Gediz Erasmus Plus proje ekibi, İtalya’daki “Mesleki Yönlendirme” konulu hareketlilik faaliyetlerini tamamlayarak yurda döndü.
Gediz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün konsorsiyum liderliğinde Gediz Evliya Çelebi Anadolu Lisesi, Gediz Fen Lisesi, Gediz Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Mehmetçik Ortaokulu’nun proje ortağı olduğu 2015 yılı teklif döneminde Türkiye Ulusal Ajansınca desteklenen, “Mesleki Yönlendirme” konulu Erasmus Plus Personel Hareketliliği Projesi’nin hareketlilik faaliyetleri İtalya akışı ile tamamlandı.
Gediz İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Aydın, 8 kişiden oluşan proje ekibinin, proje hareketlilik faaliyetleri kapsamında proje konusu ile ilgili eğitim ve seminerlere iştirak ettiklerini söyledi. Ayrıca çeşitli eğitim kurumlarının ziyaret edilerek iş başı gözlem ve mesleki yönlendirme konularının incelendiğini belirten İlçe Milli Eğitim Müdürü Ahmet Aydın, “Katılımcılar, İtalya eğitim sistemi ve okullarda uygulanan mesleki yönlendirme çalışmalarının işleyişi ile ilgili bilgiler aldı. Proje ekibi, okul ve eğitim faaliyetlerini verilen hizmetleri yerinde görme imkanı buldu. Katılımcılarımız, eğitim ve incelemelerin yanı sıra sosyal ve kültürel faaliyetler kapsamında İtalya’nın tarihi şehirlerini gezme fırsatı da yakalamış oldular” dedi.
Projenin son akışının tamamlanmasının ardından proje değerlendirme toplantısı yapıldı. Toplantıda bir konuşma yapan Gediz Evliya Çelebi Anadolu Lisesi Müdürü Ali Demircan, “Gediz İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün koordinesinde hazırlanan Erasmus projemiz ile öğretmenlerimiz mesleki yönlendirme konusunda yurt dışında araştırma, inceleme, eğitim alma ve işbaşı gözlem imkanı buldu. Projemizin yurtdışı akışlarını sorunsuz ve başarılı bir şekilde tamamladık. Bu sebeple emeği geçen tüm öğretmenlere teşekkür ediyorum” dedi.
Proje koordinatörü Akif Dündar da, “Mesleki yönlendirme konusunda proje çalışmalarının sonunda yaptığımız genel değerlendirmeye göre; ülkemizde yönlendirme sistemi henüz tam işletilememekte ve yönlendirme İspanya, İtalya ve Macaristan’da olduğu gibi kesin sonuçlara ulaşamamaktadır. Ortaokul sonunda yapılan yönlendirmeler yetersiz kalmakta ve mesleki yönlendirmeler çok düşük oranlarda gerçekleştirilmekte, bu da ortaöğretim ve mesleki eğitimin olması gereken biçimde olmasını engellemektedir. Avrupa’da sistem içinde kesin ve net yönlendirmelerle işleyişin daha düzenli olması sağlanmaktadır. Ülkemizdeki yönlendirme ve mesleki eğitime yerleştirme dolayısı ile yetenek ve beceri tespiti, kazanımı geliştirme konularında gecikmelere ve devamında hayata üniversite eğitimi ile meslek edinerek daha geç atılmalara yol açmaktadır. Bu zincirleme sorunlu bakış mesleki eğitime yönelmeyi üniversite eğitimini geciktirmesinden dolayı azaltmakta-isteksizleştirmekte, nitelikli ara eleman ihtiyacının karşılanmasında sorunlar yaşatarak, mesleki eğitimin genel eğitim içindeki oranının düşük kalmasına yol açmaktadır kanaatine varıldı” ifadelerini kullandı.
Toplantı sonunda, yaygınlaştırma çalışması kapsamında mesleki yönlendirme hususunda detaylı bilgi aktarımının yapılacağı ifade edildi.