Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, dershanelerden özel okula dönüşmek için başvuru yapan kurumların sayısının bin 295 olduğunu belirterek, "Bunlardan 979 tanesinin dönüşüm programına alınmasına onay verildi." dedi.

TBMM Genel Kurulu'nun 55. birleşimi, saat 14.00'te yoklamasız açıldı. Birleşimi Meclis Başkan Vekili Meral Akşener yönetiyor. MHP Ankara Milletvekili Zühal Topcu ve 25 milletvekilinin, Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı hakkında verdikleri gensoru önergesi görüşüldü. Konusu, "Milli Eğitimle ilgili sorunlara çözüm bulamadığı ve sorunların daha kötüye gitmesine sebep olduğu" olan gensoru, AK Parti'li milletvekillerinin oylarıyla reddedildi.

Bir konuşma yapan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 2013-2014 yıllarında öğretmenlerin eş özrü ve sağlık özrü nedeniyle yer değiştirme taleplerinin tamamının karşılandığını savundu. 2015 yılının ilk yarısında yani bugünlerde, sömestre girerken yapılan taleplerin de yüzde 98'ini karşıladıklarını belirten Avcı, 800 küsur civarında öğretmen içinde çözüm arayışlarının sürdüğünü ifade etti. Onları da bir şekilde eşleriyle bir araya getirmek için; yüzde 98'ini birleştirdiklerini kaydetti.

Lise düzeyindeki okullarda 114 bin 921 dersliğin tamamına etkileşimli tahta yerleştirildiğini anlatan Avcı, "20 bin 269 okulumuzda çok fonksiyonlu yazıcının kurulumu tamamlandı. 737 bin 800 adet tablet bilgisayar öğretmen ve öğrencilerimize ulaştırıldı. 3 bin 516 okulun yerel alan ağ kurulumu tamamlandı. Projede özellikle önem verdiğimiz bir konu, alacağımız tablet bilgisayarların, bundan sonraki dönemlerde de alacağımız tablet bilgisayarların yasada da belirtildiği gibi, yerlilik oranının yüksek tutulması. O nedenle, ihalelerimizde ince eleyip sık dokuyoruz. O yüzden, ihale şartnamesinin hazırlanması biraz gecikti, orada bir gecikmemiz var. 2015 yılı içinde inşallah, 10 milyon 600 bin tablet bilgisayar alımını gerçekleştireceğimizi söylüyorum." diye konuştu.

Bu gensorunun asıl verilme nedeninin dershaneler olduğunu ileri süren Avcı, "Dershanelerden özel okula dönüşmek için başvuru yapan kurumların sayısı 1.295. Bunlardan 979 tanesinin dönüşüm programına alınmasına onay verildi. Dershanelerin dönüşüm süreci, çalışanları işsiz bırakacak gibi orada bir gerekçe veya iddia var. Tam tersine, okula dönüşen dershanelerin daha çok personele ihtiyacı olacak ve dolayısıyla bu hatta yeni bir istihdam alanı açmaya da vesile olacak. 6 Şubat 2015 tarihi itibarıyla dershanelerde, dershanelerimizde, dönüşmekte olan dershanelerimizde eğitim personeli olarak 44 bin 470 kişi çalışıyor. Şimdi önergede bir 100 bin rakamı, 100 binlerce kişi işsiz kalacak', eğitim personeli dışında orada hizmette çalışan 100 binlerce insan işsiz kalacak deniliyor. Rakamı söyleyeyim: Dershanelerde çalışan, sigortalı, kayıtlı çalışan sayısı -bu durumda olan 100 binler filan değil- 5.536 kişi. Şimdi, bir de bu takviye kurslarımızla ilgili, dershanelerle bağlantılı olarak takviye kurslarımızla ilgili, önergede işte takviye kurslarının açıldığı ama öğrencilerin ve öğretmenlerin buna ilgi göstermediği gibi iddialar var, burada da dile getirildi. Peki, dershaneye giden öğrenci sayısı neydi, açtığımız takviye kurslarına giden öğrencilerin sayısı ne? Düzenleme öncesinde dershanelere giden öğrenci sayısı 1 milyon 220 bin, dershanelere gidenler. Bizim Ekim 2014 tarihinden itibaren örgün ve yaygın eğitim kurumlarında açtığımız takviye kurslarına gelen öğrenci sayısı 2 milyon 547 bin 902. Dershanelere giden 1 milyon 200 bin, takviye kurslarına gelen öğrencilerimizin sayısı 2 milyon 547 bin, 2 katından fazla. 104 bin 799 öğretmenimiz ücrete falan bakmadan bu takviye kurslarında görev yapıyorlar. Ben buradan hepsine ayrı ayrı bir kere daha çok teşekkür ediyorum. Çocuklarımız adına, Millî Eğitimimiz adına çok teşekkür ediyorum. 104 bin öğretmen buna rağmen gönüllük, artık gönüllülük sayılır; onu artırdık yani Plan ve Bütçe Komisyonunda kabul edildi. Plan ve Bütçe Komisyonundaki katkılarından ötürü bütün Plan ve Bütçe Komisyonu üyesi arkadaşlarımıza çok teşekkür ediyorum. Bu takviye kurslarında görev yapan öğretmenlerimizin ders saati ücretlerini 2 katına çıkardık. 2 katına çıkardık da ne yaptık? 9 liraydı 18 lira yaptık. Dolayısıyla öğretmenlerimize fedakârlıkları için tekrar çok teşekkür ediyorum." şeklinde konuştu.

"Okul müdürü atamalarında yandaş sendikalardan kişiler seçildi" iddialarına da cevap veren Avcı, "Dört yıllık görev süresini tamamlayan 16 bin 559 eğitim kurumu müdürünü değerlendirmeye aldık. Yapılan değerlendirmeler sonunda 75 ve üzeri alanlardan 8 bin 156'sı görevlerine devam ediyor. Sendikalara göre söylüyorum şimdi. Görev sürelerinin uzatılması kapsamında 75 ve üzerinde puan alan müdürlerin sendikalara göre dağılımı: Eğitim Bir Sen: 6 bin 903 kişi değerlendirmeye alınmış, 4 bin 900'ü başarılı, 75'in üzerinde. Türk Eğitim-Sen: 3 bin 922 değerlendirmeye alınmış, Bin146'sı 75 üzerinde almış. Eğitim Sen: Bin 207 kişi değerlendirmeye alınmış, 386 kişi 75 üzeri almış. Eğitim-İş: 403 kişi, 84'ü." dedi.