Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı Elmadağ şantiyesinde, “Amacımız 11 saatlik bir seyahat süresini 2 saate indirmek” dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankara-Sivas YHT hattı Elmadağ şantiyesinde incelemelerde bulundu. Elmadağ Edige köyündeki incelemeleri sonrası bir açıklama yapan Bakan Arslan, “Bizim işimiz şantiyelerde olmak, bizim işimiz yanlış insanların yanlışlık içerisinde olduğu 15 Temmuz’dan sonra ülkemizin işlerinin, işleyişlerinin, şantiyelerinin aynı hızla devam ettiğini bir kez daha vurgulamak. O yüzden teşekkür ediyoruz. Bugün Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattında özellikle viyadüklerin olduğu yerde yaptığımız incelemelerde sizler de bize eşlik ettiniz, bu konuda teşekkür ediyoruz. Özellikle 15 Temmuz darbe girişiminin milletimiz sayesinde, Başbakanımız sayesinde, Cumhurbaşkanımız sayesinde, 79 milyonun sayesinde bastırılmış olması, püskürtülmüş olması, demokrasinin pekiştirilmiş olması, millet ruhunun tekrar bütün dünyaya ispatlanmış olması gerçekten memnun olduğum bir şey. O yüzden biz bir şeyi vurgulamak adına tekrar şantiyelerdeyiz" dedi.
“Biz diyoruz ki kim ki hainliğe kalkışırsa kalkışsın ülkenin kalkınmasının, büyümesinin, ekonomisinin olmasa olmazı olan ulaştırma, alt yapı projelerinde biz dünden daha hızlı çalışmak durumundayız” diyen Bakan Arslan şunları kaydetti:
“Dünden daha çok çalışacağız ve bu konuda herkes görecek ki ulaştırma projeleri hız kesmeden ülkemizin ve insanımızın hizmetine girmek adına adım adım hayata geçecek. Özellikle demiryolu sektörü tarihimizde, geçmişimizde gurur duyduğumuz bir sektördü ancak 1950’den sonra 50 yıl boyunca ihmal edilmiş bir sektördü. Halbuki demiryolu taşımacılığı toplu taşımacılık anlamında ve başlangıçta yatırım pahalı olsa dahi yatırım kullanma ömrünün çok uzun olması sebebiyle herhalde olması gereken taşıma türleri arasında başta olması gereken bir taşıma türü. Sayın Cumhurbaşkanımızın ve Başbakanımızın önderliğinde biz ulaştırma ailesi olarak 13-14 yıldır olağanüstü bir hızla demiryollarımızı geliştirmeye, kalkındırmaya çalışıyoruz. Bunun örnekleri bugün hizmete girmiş olan Ankara-İstanbul, Ankara- Konya, Konya- İstanbul- Eskişehir yüksek hızlı trenleri. Tabi onlarla kalmıyor.”
Son 10 yılda demiryolu sektörüne 50 milyar liralık yatırım yapıldı
Son 10 yıldır demiryolu sektöründe 50 milyar harcadığını kaydeden Arslan, “Eski parayla 50 katrilyon para harcadığını düşünürseniz bizim Edirne’den Kars’a ana omurgayı oluşturmak, bunları Akdeniz’e, Karadeniz’e, güneye Suriye’ye, Irak’a bağlamak gibi bir hasretimiz, gayretimiz var. Bu gayretin sebebine ülkemizin her tarafını hızlı tren ağlarıyla örmek ve Türkiye’nin her yerine demiryolu ile erişimi sağlamak yetmez. Özellikle hem karayoluyla entegrasyonu hem de deniz limanlarımızda üç tarafı denizlere çevrili ülkemizin deniz limanlarını da bugüne kadar olduğundan daha fazla demiryoluyla birbirine bağlamak, entegre taşımacılığı veya taşımacık türleri arasındaki entegrasyonu sağlamış olalım. Bu konuda çok mesafe aldık” açıklamasında bulundu.
