Türkiye Gazetesi yazarı Nuri Elibol'dan Kahramanmaraş yazısı

Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Karamanmaraş ziyaretini takip eden Türkiye Gazetesi yazarı Nuri Elibol izlenimlerini yazdı. Elibol yazısında Kahramanmaraş'ı yere göğe sığdıramadı.

Türkiye Gazetesi yazarı Nuri Elibol'dan Kahramanmaraş yazısı

Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Karamanmaraş ziyaretini takip eden Türkiye Gazetesi yazarı Nuri Elibol izlenimlerini yazdı. Elibol yazısında Kahramanmaraş'ı yere göğe sığdıramadı.

27 Ekim 2014 Pazartesi 07:07
Türkiye Gazetesi yazarı Nuri Elibol'dan Kahramanmaraş yazısı
Türkiye Gazetesi yazarı Nuri Elibol Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Karamanmaraş ziyaretini ve Kahramanmaraş izlenimlerini yazdı. Elibol Kahramanmaraş'ı yere göğe sığdıramadığı yazısında yerel yöneticilerin de harika işler başardığını yazdı.

Elibol'un yazısının Kahramanmaraş'la ilgili bölümünü yayınlıyor ve yorumu okuyucularımıza bırakıyoruz.

6 yıl önce gelmiştim Maraş'a. Maraş'ı tanıyamadım. Müthiş gelişmiş. Maraş Milletvekili ve AK Parti Grup Başkanvekili Mahir Ünal kardeşimi ve yerel yöneticileri kutluyorum. Hep birlikte harika işler yapmışlar. Kahramanmaraş'ta ne yapılır, ne yenilir, ne içilir? Mahir Bey'in müthiş misafirperverliği sayesinde harika bir gün geçirdik. Sabah meşhur Paçacı Osman Usta'ya gidip kelle paça çorbası içtik. Sonra Ahır Dağı'na tırmandık. Ahır Dağı'nın yamaçlarında Seyirtepe'den Maraş'ı izleyerek kahvelerimizi içtik. Şehir ayaklar altında. Şehrin bir ucunda Suriyeli mülteciler için hazırlanmış sığınmacı kampı, diğer ucunda Esed rejiminin muhtemel füze saldırılarına karşı NATO adına konuşlandırılmış Alman Patriot bataryası. Oturduğumuz Seyirtepe'nin hemen eteklerinde de geçmişte talihsiz Maraş olaylarının yaşandığı mahalle görünüyor. Tüm bu çelişkiler ve tezatlar içinde huzurlu-güvenli yeşil ve modern bir kent gündelik yaşamını sürdürüyor. Alevisi-Sünnisi, Arap'ı-Suriyelisi bir arada huzur içinde yaşıyorlar... 

Maraş teşviklerden nasibini almış. Pamuktan başlayarak iplik, boya, çırçır ve kumaşa kadar tekstil sektörünün kalbi bu kentte atıyor. Dondurmanın başkenti sayılan bu kentte, dondurmanın temel girdisi olan salep bitkisi Ahır Dağı'ndan toplanıyor. İkinci önemli girdi olan keçi sütü de Maraş'a ait. Kahramanmaraş'ı ve Kayseri'yi gördüğünüzde Türkiye'nin Ankara-İstanbul ve İzmir'den ibaret olmadığını bir kez daha anlıyor insan...

Herkese tavsiye ederim, şairler-ozanlar kenti Maraş'ı ziyaret edin...
Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
ayaz 2014-11-03 10:30:41

yada patriotlar geliştirmiştir maraşımızı eğitim güzel nokta kaçıncıyız :D

Avatar
ayaz 2014-11-03 10:29:58

yada patrioylar geliştirmiştir maraşı :D

Avatar
ayaz 2014-11-03 10:24:09

yalanın batsın emi bu değişimi biz neden fark edemiyoruz arkadaş ya.

