra çok sayıda akademisyen ve öğrenci katıldı.
ERÜ Rektör Yardımcısı ve Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Doğan, etkinliğin açılış konuşmasında, tüketici haklarının korunmasına yönelik kanunların her geçen gün gelişerek değiştiğini söyledi.
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Doğan, “Bizde, ilk kanun 1995 yılında kabul edildi. 34 madde olarak çıkan bu kanunda birkaç değişiklik yapıldı. Son değişiklik 2003 yılında yapılarak 38 maddeye çıktı. Fakat yeterli bulunmadı ki, 2014’de 6502 sayılı yeni bir kanunla tüketim korunması hakkında 88 maddeli bir kanunumuz oldu. 1995’li yıllarda şimdiyle karşılaştırdığımız zaman tüketici hakları bu derece bilinçlenmemişti. Çünkü bu derecede de tüketim yoktu. 20 yıllık bir süreçten sonra gerçekten artık tüketim toplumu olduğumuzu düşünüyorum. Tüketim alışkanlıklarımızın hepsi değişti. Tabi ülkenin refah seviyesiyle de ve anlayışla doğru orantılı olarak. Yeni nesil hemen her şeyi elde etmek istiyor. Ama bu da sorunların artmasına sebep oluyor.” diye konuştu.
Sempozyumun oturum başkanı Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şebnem Akipek Öcal, ise tüketici hukuku alanında Türkiye’de önemli gelişmeler yaşandığını, bu bağlamda, 2014 yılından sonra ilgili kanunun olması gereken hale getirildiğini dile getirdi.
İlgili kanun hakkında bilgi veren Akdeniz Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Altunkaya da27 Kasım 2013 de kabul edilen ve daha sonra 28 Mayıs 2014’de yürürlüğe giren kanununla birlikte uygulama alanına giren sözleşmelere biz tüketici sözleşmeleri diyoruz. Tüketici kanununun içerisinde genellikle tüketicinin sağlığını, güvenliğini, ekonomik çıkarlarını koruyarak, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemler yer alıyor.” ifadelerini kullandı.