Bu yıl 93 yaşına basan Anadolu Ajansı'nın (AA) artık sadece haberleri değil, fotoğrafları da dünya liginde boy gösteriyor... Filmli makinelerle çıkılan yolculukta Türkiye'de yaşanan en önemli olayların görsel tarihini yazan ajans, Genel Müdür Kemal Öztürk yönetiminde, son iki yıldır yaptığı dış yatırımlarla objektifini dünyaya çevirdi. Dünyanın prestijli basın kuruluşları, ajansın Suriye, Mısır gibi sıcak bölgelerden servis ettiği fotoğrafları her geçen gün daha fazla kullanıyor. Milyonlarca okuru olan Time, ajansın Mısır'daki gösterilerde yaşanan bir anı gösteren karesini 'yılın en iyi 10 fotoğrafı' arasında değerlendirdi. Ajans, 6 Nisan 1920'de, milli mücadelenin sesini duyurmak için iki masa ve bir de eski yazı makinesiyle yola çıkmıştı. Fotoğraf serüvenine ilk adımı 1969'da attı. Ancak fotoğraf konusundaki etkinliği 1980'lerden itibaren başladı. Türkiye'nin yakın tarihini oluşturan detaylar ajansın çektiği fotoğraf kareleriyle kayda alındı, hatırlandı. AA'nın fotoğraf servisinin başındaki Fotoğraf Editörü Fırat Yurdakul ve Görsel Haberler Yayın Yönetmeni Ahmet Sel, fotoğraf konusunda dünya ligine çıkışlarını Pazar SABAH'a anlattı. 1999'dan itibaren dijital fotoğrafçılığa geçilmesi ile önemli bir sıçrama yapan ajansın fotoğraf servisi, en parlak dönemini iki yıldır yaşıyor. Dijital fotoğraf arşivinde 2 milyon karenin olduğunu belirten Yurdakul, süreci "İki yıl öncesine kadar Türkiye'nin fotoğraf ajansıydık, son iki yıldır dünyanın fotoğraf ajansı olma rolünü üstlendik" diyerek özetliyor. Yurdakul, başta Ortadoğu olmak üzere, özellikle Mısır, Suriye, Libya, Irak gibi ülkelerde şu an dünyanın birçok önemli ajansından bir adım önde olduklarını ifade ediyor. Ajansın öne çıkmasını sağlayan en önemli gelişme, dünyanın en prestijli fotoğraf ajanslarıyla yapılan anlaşmalar oldu... Özellikle Getty Images ve AFP Image Forum ile yapılan anlaşmalar sayesinde AA'nın dünyanın dört bir yanından servis ettiği fotoğraflar, dakikalar içerisinde internet sitelerinde, büyük yayın kuruluşlarında yer alıp milyonlara ulaştı. Sel, fotoğrafın evrensel bir dil olduğunu ve ajansın bu dili çok iyi yakaladığını anlatıyor. AA muhabirlerinin bütün sıcak noktalardaki olayları takip ettiğini anlatan Sel "Mandela'nın cenazesindeydik... Filipinler'de Türkiye'den üç fotomuhabirimiz görev yaptı, bir başkası Güney Afrika'ya doğru yola çıktı. Uluslararası ajanslar gibi biz de dünyanın dört bir yanındayız" diyor. 

40 ülkede ofis, 55 ülkede temsilci
Anadolu Ajansı şu an 40 ülkede ofisi, 55 ülkede aktif temsilcisi bulunan bir ağa sahip. 15 milletten insanın çalıştığı ajansta günlük ortalama 1500 haber ve 1200 fotoğraf servis ediliyor. Ajans şu an İngilizce, Arapça, BHS (Boşnakça, Hırvatça, Sırpça), Rusça ve Kürtçe yayın yapıyor. 

Yeni muhabirler yetiştirecekler
AA bünyesinde yeni nesil muhabirler yetiştirmek için kurulan Haber Akademisi, şimdi de geleceğin yetenekli foto muhabirlerini arıyor. Bu konuda mülakatlara başladıklarını söyleyen Ahmet Sel kurumun önümüzdeki yıllardan itibaren uluslararası festivaller ve kongrelerde de boy göstereceğini anlattı.