50 yaşından sonra daha dikkatli olun

Türkiye’de emekli ve yaşlıların yaşamak için en fazla tercih ettiği illerin başında gelen Aydın’da yaşlıları en çok yatağa bağlayan nedenlerden birinin tıb dilinde osteoporoz halk dilinde ise kemik erimesi rahatsızlığı olduğu belirtildi. Aydın’da hizmet veren Fizirem Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi hekimlerinden Uzman Dr. Cavidan Ay, daha mutlu bir yaşlılık dönemi için kadın erkek ayrımı gözetmeksizin 50 yaşın üzerindeki herkesin kemik erimesi rahatsızlığına karşı daha duyarlı olmasını istedi.

SAĞLIK 04.07.2018, 10:47 10.11.2019, 18:41
50 yaşından sonra daha dikkatli olun
banner257

Türkiye’de emekli ve yaşlıların yaşamak için en fazla tercih ettiği illerin başında gelen Aydın’da yaşlıları en çok yatağa bağlayan nedenlerden birinin tıb dilinde osteoporoz halk dilinde ise kemik erimesi rahatsızlığı olduğu belirtildi. Aydın’da hizmet veren Fizirem Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi hekimlerinden Uzman Dr. Cavidan Ay, daha mutlu bir yaşlılık dönemi için kadın erkek ayrımı gözetmeksizin 50 yaşın üzerindeki herkesin kemik erimesi rahatsızlığına karşı daha duyarlı olmasını istedi. 
İnsanlardaki kemik kitlesinin çocukluk döneminden itibaren başlayarak ergenlik dönemine kadar artış gösterdiğini ve 30’lu yaşlarda doruk noktasına ulaştığını belirten Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Cavidan Ay, sağlam bir iskelet yapısı için çocukluktan itibaren sağlıklı ve doğal beslenmenin önemine değindi. Kemik erimesinin kırık oluşuncaya kadar genellikle ağrısız olarak ilerlediğini aktaran Uzman Dr. Cavidan Ay, özellikle kadınların kemik erimesine karşı daha dikkatli olması gerektiğini belirterek “Kadınlar erkeklere göre daha az kemik kitlesine sahiptir ve menopozu takiben ilk on yıl içinde hızlı bir şekilde kemik kaybedebilirler. Kemik erimesi; hastanın yaşam kalitesine pek çok olumsuz etkilerin yanı sıra oluşan kemik kırılmaları nedeniyle ölüm risk faktörü taşıyan, hastayı yatağa bağlayabilen, ekonomik maliyeti yüksek bir hastalıktır. Omurga kemiklerindeki kırıklar nedeniyle hastanın boyu kısalır ve hasta öne doğru kamburlaşır. Daha sonra bu, sırt, bel ve kalça bölgelerinde ağrılara neden olur. En ciddi ve korktuğumuz kırıklar; kalça ve eklem kırıklarıdır” dedi. Uzman Dr. Ay, "Bugün yatağa bağımlı olarak yaşamak zorunda olan pek çok kişiye baktığınızda aslında organları ve yaşam fonksiyonları gayet güzel. Ancak iskelet sisteminde sıkıntı olduğu için yani kemik erimesine bağlı nedenlerle ayakta kalamadığı için yatağa bağlı yaşıyor. Bu nednele kemik erimesine karşı önceden tedbir alınmalı. Bu da doğru beslenme ve egzersiz ile olur" diye konuştu.


