29.04.2019, 12:55

Ramazan Ayında Beslenme

Ramazan ayını ruhen ve bedenen arınma yani bir DETOKS AYI olarak düşünebiliriz.Dengeli ve yeterli bir beslenme düzeni ile, düzenli uyku ile vücudumuz bu ayda zararlı fazlalıklarından arınarak kendini yeniler, mide-bağırsak sistemimiz rahatlar, alkol ve sigara alımı olmadığı için kanımız temizlenir, karaciğer kendini yeniler.

Ramazanın ilk günleri beslenme düzenindeki değişimden dolayı halsizlik,kabızlık, mide yanması, uyku hali, unutkanlık, dikkatsizlik, baş dönmesi, baş ağrısı, kan şekeri düşüklüğü ve kilo artışı gibi bir takım sağlık sorunları ile karşılaşılabilir. Ramazan ayında sağlıklı beslenme kadar vücutta yaşanan değişimler konusunda da bilinçli ve dikkatli olmamız gerekir. Oluşabilecek bu sorunların dengeli ve düzenli beslenme ile önüne geçebiliriz.

İFTARDA NE YEMELİYİZ; su veya Medine hurması ile orucunuzu açtıktan sonra ana yemeklere geçmeden önce 1 kase çorba yavaş yavaş tüketilmelidir, hatta mümkünse çorbadan sonra 10-15 dk ara verilip ardından ana yemeklere geçilmelidir. Ana yemek olarak ;

Izgara, haşlama veya fırında pişirme yöntemleriyle hazırlanmış et, tavuk veya zeytinyağlı sebze yemekleri, etli sebze yemekleri, kuru baklagilleri tercih etmeli ve bu yiyecekleri yoğurt, ayran, cacık, kefir, bol yeşillikli salata, birkaç dilim tam buğday/kepekli/çavdar ekmeği ile arada olmak üzere de ramazan pidesi ile tüketmeliyiz.

İFTARDAN SONRA NE YEMELİYİZ; Ağır hamur işleri, kızartma, kavurma, yağda kızartılmış şerbetli hamur tatlılarından uzak durmalıyız.Dinlenmiş bir mideyi yormamalıyız. Ağır tatlılar yerine ; taze veya kuru meyveler, sütlü hafif tatlılar (sütlaç, güllaç vs.) dondurma vs. tüketilmelidir. Bunların yanında da kan şekerinizi dengede tutmak için mutlaka ceviz,badem,fındık,fıstık gibi sağlıklı atıştırmalıklar tüketmekte fayda var.

GELELİM SAHURA;

Sahur, insanları oruca hazırlayan en önemli öğündür. Mutlaka uyanılması ve kan şekerinin dengede tutulması için, sahur yapılması gerekmektedir. İftarda ve sahurda; kızartma, kavurma, salam, sosis, sucuk (şarküteri ürünleri) vb. gibi çok yağlı, çok baharatlı, tuzlu yiyeceklerden uzak durmalıyız. Bunlar daha fazla susamaya neden olacağı için oruç tutmamızı güçleştirecektir. Sahurda çok yemek yerine, daha yavaş sindirilen, daha uzun süre tokluk hissi sağlayan proteinli ve lifli yiyecekler tercih edilmelidir.

Bunlar nelerdir;

Tam tahıllı ürünler

Tam tahıllı buğday ekmeği, çavdar veya kepek ekmeği

Süt ürünleri, (yoğurt, ayran, süt kefir, cacık vb.)

Yumurta

Ceviz, kavrulmamış fındık veya kavrulmamış badem, kuru meyveler

Menemen (yumurtalı, zeytinyağlı, soğanlı, biberli, domatesli, maydanozlu,mantarlı,ıspanaklı)

Şekersiz hoşaf veya komposto

Taze sebze ,yeşillik ve sulu meyvelerdir.

Rafine ürünlerden, beyaz undan yapılmış kek, poğaça, kurabiye, vb. gibi hamur işleri ve şekerli yiyeceklerden uzak durmalıyız.

Hayırlı Ramazanlar….

Diyetisyen Hatice Karabayazıt

İletişim numarası; 0 546 656 00 91

Yorumlar (1)
rozturk.59 11 ay önce
Bal Gibi Reklam. Kesin Bi Yerlerden Torpillidir. Diyetisyenin Adresini de Yazın Bari...!!!??? :))))))))))))))))))
parçalı az bulutlu
Namaz Vakti 25 Şubat 2020
İmsak 05:42
Güneş 07:02
Öğle 12:50
İkindi 15:58
Akşam 18:29
Yatsı 19:44
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 23 46
2. Trabzonspor 22 45
3. Galatasaray 23 45
4. Sivasspor 23 45
5. Alanyaspor 23 39
6. Fenerbahçe 23 38
7. Beşiktaş 23 37
8. Göztepe 22 34
9. Gaziantep FK 23 31
10. Gençlerbirliği 23 27
11. Antalyaspor 23 25
12. Malatyaspor 22 24
13. Denizlispor 23 24
14. Çaykur Rizespor 22 24
15. Konyaspor 23 21
16. Ankaragücü 23 20
17. Kasımpaşa 23 19
18. Kayserispor 23 16
Takımlar O P
1. Hatayspor 23 45
2. Erzurum BB 23 42
3. Bursaspor 23 39
4. Adana Demirspor 23 37
5. Altay 23 34
6. Fatih Karagümrük 23 34
7. Keçiörengücü 23 32
8. Ümraniye 23 32
9. Akhisar Bld.Spor 23 32
10. Menemen Belediyespor 23 32
11. Balıkesirspor 23 31
12. Giresunspor 22 28
13. İstanbulspor 22 27
14. Altınordu 23 24
15. Osmanlıspor 23 21
16. Adanaspor 23 18
17. Boluspor 23 17
18. Eskişehirspor 23 16
Takımlar O P
1. Liverpool 27 79
2. Man City 27 57
3. Leicester City 27 50
4. Chelsea 27 44
5. M. United 27 41
6. Tottenham 27 40
7. Sheffield United 27 40
8. Wolverhampton 27 39
9. Arsenal 27 37
10. Burnley 27 37
11. Everton 27 36
12. Southampton 27 34
13. Crystal Palace 27 33
14. Newcastle 27 31
15. Brighton 27 28
16. Bournemouth 27 26
17. Aston Villa 27 25
18. West Ham 27 24
19. Watford 27 24
20. Norwich City 27 18
Takımlar O P
1. Barcelona 25 55
2. Real Madrid 25 53
3. Atletico Madrid 25 43
4. Sevilla 25 43
5. Getafe 25 42
6. Real Sociedad 24 40
7. Villarreal 25 38
8. Valencia 25 38
9. Granada 25 36
10. Levante 25 32
11. Athletic Bilbao 25 31
12. Osasuna 25 31
13. Real Betis 25 30
14. Deportivo Alaves 25 30
15. Real Valladolid 25 29
16. Eibar 24 24
17. Celta de Vigo 25 24
18. Mallorca 25 22
19. Leganés 25 19
20. Espanyol 25 19