29.04.2019, 12:55

Ramazan Ayında Beslenme

Ramazan ayını ruhen ve bedenen arınma yani bir DETOKS AYI olarak düşünebiliriz.Dengeli ve yeterli bir beslenme düzeni ile, düzenli uyku ile vücudumuz bu ayda zararlı fazlalıklarından arınarak kendini yeniler, mide-bağırsak sistemimiz rahatlar, alkol ve sigara alımı olmadığı için kanımız temizlenir, karaciğer kendini yeniler.

Ramazanın ilk günleri beslenme düzenindeki değişimden dolayı halsizlik,kabızlık, mide yanması, uyku hali, unutkanlık, dikkatsizlik, baş dönmesi, baş ağrısı, kan şekeri düşüklüğü ve kilo artışı gibi bir takım sağlık sorunları ile karşılaşılabilir. Ramazan ayında sağlıklı beslenme kadar vücutta yaşanan değişimler konusunda da bilinçli ve dikkatli olmamız gerekir. Oluşabilecek bu sorunların dengeli ve düzenli beslenme ile önüne geçebiliriz.

İFTARDA NE YEMELİYİZ; su veya Medine hurması ile orucunuzu açtıktan sonra ana yemeklere geçmeden önce 1 kase çorba yavaş yavaş tüketilmelidir, hatta mümkünse çorbadan sonra 10-15 dk ara verilip ardından ana yemeklere geçilmelidir. Ana yemek olarak ;

Izgara, haşlama veya fırında pişirme yöntemleriyle hazırlanmış et, tavuk veya zeytinyağlı sebze yemekleri, etli sebze yemekleri, kuru baklagilleri tercih etmeli ve bu yiyecekleri yoğurt, ayran, cacık, kefir, bol yeşillikli salata, birkaç dilim tam buğday/kepekli/çavdar ekmeği ile arada olmak üzere de ramazan pidesi ile tüketmeliyiz.

İFTARDAN SONRA NE YEMELİYİZ; Ağır hamur işleri, kızartma, kavurma, yağda kızartılmış şerbetli hamur tatlılarından uzak durmalıyız.Dinlenmiş bir mideyi yormamalıyız. Ağır tatlılar yerine ; taze veya kuru meyveler, sütlü hafif tatlılar (sütlaç, güllaç vs.) dondurma vs. tüketilmelidir. Bunların yanında da kan şekerinizi dengede tutmak için mutlaka ceviz,badem,fındık,fıstık gibi sağlıklı atıştırmalıklar tüketmekte fayda var.

GELELİM SAHURA;

Sahur, insanları oruca hazırlayan en önemli öğündür. Mutlaka uyanılması ve kan şekerinin dengede tutulması için, sahur yapılması gerekmektedir. İftarda ve sahurda; kızartma, kavurma, salam, sosis, sucuk (şarküteri ürünleri) vb. gibi çok yağlı, çok baharatlı, tuzlu yiyeceklerden uzak durmalıyız. Bunlar daha fazla susamaya neden olacağı için oruç tutmamızı güçleştirecektir. Sahurda çok yemek yerine, daha yavaş sindirilen, daha uzun süre tokluk hissi sağlayan proteinli ve lifli yiyecekler tercih edilmelidir.

Bunlar nelerdir;

Tam tahıllı ürünler

Tam tahıllı buğday ekmeği, çavdar veya kepek ekmeği

Süt ürünleri, (yoğurt, ayran, süt kefir, cacık vb.)

Yumurta

Ceviz, kavrulmamış fındık veya kavrulmamış badem, kuru meyveler

Menemen (yumurtalı, zeytinyağlı, soğanlı, biberli, domatesli, maydanozlu,mantarlı,ıspanaklı)

Şekersiz hoşaf veya komposto

Taze sebze ,yeşillik ve sulu meyvelerdir.

Rafine ürünlerden, beyaz undan yapılmış kek, poğaça, kurabiye, vb. gibi hamur işleri ve şekerli yiyeceklerden uzak durmalıyız.

Hayırlı Ramazanlar….

Diyetisyen Hatice Karabayazıt

İletişim numarası; 0 546 656 00 91

Yorumlar (1)
rozturk.59 1 yıl önce
Bal Gibi Reklam. Kesin Bi Yerlerden Torpillidir. Diyetisyenin Adresini de Yazın Bari...!!!??? :))))))))))))))))))
31°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 04 Ağustos 2020
İmsak 03:58
Güneş 05:32
Öğle 12:43
İkindi 16:32
Akşam 19:45
Yatsı 21:13
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurum BB 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25