“Beslenmenize dikkat edin, yürüyüş yapın” 
Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre, dünyadaki 50 yaş üzeri kadınların yüzde 30’unda menopozdan sonra kemik erimesinin görüldüğünü ve kadınlarda kemik kırılma riskinin daha yüksek olduğunu belirten Fizirem Fizik Tedavi ve rehabilitasyon Uzmanı Dr. Cavidan Ay, “Kadınların yanı sıra erkekleri de etkileyen kemik erimesini önlemek için, yeterli miktarda kalsiyum ve D vitamini alınmalıdır. Yazın güneşten yeterince yararlanılmalıdır. Her gün 20 dakika dizden ve dirsekten aşağı kol ve bacakların güneş görmesi yeterlidir. Bunun dışında süt ve süt ürünleri, bol meyve ve sebzeli gıdalar, yumurta, kuru baklagiller, et, sardalya ve somon balığı tüketilmelidir. Protein açısından zengin yiyecekler ve fazla tuz, idrardan kalsiyum atılımı artırdığından, orta yaş üstünde osteoporoz riski taşıyan kişiler protein ve tuz kısıtlaması yapmalıdır. Sigara içen kadınlarda menopoz öncesi osteoporoz gelişme süresi daha hızlı olmaktadır. Aynı zamanda kadınlarda sigara erken menopoza yol açtığından osteoporozu da arttırmaktadır. Aşırı alkol tüketimi kalsiyum ve D vitaminini azalttığından osteoporozu hızlandırmaktadır” diyerek alkol ve sigara kullanımı başta olmak üzere doğal beslenmeyen kişilerin daha çok risk altında olduğunu kaydetti. 

Yorumlar (0)
28°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 04 Ağustos 2020
İmsak 03:58
Güneş 05:32
Öğle 12:43
İkindi 16:32
Akşam 19:45
Yatsı 21:13
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 34 69
2. Trabzonspor 34 65
3. Beşiktaş 34 62
4. Sivasspor 34 60
5. Alanyaspor 34 57
6. Galatasaray 34 56
7. Fenerbahçe 34 53
8. Gaziantep FK 34 46
9. Antalyaspor 34 45
10. Kasımpaşa 34 43
11. Göztepe 34 42
12. Gençlerbirliği 34 36
13. Konyaspor 34 36
14. Denizlispor 34 35
15. Çaykur Rizespor 34 35
16. Malatyaspor 34 32
17. Kayserispor 34 32
18. Ankaragücü 34 32
Takımlar O P
1. Hatayspor 34 66
2. Erzurum BB 34 62
3. Adana Demirspor 34 61
4. Akhisar Bld.Spor 34 57
5. Fatih Karagümrük 34 56
6. Bursaspor 34 56
7. Altay 34 54
8. Keçiörengücü 34 50
9. Menemen Belediyespor 34 44
10. Giresunspor 34 44
11. Ümraniye 34 44
12. İstanbulspor 34 40
13. Balıkesirspor 34 38
14. Altınordu 34 37
15. Boluspor 34 33
16. Osmanlıspor 34 30
17. Adanaspor 34 21
18. Eskişehirspor 34 12
Takımlar O P
1. Liverpool 38 99
2. Man City 38 81
3. M. United 38 66
4. Chelsea 38 66
5. Leicester City 38 62
6. Tottenham 38 59
7. Wolverhampton 38 59
8. Arsenal 38 56
9. Sheffield United 38 54
10. Burnley 38 54
11. Southampton 38 52
12. Everton 38 49
13. Newcastle 38 44
14. Crystal Palace 38 43
15. Brighton 38 41
16. West Ham 38 39
17. Aston Villa 38 35
18. Bournemouth 38 34
19. Watford 38 34
20. Norwich City 38 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 87
2. Barcelona 38 82
3. Atletico Madrid 38 70
4. Sevilla 38 70
5. Villarreal 38 60
6. Real Sociedad 38 56
7. Granada 38 56
8. Getafe 38 54
9. Valencia 38 53
10. Osasuna 38 52
11. Athletic Bilbao 38 51
12. Levante 38 49
13. Real Valladolid 38 42
14. Eibar 38 42
15. Real Betis 38 41
16. Deportivo Alaves 38 39
17. Celta de Vigo 38 37
18. Leganés 38 36
19. Mallorca 38 33
20. Espanyol 38 25