Yaklaşık 4 aydır ritm eğitimi alan engelli çocuklar, hem çalıp hem söyleyerek topluma faydalı bireyler olmaya çalışıyor. Eğitime başlayalı kısa bir süre olmasına rağmen çocukların mini konser verecek seviyeye gelmesi hocalarını da sevindiriyor. Ritm eğitmenlerinin kendilerine verdiği talimatı eksiksiz yerine getiren öğrenciler, adeta usta müzisyenlere taş çıkartıyor.

Engelli öğrencilerden Mustafa Yayla'nın davul çalarken sergilediği figürler ve hareketleri izleyenlerin de büyük beğenisini topluyor. 

ZİÇEV Kayseri Şube Müdürü Mevlüde Ünal, AA muhabirine yaptığı açıklamada, zihinsel engelli çocukları topluma kazandırabilmek için yaklaşık 4 ay önce ritm grubu kurduklarını söyledi.

Grupta 30 çocuğun bulunduğunu ve her gün yaklaşık 2 saat vurmalı müzik enstrümanlarıyla çalışma yaptıklarını belirten Ünal, ritm eğitimi sayesinde çocukların el becerileriyle birlikte algılama, anlama, kavrayabilme yeteneklerinin de geliştiğini ifade etti.

Eğitimin çocukların odaklanma ve konsantrasyonlarını artırdığını ve hafızalarının güçlenmesine katkı sağladığını dile getiren Ünal, "Ritm eğitimi, çocukların beyin, kulak, el ve ayak koordinasyonunu, matematiksel düşüncelerini, birlikte iş yapabilme alışkanlıklarını geliştirip grup çalışmasını öğretiyor. Üzerilerindeki negatif enerjiyi atabildikleri için daha sakin oluyorlar. Bu sayede çocuklar çevresiyle daha uyumlu bireyler haline gelebiliyor" diye konuştu.

Bu tür eğitimlerle çocukların takım ruhu, refleksleri ve kendini ifade etme yeteneği ve özgüvenlerinin geliştiğini, duymayı ve dinlemeyi öğrendiklerini aktaran Ünal, bu sayede engelli çocukların yeteneklerini keşfederek bir şeyleri başarabilmenin mutluluğunu yaşadıklarına dikkati çekti.

Ünal, müzik tedavisinin yüzyıllardır kullanılagelen bir yöntem olduğuna işaret ederek, çocukları ritm eğitimine aldıktan sonra ailelerden de çok olumlu tepkiler gelmeye başladığını kaydetti.

- Zeka gelişimlerine katkı sağlıyor

ZİÇEV Kayseri Şubesi ritm eğitmeni Hakan İşman da ritm eğitiminin özellikle zeka gelişimine katkı sağladığını vurguladı.

Ritmik sayabilme, doğru düşünme, problem çözebilme gibi becerilerin ritm eğitimiyle kazanıldığını anlatan İşman, şöyle devam etti:

"Duygusal gelişim ve değişimlerde, duygusal sorunlarda, içe dönüklük veya şiddet eğiliminde ritm çalışmalarının faydası olduğu kanıtlanmıştır. Ritm eğitimi, ezber kabiliyetini artırıp çok yönlü ve düşünmeyi geliştiriyor. Çocukların çevre edinmesini, iletişim kurmalarını, geniş bakış açısına sahip olmalarına yardımcı oluyor. Eğitim verdiğimiz özel çocuklarımız biraz yavaş öğreniyor ama kalıcı oluyor. Şuan çocuklarımıza 9-8, 5-8'lik veya 2-4'lük ritm dediğimde hemen hangisini istersem onu çalmaya başlıyorlar. Ezber kabiliyetleri arttığı için öğrendiklerini kolay kolay unutmuyorlar. Aynı zamanda enstrümanı çalarken şarkı ve türküleri de birlikte söylüyoruz. Bu da çocukların konuşma becerilerini geliştirmelerine yardımcı oluyor."

İşman, ritm eğitimi verdikleri çocuklarla zaman zaman toplumsal etkinliklere katıldıklarını, yaz döneminde de festivallere katılacaklarını, davet edilmeleri durumunda da her türlü organizasyonda yer alabileceklerini sözlerine ekledi.