Çeşitli konularda düzenli olarak sürdürülen eğitimlerde alanında uzman eğitimciler tarafından MOTAŞ çalışanlarına seminerler veriliyor.
MOTAŞ, Malatya Büyükşehir Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlediği seminerde ‘Müşteri Talepleri ve Şikayetleri’ konusu işlendi. Özel bir güvenlik uzmanı tarafından verilen seminer iki vardiya halinde yapıldı. Müşteri memnuniyetini önceleyen MOTAŞ, müşteri memnuniyetini maksimum düzeye ulaştırmak için Kalite Yönetim Sistemini kurumun her alanına yaymak için verdiği eğitimlerde müşteri taleplerini ve şikayetlerini ele aldı. Kuruma ulaşan şikayetlerin geliş kanalları kategorize edilerek gelen şikayetlerin analizleri sonucu şikayet muhataplarına doğru ve yerinde cevapların verilmesi gerektiği hatırlatıldı.
“MALATYA YOLCUSUNUN YÜZDE 60’INI MOTAŞ TAŞIYOR”
MOTAŞ çalışanlarının tamamının katılımının sağlandığı programı değerlendiren MOTAŞ Genel Müdürü Enver Sedat Tamgacı, “Hanry Ford 1903’te Ford Motor Company’i kurmadan önce insanlara sorar ‘Ne istiyorsunuz’ diye. İnsanlar, ‘Daha hızlı koşan atlar istiyoruz’ diye cevap verirler. İnsanların bu yaklaşımını ‘bir yerden bir yere daha hızlı ulaşmak istiyoruz’ diye anlayan Hanry Ford’un başarısının sırrı bu anlayışta yatar. Dünyaca ünlü otomobil fabrikasını kurmaya vesile olan insanların talepleri olmuştur. Bizler de kurumumuzla ilgili kararlar alırken müşteri taleplerini ve şikayetlerini önemli bir gündem maddesi olarak masaya yatırırız. Bu talepler önemli ölçüde alacağımız kararları etkiler. Yani gönderilen her şikayet, ulaştırılan her talep bizim için değerlidir. Müşteri talep ve beklentilerinin sürekli değiştiği günümüzde halkımızın kurumumuza olan güven ve memnuniyeti gün geçtikçe artarak devam ediyor. Bunu nereden mi anlıyoruz? Tabii ki Malatya toplu taşımında büyük pay sahibi oluşumuzdan anlıyoruz. Mesela diğer belediyelerin toplu taşımdaki payları yüzde 30’larda seyrederken MOTAŞ Malatya’da yüzde 60 civarında bir paya sahiptir. Yine gelen taleplerin hepsine cevap verebilseydik sanırım bu yüzdenin çok yukarılarında seyrederdik. Hat, güzergah ve otobüs taleplerine imkanlarımız nispetinde cevap verebiliyoruz. Yoksa halkımızın bize olan teveccühü üst seviyededir. Ulaştığımızı bu büyük başarıya, müşteri deneyimlerinden yola çıkarak yaptığımız analizler ve oluşturduğumuz güven duygusu ile ulaştık. Farklılaşma stratejilerimiz ve müşteri odaklı yaklaşımımız ile yolumuza devam edeceğiz. Amacımız müşteri memnuniyetini maksimum düzeye çıkartmaktır” diye konuştu.