Avatar
adil 2014-11-01 08:51:21

bu gazetecinin dengesi bozuk bence

Avatar
46maraş-müthişkent 2014-10-28 22:55:35

az bile demiş kelimeler kifayetsiz kalıyor falan demeliydi...

Avatar
Cemm 2014-10-28 20:48:21

Ben başka bir şehirde yaşıyorum ozaman ( ZEKİ MÜRENDE BİZİ GÖRECEK Mİ ? )

Avatar
osman sert 2014-10-28 15:59:16

atma recep

Avatar
mustafa 2014-10-28 14:47:38

senin gelişmişlik anlayışına hayran kaldım kardeş süpersin valla... dünya kadar barajımız var daha elektirikmi kesilsin devlet bir teşvik verdi tüm sanayici tekstilci iş adamlarımız ortak birer ikişer baraj yaptırdılar dünyanın suyu var şehirde neyin kesintisinden bahsediyorsun sen... devletin verdiği teşvikle dediğin gibi onca fabrika açıldı ama bu işçinin değil işverenin işine yaradı zengini daha zengin yaptılar hastaneyi görüyoruz maraşa değilde antebe daha yakın sanki üniversitemiz bunlar yokkende vardı talepler karşılığında gelişti devlet üniversitelere karışmaz üniversiteler kendi harcamalarını da kazanclarınıda kendileri karşılarlar sen hayatında duble yol görmemişin çift yönlü çift şerit 2 cevre yolunu duble yoldan sayma en fazla o yollar 2 yıl daha gider sonra orasıda şehir merkezleri gibi tıkanmaya başlar bir iş yapılırken 30-40 yıl sonrasını düşünüp yapılmalı 2 şerit yol artık mahalle aralarındaki ara sokaklar olmalı şehirde yaşayan insan sayısıda arttı araç sayısıda ve gittikçede artmakta şimdi sorarım sana halen ben hainmiyim bu hükümetin maraşa yaptığı yatırımları yetersiz gördüğüm için

Avatar
bir kez olsun 2014-10-28 13:34:10

bir kez daha haklı çıktık.odunu koysak seçilir nasıl olsa kmaraşı bilmeyenler atıp tuıtuyor günaydın

Avatar
TARIK 2014-10-28 09:47:49

Biz bi şey göremedik 30 yıldan beri bakıyoruz.

Avatar
ALİ46 2014-10-28 08:05:23

siz asgari ücretle buralarda yaşamıyorsunuz yalamaya alışık olduğunuz gibi önünüze geleni Yalıyorsunuz Suriyeliler yüzünden kiralık ev bulamaz olduk bu memlekette

Avatar
recep 2014-10-28 07:11:40

sesli gülüyorum size:))))))))

Avatar
cevdet 2014-10-28 07:08:29

bakış açısı ne denlı farkettiriyo işte somut örneği,bizim içindeyken göremediğimizi elin oğlu teheeeyyy estanboldan gelip şıppadanak görüyor,cok nankörüz değerli hemşehrilerim çoook,bunları beğenmiyoruz yaa allah taş yapacak bizleri:)))

Avatar
milkadem 2014-10-28 00:22:22

sanırım Nuri Elibol mahir beyin misafirperverliğinden bahsediyor gelişmiş derken onuda biz göremiyoruz yoksa 10 yıl önceki maraş ile şimdiki arasında başka bir gelişme biz göremiyoruz nedense

Avatar
atakn 2014-10-27 23:07:08

cok dogru soyluyorsunuz vay be turkiye demek istanbul izmir ankaradan buyukmu olmus maras cok sukur ya iyi o zaman siz rahatca olebilirsiniz gozunuz arkada kalmadan.ayib yahuu ayibb duyanda marasda uzay ussu var zanedecek size sadece yuhluyorum.yaziklar olsun size ya demek sairler ozanlar sehri olmusuz desene sen bize agostos bocegi gibi yemisiz saz calip uyumusuz size sadece buyuk harflerle YUHHHH diyorum ve dedim .baska hic lafim yok size ileri goruslu yetkililerimiz

Avatar
bozacı 2014-10-27 22:09:49

bozacının şahidi şıracı ne olacak.bunlar hepsi böyle.biz neden göremedik yaw birşey.

