Arbella Makarna, Türkiye’nin ilk aç-kapa spagetti paketleri ve sağlıklı beslenmeye de destek vermek amacıyla ürettiği porsiyonluk ambalajlanmış bundle spagettilerinin ardından dünyada bir ilk olan üzüm çekirdekli makarnayı tüketiciyle buluşturdu.
Arbella, gerek ürün çeşitliliği gerekse ambalaj teknolojileri ile Türkiye ve dünya tüketicisinin talep ve ihtiyaçlarına yönelik çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Arbella Makarna, iki yıllık bir Ar- Ge çalışması sonunda, dünyada bir ilk olan üzüm çekirdekli makarnayı üretti. Makarnanın faydalarına ek olarak üzüm çekirdeğinin antioksidan ve anti-aging özelliğini, yüksek E vitamini, potasyum, kalsiyum, fosfor, magnezyum ve demir içeriğini ürününe katan Arbella, sağlığı, faydayı ve yeniliği bir araya getirdi.
Üzüm çekirdekli makarnanın tanıtım toplantısında konuşan Arbella Makarna Genel Müdürü Abdulkadir Külahçıoğlu, şirket olarak ürünleri geliştirirken dünyadaki trendleri takip ettiklerini belirterek, "Health Focus’un yaptığı araştırmaya göre, her 10 tüketiciden 9’unun satın alma kararını, birinci derecede ‘sağlık’ kriteri etkilemektedir. Arbella da bu trende uygun olarak ürün geliştirmek üzere Ar-Ge çalışmalarına büyük bütçeler ayırmaktadır. Özellikle Avrupa, Amerika ve Uzakdoğu ülkeleri bu özel ürünler için ciddi bir pazar oluşturmaktadır. Makarna, yediden yetmişe herkesin severek tükettiği ve tüm dünyada bilinen bir üründür. Arbella üzüm çekirdekli makarna da gerek sağlığa ek katkısı gerekse damak tadına uygunluğu ile büyük bir talep görmektedir. Geliştirilen özel ürünlerin dünyadaki Türkiye makarnası algısına ve tüketiminin artmasına da katkı sunacağını düşünmekteyiz" dedi.
Yapılan iki yıllık Ar-Ge çalışması sonucu tüketiciye sundukları üzüm çekirdekli makarnanın da dünyada bir ilk olduğuna dikkat çeken Külahçıoğlu, şöyle devam etti: “Fransa’nın Paris şehrinde iki yılda bir düzenlenen Sial World Tour yarışmasına bu yıl ülkemizden dört ürün katıldı. 28 ülkenin en prestijli dergilerinin editörleri, ülkelerindeki en önemli 3 trendi belirleyip, eğilimleri en iyi örnekleyen gıda ürünlerini seçerek yarışmaya taşıyorlar. 2002 yılından bu yana Türkiye’den aday ürünleri Dünya Gıda Dergisi seçiyor. 28 ülkenin en prestijli dergilerinin editörlerinin jüri üyesi olduğu yarışmada, ‘Arbella Üzüm Çekirdekli Makarna’ Türkiye’yi temsil etme hakkı kazandı. Birincilik ödülünü kazanan ülke ve ürün, 18 Ekim 2016 tarihinde Paris’te Sial 2016 Uluslararası Gıda Maddeleri Fuarı çerçevesinde yapılacak ödül töreninde açıklanacak.”
“DÜNYADA BİR İLK”
Arbella üzüm çekirdekli makarnanın Türk geleneklerini ve Türk damak tadını yansıtması, Türkiye ve dünya pazarlarına bir yenilik getirmesi ve sağlıklı olması gibi kriterlerle ülkemizi temsil etme hakkı kazandığını belirten Külahçıoğlu, “Arbella üzüm çekirdekli makarna aynı zamanda dünyada bir ilk olma özelliği ile öne çıkmaktadır. Türkiye, dünyanın ikinci büyük makarna ihracatçısı ve üçüncü büyük üreticisidir. Makarnalık durum buğdayının da anavatanıdır. Bu yarışmada ülkemizi bir makarna ürünü ile temsil etmek bizler için bir gurur vesilesi olmuştur” diye konuştu.
“HEDEF DÜNYA MARKASI OLMAK”
Arbella Makarna’nın tüm dünyada makarna severlerin markası olmayı hedeflediğini ifade eden Külahçıoğlu, “Bunun için de tüketicimize dünyadaki yeni ürün çeşitlemelerini takip edip bulabilecekleri alternatifi bol, sağlıklı ve doğal ürünler sunmak için çalışmalar yapıyoruz. Hedefe uygun olarak ürün ve ambalaj çeşitlerini geliştirmeye devam ediyoruz. Bu yıl içinde makarna ile özel ürünleri bir araya getirerek sağlığa katkı sunacak ve damaklara hitap edecek iki farklı ürünü daha tüketiciyle buluşturmaya hazırlanıyoruz" şeklinde konuştu.