Fatih Anadolu Lisesinin 11-D sınıfı öğrencilerinden Nur Sena ASLAN, Beyza Nur SÜSLEN, Rabia Gül BAKINDI, Elif Naz MAZI, Zeynep Sude DEMİR , günümüzden geçmişe giderek yaptıkları zaman yolculuğu onları Anadolu' nun bereketli topraklarına düşen belki hurafe belki gerçek inançlarına götürdü.

Yaptıkları araştırmalar, röportaj tarzında olarak insanlarrın bilgilerini sınar nitelikteydi. ilginç cevaplar aldılarını söyleyen öğrenciler, en çok bir teyzeyi unutamadıklarını belirtiyorlar. Önceden çocukların kundaklandığını söyleyen teyzeler, öğrencilerimize ithafen: ''kundaklanmayan çocuk kısa ve yamuk olur, aynı sizin gibi yamuk...'' dediğinde, sokakta önce kahkahalar daha  öğrencileri sonra hayret nidaları duyuldu. Röportajlara tepki ile yaklaşan insanlar ise ekibimizde korku ve paniğe sebep oldu.

Kırkı çıkmak cümlesinin ne olduğunu, ne amaçla yapıldığını sorduğumuz insanlardan: genç kesim %0,1 orta yaş %80 yaşlı nüfüs ise %100 bilgiye sahip çıktı. O halde genel bilgiler doğrultusunda kırkı çıkmak durumuna: Çocuğun ilk banyosunda batıl dahi olsa geleceğinin teminat altına alınacağına inanılarak yapılan hurafeler de denilebilir.Çünkü: cevaplayan insanlar dahi ''yok öyle birşey ama...'' veya ''batıl ama...'' gibi cümlelerle başlıyor.Özellikle k.maraş ta çocuğun doğumundan 40 gün geçtikten sonra yapılan uygulamalar çok dikkat çekici.çocugun ilk banyosu 40 delikli tas ile yaptirilirken nazardan korunması için hazırlanan muskalarin takılması ve 40.günde yemek verilmesi ilginç uygulamalar olarak karşımıza çıkıyor.K.maras için ilginç olan bir başka durum ise insanların çoğu bu uygulamalara batıl gözüyle bakarken uygulamaktan da kendilerini alıkoyamamalari.

Bu görüşler bizi insanların hangi dönemde olursa olsun takıntılı inançlarından vazgeçmiyeceğini gösterir nitelikte. Ekibimizin çalışmaları bunları öne çıkarıyor. Ekibimizi tebrik ediyoruz.