Avatar
ökkeş4646 2014-10-27 22:03:26

kmaraşımıza yatırım hizmet gelmemesi için bir yazı olabilir.Büyükşehirler arasında kmaraşımız imar bakımından sonuncu. eğitimde sonuncu.sporda sonuncu.spor tesislerinde sonuncu.Gecekonduda 1 inciyiz.Akkkkk maraşlı akkkk bi diyarbakırı gezinde bide maraşa bakın çıldırırsınız.

Avatar
erhan 2014-10-27 21:21:11

çok gelişdi maraş çok..espiri yapdılarharalde

Avatar
tuzluk 2014-10-27 21:10:14

çevir gazı yanmasın. maraşın adamı anca böyle gazdan alır yürü koçum ağam paşam babada sensin dayıda yürrü

Avatar
vintovka 2014-10-27 18:52:27

Maraş Milletvekilleri ,Mahir Ünal ve yerel yöneticileri maraşa , ne yaptı Allah aşkına . uyuttular yıllarca maraş halkını. çalışkan milletvekili arıyorsanız uzağa değil antepe bakın. başka bişey demiyorum. yıllardır garibim maraşlı halkımız cepte zaten. sıkıysa aynısını antepe yapsınlar....

Avatar
agharta 2014-10-27 18:45:20

helal olsun kardeşim şurda yazan onca yoruma bakıyorumda; nerde elektrik kesintisi su kesintisi yapılıyor. Sanayi şehri olmuş bi yer maraş yalanmı. onca fabrikayı görmüyormusunuz. hastaneleri okulları üniversiteleri duble yolları görmüyormusunuz. Kimse hainlik yapmasın.

Avatar
helal 2014-10-27 18:35:01

helal olsun kardeş çok iyi özetlemişsin olayı.

Avatar
Emin misin? 2014-10-27 17:52:23

Antep'i gezdirdiler zahar

Avatar
mustafa 2014-10-27 17:04:59

büyükşehirlerin hepsi rezil ve yaşanmaz durumda kötüyle kötüyü kıyaslıyor kötüden örnek olmaz

Avatar
MARAŞLI 2014-10-27 16:33:42

SİZ BU YAZARLA AYNI ŞEYİMİ İÇTİNİZ NE İÇTİYSENİZ LUTFEN BANA DA SÖYLEYİNİZ AYRICA SEN KAÇ PROJE SÖYLEDİN DE YAPTILAR MALUM SENDE ŞİKAYETCİSİN BU DURUMDAN :))))

Avatar
hamit demir 2014-10-27 16:20:44

gaz alma denir buna

Avatar
boşver 2014-10-27 16:13:58

yalakalıktan başka bişey değilmiş yazdıkları hatta onu dahi başaramamış hazır memleketimizin muhteşem siyasetçilerini küçümsemiş bence yazık günah

Avatar
orcun 2014-10-27 16:10:19

yalaka havuz medyasindan beslendigi meydanda.!!!

Avatar
osman ustada paça içmekle olmuyor sayın elibol 2014-10-27 15:45:57

bu işler madodan maraşa bakmakla,seyir cafeden bakmakla,osman ustada paça içmekle olmuyor sayın elibol...bu şehrin eğitim,trafik,altyapı,ulaşım vs vs bir çok sorunu var...soraydın sana gaz verenlere maraş eğitimde kaçıncı sırada diye? o zaman düzmezdin bu methiyeleri,naatleri sayın elibol...

Avatar
rezalet 2014-10-27 14:39:51

evet gelişti de başka illere bakınca çok az gelişti. galiba bunu söylüyor. ama bu insanı kınıyorum

Avatar
necati u 2014-10-27 14:35:59

k maraşımız la dalga geçiyor bu insan. tam bir rezalet..

