Malatya Ticaret Borsası Başkanı Gürsel Özbey, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye kuru kayısı üretiminin yüzde 90'ının, dünya kuru kayısı üretiminin ise yüzde 70'inin Malatya'da yapıldığını hatırlattı.

Mart ayının son günlerindeki don nedeniyle bu yıl kayısı rekoltesinin düştüğünü anımsatan Özbey, "Ağustos'ta başlayan kuru kayısı ihracatı, ekim ve kasım'da arttı. Yılbaşını kutlayan Hristiyan alemi, meyve kokteyli olarak kayısıyı sofralarında olmazsa olmaz bir ürün olarak görmek istiyor. Bu artışın sebebi de bu" dedi.

Kasım ayında en çok kuru kayısı ihracatı yapılan ülkelerin Almanya, Fransa ve İngiltere olduğunu aktaran Özbey, şunları söyledi:

"Genelde yurt dışındaki insanlar yılbaşı yaklaştığı zaman meyve kokteyline ilgi gösteriyor. Yılbaşı gecesinde geleneksel olarak hindi gibi incir, üzüm, kayısı, ceviz, badem, elma kurusu, armut kurusundan oluşan meyve kokteyli de yoğun olarak tüketiliyor. Meyve kokteylinin olmazsa olmaz ürünlerinden bir tanesi de Malatya'nın kuru kayısısı. Avrupalılar ve dünyada yılbaşını kutlayan insanlar, kayısıyı sofralarından eksik etmiyor."

Özbey, Avrupa ülkelerinden kuru kayısı talebinin arttığını, son iki aydaki ihracat artışının bu ay da süreceğini beklediklerini kaydetti.

Yılbaşından sonra kuru kayısı fiyatlarının yükseleceğini tahmin ettiklerini ifade eden Özbey, üreticilerden pazarı iyi takip etmelerini ve ellerindeki kuru kayısının kıymetini bilmelerini önerdi.

Malatya Ticaret Borsası verilerine göre, olumsuz mevsim koşulları nedeniyle üretimin düştüğü kentte ekim ayında 4 bin 903 kilogram olan kuru kayısı ihracatı kasım ayında 5 bin 250 kilograma yükseldi.