Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, Savunma Sanayii İcra Komitesi (SSİK) kararı kapsamında TUSAŞ ile imzalanan sözleşmeye göre ilk HÜRKUŞ'un 2018 yılında envantere alınmasının öngörüldüğünü bildirdi.

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu'nun soru önergesine cevap veren Yılmaz, "03-04 Aralık 2014 tarihli bazı günlük gazetelerde; Türk Hava Kuvvetlerinin HÜRKUŞ yerine Güney Kore'den KT-1T uçaklarının alımına öncelik verdiği ve bunun HÜRKUŞ'un dünya pazarına açılmasını olumsuz yönde etkileyeceğine dair haberlerin yer aldığı tespit edilmiştir. Hava Kuvvetleri Komutanlığının yeni nesil temel eğitim uçağı ihtiyacını, yurt içinden özgün bir uçakla karşılamak maksadıyla, 26 Eylül 2013 tarihinde SSİK kararı alınmıştır. SSİK kararı kapsamında TUSAŞ ile imzalanan sözleşmeye göre ilk HÜRKUŞ'un 2018 yılında envantere alınması öngörülmektedir. Türk Hava Kuvvetlerine pilot yetiştirilmesinde ve 2015 yılında açılması planlanan çok uluslu uçuş okulunda, KT-1T ve HÜRKUŞ eğitim uçaklarının kullanılması planlanmıştır. Ancak HÜRKUŞ uçağının geliştirilmesi tamamlanıncaya kadar KT-1T uçaklarına ihtiyaç olduğu değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme neticesinde SSİK tarafından sözleşmedeki 15 uçaklık opsiyon işletilmiş ve söz konusu uçakların alınmasına karar verilmiştir." dedi.

2006 yılının Mart ayında SSM ile TUSAŞ arasında imzalanan anlaşma ile "Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Projesi" yürürlüğe girdi. HÜRKUŞ eğitim uçağı projesi çerçevesinde, özgün bir eğitim uçağı prototipinin tasarlanması, geliştirilmesi, test ve doğrulamasının yapılması, üretiminin ve sertifikasyonunun gerçekleştirilmesi, ve sisteme ait teknik veri paketinin oluşturulması hedeflendi.

HÜRKUŞ, EASA CS 23 kurallarına göre tasarlanmış, sertifiye edildi. Gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti ile öğretmen ve öğrenci pilotun arka arkaya oturduğu, tek turboprop motorlu bir tasarım sahip. Uçak ayrıca, genel kullanım, aletli uçuş, seyrüsefer ve formasyon eğitim aşamalarını gerçekleştirebilme özelliklerini de taşıyor. Standart uçak sistemlerinin yanı sıra, kabin basınçlandırma, koltuk fırlatma sistemi ve uçak üzeri oksijen üretimi sistemine (OBOGS) sahip.