Avatar
dumrul46 2014-10-27 14:27:42

cumhurbaşkanını başbakanı ak parti hükümetini seven bu ülke için gerektiğine inanan biriyim.bu hükümet Türkiyede her şehirde hizmetler yaparken malasef hizmeti alamayan bir şehiriz.bazı şehirler kepçe ile alırken kmaraşımız çay kaşığı ile alıyor.diyarbakırla kmaraşımızı karşılaştırıyorum Diyarbakır avrupada bir şehir gibi kmaraş afganistanda bi şehir gibi.Dünyada şehir merkezi gecekondu il olan varmı.

Avatar
mustafa 2014-10-27 14:06:40

bu yazıdan ben maraşın gelişip gelişmediğini anlayamadım hani 6 yıl önce osman ustanın paçasımı yoktu yada ahır dağı yoktu onumu getirmişler yerel yöneticiler ha şu bir gerçek 6 yıl önce suriyeli mülteciler yoktu bu mu acaba maraşın müthüş gelişimi bu adam nasıl bir gözlem yapmışta maraşın geliştiğini görebilmiş...

Avatar
Özen 2014-10-27 13:15:47

Biz de yedik! Kime yutturuyorsunuz siz. Ismarlama yazılarla bir şey elde edemezsiniz !

Avatar
boyacı 2014-10-27 13:02:10

Başbakanın gözünü boyamak için yapılan uğraşlar işe yaramış demekki... partiye taraflı olmayan, halktan biriyle istişare edilmiş olsa aynı cümleler duyulur muydu acaba... bir de toplu açılış demişler; evraktan öte gitmeyen projelerin açılışı zannımca... elem içinde K.Maraş'ım yazık...

Avatar
kck 2014-10-27 12:38:38

Sadece gülerim...

Avatar
Kafası şimdi geldi 2014-10-27 12:08:26

Seyir terasında alkol satışı yok ama bu kafayı nasıl yakalamış :D

Avatar
Mert 2014-10-27 11:53:49

Bu abiyi 6 yıl önce maraş diye nereye götürdüler acaba

Avatar
Mert 2014-10-27 11:39:58

O yazalar dün başkasının dalkovuğu idi, bugün başkasının, başka şehirlere gitti mi, Aksaray, Niğde, Eskişenir, Gümüşhane veya Isparta, ondan dolayı maraşa hizmet hiç gikmedi, 15 yılda maraşa yapılan yatırım miktarını da yazsınlar, başka illere yapılanıda, en az maraşa yapılmıştır.

Avatar
azim 2014-10-27 11:34:35

gel maraş ta yaşa o zaman...

Avatar
hakan 2014-10-27 11:16:34

hükümetin yalakası güzel konuşmuş şimdi bu şahıs konuştu ya oylar ikiye katlar insanlar böyle uyutuluyor malesef

Avatar
KÜRŞAT46 2014-10-27 11:09:21

Güzel bir söz " Beyin ölürse vücudu terk eder " Bunu gören beyinler var mı acaba
Eh seçim yaklaşıyor herkes vitrinde görünmeye başlayacak. Hizmet mi? o da ölüler arasında.
Beyni ölmeyen insanların çoğalması dileğiyle

Avatar
psikolog 2014-10-27 10:51:32

söylenecek o kadar çok şey var ki... ama ne dense boş. üzülüyor la insan valla bak bildiğin " siz varya çoh enayisiniz olm. geldim yedim içtim gidiyorum. ne haliniz varsa görün. ha giderken bir iki güzel şey yazayım da bari başbakanın yanından ayrılmayayım." diye düşünmüştür heralde. yoksa şu 1 yıldır yapılamayan üniversite kavşağı bile rezillik olarak yeter bize.

