Yavuz Bahadıroğlu Yeni Akit'teki yazısına:

“Demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan” türünden şiirlere ilham olan Ankara-Sivas demiryolu (ki, CHP iktidarı kesintisiz ve muhalefetsiz olarak 1950 yılına kadar süren devr-i iktidarında hepi topu 3.600 kilometre demiryolu inşa edilebilmiştir), arazi şartları müsait olduğu halde, neden acaba Yozgat'dan geçmiyor da Yerköy'den Kayseri'ye indikten sonra, tekrar Sivas'a ulaşıyor? 

diye başlıyor ve bunun cevabını şu şekilde veriyor:

Halk arasındaki yaygın söylentiye göre, Yozgat isyanı (13 Haziran 1920) sebebiyle Yozgat cezalandırılmış, demiryolu bu yüzden etrafında dolaştırılmıştır”¦

Bahadıroğlu Maraş'a verilen cezayı ise şu şekilde yazıyor:

Dahası da var: Sadece demiryolu değil, yıllar yılı Yozgat'a başka hiç bir devlet yatırımı gitmemiştir. Ayrıca Konya, Bursa, Bilecik, Kütahya, Kırşehir, Isparta, Maraş, Rize, Tunceli, Düzce, Zile, Menemen gibi şehirlerimiz de benzer sebeplerden dolayı aynı durumdadır. 

Konya, Bozkır ve Delibaş Ayaklanmaları (2 Mayıs 1920) sebebiyle cezalandırılırken, Rize ve Maraş şapka inkılâbına direnmelerinden; Menemen meşhur “Menemen Hâdisesi” yüzünden; Kütahya, Yunan Harbi sırasında mağlup olması sebebiyle; Isparta, Nurculuğundan dolayı “kara liste”ye alınmış, devlet yatırımları civar kentlere (mesela Kütahya yerine Eskişehir'e) kaydırılmıştır.