Ankara- Sivas hızlı treninin 405 kilometrelik bir mesafeye sahip olduğunu belirten Bakan Arslan, “Şuan yaklaşık 11 saatlik bir seyahat süresini amacımız 2 saate indirmek ve insanımızın hayatını kolaylaştırmak, zamandan tasarruf etmek, yakıttan tasarruf etmek. Bu 405 kilometrelik güzergâhın tamamının alt yapısında şuan çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.
Yapılan çalışmalara ilişkin teknik bilgiler veren Bakan Arslan, “7 etapta ihale ettik. Ortalama yüzde 70 ilerleme sağlamış durumdayız. Yine şuan bulunduğumuz yer özellikle Elmadağ-Kırıkkale arası 4 tane büyük viyadüğümüz var. En büyüğü bin 800 metre uzunluğunda olmak üzere toplam 6 bin 200 metrelik 4 viyadüğümüz var. Bu viyadükler özellikle ayak açıklıkları veya kolon açıklıkları arası 90 metre. En yükseğinin yüksekliği ray kolunu düşünürseniz 94 metre, ki demiryolu sektöründeki Türkiye’deki en büyük ayak açıklığı ve ray yüksekliği olacak” dedi.
“Dünyada ilk defa bu açıklıkta hareketli iskele sistemi veya hareketli kalıp sistemi diyebileceğimiz bir sistemle viyadükleri yapıyoruz”
“Bulunduğumuz noktada bir başka özel işlem daha yapılıyor” diyen Arslan şu açıklamalarda bulundu:
“Dünyada ilk defa bu açıklıkta hareketli iskele sistemi veya hareketli kalıp sistemi diyebileceğimiz bir sistemle viyadükleri yapıyoruz. Her ayak arasını başlangıçta uzun süre olmak üzere 16 günde bir iki ayak arasına kirişler dökülüyor. Bu kalıp sistemi ile işlemi hızlandırarak ekonomik hale getiriyoruz. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Treni’nin 2018’de hizmete girebilmesi için bunların çok hızlı yürümesi gerekiyordu. Bu konuda çok güzel bir sistem geliştirdiler. Bu tekniği yerinde incelemek ve en önemlisi demokrasisine meydanlarda çıkan insanımıza da şu mesajı vermek istedik. Siz demokrasi nöbeti tuttunuz. Sizler şehit oldunuz, gazi oldunuz. Biz de bu ülkenin kalkınmasının, gelişmesinin olmasa olmazı olan ulaştırma alt yapı projelerini çalışma arkadaşlarımızla birlikte hız kesmeden devam ettiriyoruz. Hatta daha da hızlı yapmak adına şantiyelerdeyiz, yol boylarındayız. Ray döşüyoruz. Bütün bu projeleri bir an önce insanımızın hizmetine sunmak istiyoruz.”
Yapılan projeyle ilgili bir müjde veren Bakan Arslan, Yerköy-Sivas arası elektromekanik sistemler başta olmak üzere üst yapı dahil ihale ilanına çıktıklarını söyledi. Söz konusu ihaleye ilişkin Arslan, “6 Ekim’de yapım ihalesinin tekliflerini alacağız. Bu çok önemli bir aşamaydı. Ankara- Yerköy arasının ise ihale hazırlığını yapıyoruz. Bu ay içinde onun da ihalesini yapmış olacağız. Ekim ayının 2’nci yarısında da Ankara-Yerköy yapısının üst yapı ve elektromekanik ihalesini yapmış olacağız. Ankara-Sivas arasında başlanmamış, el atılmamış herhangi bir kısım kalmadı. 2018’in 2’nci yarısında Ankara-Sivas yüksek hızlı trenini Ankara-İstanbul’a bağlamış olacağız. 2023 hedefleriniz kapsamında Edirne’den Kars’a kadar yüksek hızlı trenimizi yaptığımızda ülkemiz insanı görecek ki evet onlar demokrasisine sahip çıkıyor. Biz de ülkemizin kalkınması adına projelerimize devam ediyoruz” açıklamasında bulundu.