Diyetisyen Ayça Parlakyiğit'ten Kış Mevsiminde Sağlıklı Beslenme Önerileri

Kış mevsiminde hastalıklardan korunmak için nasıl beslenilmelidir? Diyetisyen Ayça Parlakyiğit pandemi döneminde ve kış mevsiminde beslenme önerilerini Haber46 okuyucuları için hazırladı.

SAĞLIK 28.10.2020, 13:13
Diyetisyen Ayça Parlakyiğit'ten Kış Mevsiminde Sağlıklı Beslenme Önerileri
banner257

Kış mevsiminde hastalıklardan korunmak için nasıl beslenilmelidir? Diyetisyen Ayça Parlakyiğit pandemi döneminde ve kış mevsiminde beslenme önerilerini Haber46 okuyucuları için hazırladı. İşte Diyetiseyn Ayça Parlakyiğit'ten Kış Mevsiminde Sağlıklı Beslenme Önerileri:

Kış mevsiminin yaklaşması ve havaların soğuması ile beraber hem vücudu hem de bağışıklık sistemini güçlendirmek daha önemli bir hale gelmiştir. Ülkemizde hala devam eden pandemi süreci ile bu zamanları daha sağlıklı atlatabilmek için sizlere birkaç önerim olacak.

Öncelikle sadece bu süreçte değil yaşamın her anında vücuda iyi bakılmalı ve sağlıklı beslenme sürdürülmelidir.

Öğün düzeni: Günlük beslenme alışkanlıklarını değiştirmenin ilk kuralı öğün düzenini sağlamaktır. Güne mutlaka kahvaltı ile başlamanızı tavsiye ederim. Günün geri kalan kısmında ise 1 veya 2 ana öğün daha ekleyip, ihtiyacınıza göre de ara öğünler yapmanızı tavsiye ederim.

Meyve – sebze tüketimi: Bağışıklık sistemi denilince akıllara ilk gelen vitamin ve minerallerden zengin olan meyve ve sebze grubu gelmektedir. Burada mevsimine uygun meyve ve sebze seçimi oldukça önemlidir. Ara öğünlere taze meyve, ana öğünlere ise salata ve sebze yemekleri ekleyerek bağışıklığa olan desteği sağlayabilirsiniz.

C Vitamini: Özellikle pandemi süreci ile beraber oldukça gündeme gelen C vitamini alımı; bağışıklık sistemini güçlendirme ve hastalıklara karşı alınacak önlemlerin başında geliyor. Mandalina, portakal, greyfurt, limon, karnabahar, brokoli, yeşil biber ve kivi C vitamininden zengin kaynaklardır. Günlük beslenmenizde bu besinlere mutlaka yer vermelisiniz.

Yeterli protein alımı: Vücuttaki kas kütlesinin korunması ve onarımı için her yaştaki bireyin gün içinde yeterli protein alımı oldukça önemlidir. Hayvansal protein grubundan et/tavuk/balık, süt ve süt ürünleri ve yumurtaya ; bitkisel protein kaynaklarından ise kuru baklagillere yer vermenizi tavsiye ederim.

Balık: Özellikle omega-3 ‘den zengin olan balık aynı zamanda iyot, çinko, fosfor, selenyum, iyi kalitede protein de içerir. İçerdiği omega-3 iler beraber, koroner kalp hastalıkları, diyabet, hipertansiyon gibi birçok kronik hastalığının oluşmasını önlemektedir. Sağlığınız için bu kadar faydalı olan bir besini haftada 1-2 kere mutlaka tüketmeli alışkanlık haline getirmelisiniz. Balık tüketirken taze olması kadar diğer bir önemli konuda pişirme tekniğidir. En sağlıklı pişirme teknikleri ; fırınlama, ızgara ve buğulamadır. Bu yöntemlerle pişirmeden önce üzerine de baharatlar eklendiğinde hem besin değeri artar hem de lezzeti. Yağda kızartmakta bir yöntemdir fakat bu şekilde hem kalorisi artar hem de besin değerinde kayıplar görülür.

Su Tüketimi : Havaların yavaş yavaş soğumaya başladığı bu günlerde su tüketimlerinde ve susuzluk hissinizde azalma olabilir. Böyle hava değişimleri su tüketim miktarını etkilememelidir. Sağlıklı yaşamın sürdürülmesi ve organların düzenli çalışabilmesi adına gün içerisinde 2-2.5 litre / 10-12 bardak suyu mutlaka içmelisiniz.

Bitki çayları : Kış aylarında bitki çaylarının tüketimi artmaktadır. Sağlıklı beslenme ve yeterli su tüketimine ek olarak günlük sıvı alımını artırmaya da destek olacaktır. Bitki çayları hastalıklara, öksürüğe iyi gelmekte ve antienflamatuar etkisi ile ruhu ve bedeni sakinleştirmektedir. Bağışıklık sisteminin iyileşmesine de destek olmaktadır. Bitki çaylarını tercih ederken ıhlamur, zencefil, çubuk tarçın, kuşburnu, nar kabuğu gibi seçeneklerini kullanarak çeşitlendirebilirsiniz. Günde 2 kupa kadar tüketebilirsiniz.

Yorumlar (0)
banner112
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Sizce hangi başkan daha başarılı?
Namaz Vakti 24 Kasım 2020
İmsak 05:49
Güneş 07:13
Öğle 12:24
İkindi 15:01
Akşam 17:24
Yatsı 18:43