HDP Bitlis Milletvekili Mizgin Irgat, Türkiye'deki trafik kazalarının nedenlerinin tüm yönleriyle araştırılması ve gerekli önlemlerin alınması konusunda Meclis Araştırması açılması için TBMM'ye önerge verdi.

Kendisi de kızkardeşini trafik kazasında kaybeden Milletvekili Mizgin Irgat, ülkenin temel sorunlarından birinin trafik kazaları olduğunu ve Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığının verilerine göre 2005-2015 Haziran ayı arasında meydana gelen trafik kazası sayısının 10 milyon 357 bin, bu kazalarda ölen kişi sayısının 42 bin 420, yaralı sayısının ise 2 milyon 264 bin 441 kişi olduğuna işaret etti.

Resmi verilere göre 2005'ten bu yana her geçen yıl trafik kazalarında artış yaşandığı ve 2005'te 620 bin 789 olan trafik kazası sayısının yüzde 93'lük artışla 2014 yılında 1 milyon 199 bine çıktığı bilgisine yer veren Irgat, bu istatistiklerin Türkiye'de trafik kazalarını önlemeye yönelik kapsamlı bir politika geliştirilemediğini açıkça ortaya koyduğunu bildirdi.

Kazalar karşısında tek tedbir olarak sürücü kusuru denilerek trafik cezalarında artışa gidildiğini ancak bunun sonuçsuz kaldığının kazalardaki istatistiksel artıştan da görüldüğüne işaret eden Irgat, önergede şu ifadelere yer verdi: "Trafik kazalarının asıl nedenlerini tespit edemeyen, ulaşım politikalarındaki kusurları yüzde 97 gibi insan kusurudur diyerek eğitim ve ceza uygulamalarına yönelen hükümet yetkilileri, kendi kusurlarını yıllardır örtmeyi temel bir politika haline getirmiş durumdalar. Bu yaklaşım her yıl binlerce ailenin ocağına ateş düşüren trafik kazalarını çözmediği gibi kazaların giderek artmasına, ekonomik ve sosyal açıdan katlanılan pek çok maliyeti ve olumsuzluğu da beraberinde getirmektedir.

Araştırmalar göstermektedir ki yolcu ve yük taşımacılığının karayollarındaki ağırlığı arttıkça trafik kazaları da buna paralel artmaktadır. Türkiye'de uygulanan ulaşım politikaları sadece karayollarındaki yükü her geçen gün daha da artırmak üzerine kuruludur. Duble yolların, üçüncü köprülerin, tünellerin kazaları engellemediği, karayollarındaki yükü azaltmadığı ortadadır. 1960'larda karayollarının ulaşım ve taşımacılıktaki yükü yüzde 60 iken bugün bu oran yüzde 98'e çıkmış durumda. Gelişmiş ülkelerde ise ulaşım ve taşımacılığın önemli bir kısmı deniz, hava ve demiryolları ile gerçekleştirilmektedir. Bunun en önemli nedeni daha ucuz ve daha güvenli olmasıdır. Bu anlamda kapsamlı bir politika geliştirmeyen hükümetlerin karayolu politikalarının, yaşana tüm olaylarda önemli sorumluluğu sözkonusudur.

Bu sorumlulukların yerine getirilmemesi ve gerekli önlemlerin alınmaması nedeniyle yaşanan trafik cinayetleri nedeniyle yitip giden canlar beraberlerinde umudu ve sevinci de götürmektedir. Bu gerekçelerle meydana gelen trafik kazalarının nedenlerinin araştırılması ve bu kazaların bir daha yaşanmaması için önleyici tedbirlerin alınması amacıyla bir meclis araştırmasının açılması elzemdir."

HDP Bitlis Milletvekili Mizgin Irgat, Bitlis'te 12 Haziran 2015 tarihinde meydana gelen trafik kazasında kızkardeşini kaybetmiş, annesi ve erkek kardeşi de yaralanmıştı.