Avatar
mrv gönül 2014-10-27 10:30:46

Arkadaşlar eyvallah... Olumsuz yorum yazanlar eyvallah bu anlattığınız şeyleri herkes biliyor olumsuz yazı yazacak kadar zamanınız olduğuna göre isteklerinizi projelerinizi yazabilir burdada yayınlayabilir, olmadımı çözüm ak parti bınasına da gödersiniz belediyeye gidersiniz taleplerinizi dile getirirsiniz bu bu kadar zormu

Avatar
türkoğlu 2014-10-27 10:22:50

aman ne romantik bir bakış açısı... şu hale bak patriot füzeleriyle, vatanını terk edip muhtaç duruma gelmiş insanlarla gurur diyen bir medyatör.. yuh yani...!!!

Avatar
nadir 2014-10-27 10:02:34

ver altına odunu

Avatar
nacar 2014-10-27 10:02:15

Kimsin sen arkadaş kaç yıldır Kahramanmaraş'a gelmiyorsun.. Yıllar sonra gelipte Kahramanmaraş çok gelişmiş demek yalakalığın daniskasıdır.

Avatar
cenap 2014-10-27 09:28:58

ben 1990 Almanyaya gitmiştim uzunolukta otururuyor ailem, 17 yıl k.maraşa gelemedim memleket binevler hariç çivi çakılmamış yollar sokaklar aynı sanatokuluna gittiğimiz cadde aynı şekilde kırık dökük duruyor asfalt kaldırım dahi aynı bu nuri elimi bol nuri aklımıkısa bilmiyorumama bu insanlar yüzünden memleket bu hale geldi Allah aşkına çarşıdaki şu arabaların park rezilliğine bir bakın anlarsınız..

Avatar
a söyler 2014-10-27 09:18:12

maraş gelişmiş diyen boş konuşuyor.. örnekleri çok hangisini yazayım

Avatar
Enayi 2014-10-27 09:17:30

Bizim mi gözümüz kör yok sa birileri bizi enayi yerine mi koyuyor ??

Avatar
adil 2014-10-27 09:16:17

ver gazı..

Avatar
Hep Doğrusöyler 2014-10-27 09:06:02

K.Maraş'ta hayat paçacı Osman Usta ile Seyirtepe'den ibaret değil Nuri Efendi.

Avatar
7 uyurlar 2014-10-27 09:03:37

başka illerdeki belediyeciliği görünce benim morelim bozuluyor.bizimkiler uyuyor bence acaba bu adamlar ne işle meşkül diyom. ayıp ayıp bu kahraman maraşımıza yazık etmeyin daha fazla şehrin her tarafı rezalet. gidin de antepden belediyeciliğ öğrenin biraz.....

Avatar
MUSTAFA 2014-10-27 08:56:45

FİYASKO FİYASKO

Avatar
murat ali 2014-10-27 08:56:04

bu diyen halt etmiş. adam k maraşlılarla resmen dalga geçmiş.

Avatar
adil 2014-10-27 08:54:00

bunu diyen kafayı yemiş. şehrimizin çok sorunu var üç beş parkın dışında neyimiz var ..sen bi yanı başımızdaki antepi bi gör o zaman konuş. hikaye anlatmayın bize.....

Avatar
ökkeş emmi 2014-10-27 08:40:00

parasıyla değilmi? yazar mı? vallahi yazarlar!

Avatar
ahmet 2014-10-27 08:33:20

nafile

Avatar
asılkahramanmaraşlı 2014-10-27 08:24:35

bu adama maraş die başka yeri gezdirmişler...

Avatar
kgt 2014-10-27 08:18:31

bu adam yazar değil?................

Avatar
şehri okuyan 2014-10-27 08:13:43

Yuh Pes Doğrusu yalının bukadarıda olmaz gel de 15 gün yaşa trafik çilesini Berbat şehir içi toplu taşıma olmayan çevre yolu olmayan köprülü kavşaklar. sen nekadar yalaka bir yazarmışın yaaa pesssss.

Avatar
okan 2014-10-27 08:12:51