Hayalimizdi, özlemimizdi

Büyükşehir hayırlı olsun

 Cumhurbaşkanı Gül'ün imzasının ardından 13 ille birlikte Büyükşehirliği resmileşen Kahramanmaraş'ta sevinç yumağı yaşandı. Cumhuriyet tarihinin en büyük hizmetlerinden birini kente kazandırdıklarını belirten Ak Parti İl Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, “Büyükşehir hayalimizdi, özlemimizdi, bu hayali ve özlemi gerçekleştirmenin gururunu yaşıyoruz” dedi.

 Cumhurbaşkanı Gül'ün imzasının ardından kesinleşen Büyükşehrin kente getirisini anlatan İl Başkanı Erkoç, amaçlarının Kahramanmaraş'ta yaşam standartlarını daha da yükseltmek olduğunu, bu siyasi reformla Kahramanmaraş'ı ilçe ve en ücradaki mahalleye dönüşecek köyleriyle birlikte aynı anda ve aynı hızla kalkındırmak olduğunu söyledi.

Yapılan milyarlarca liralık yatırımların ardından Büyükşehir statüsüyle birlikte Kahramanmaraş'ın devler liginde mücadele vereceğinin de altını çizen Erkoç, ulaşım alanında yapılan çalışmalarda gelinen son noktayı değerlendirdi. Daha dün hayal olarak görünen ve ilk defa kendisi tarafından gündeme getirilerek milletvekillerinin desteğini aldığı Göksun Tünellerinin inşaatının başlanmasından duyduğu sevinci de dile getiren Ak Parti Kahramanmaraş İl Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, ”˜Hayalleri gerçek yapmak hükümetimizin bir klasiği haline geldi. Tekir ile Göksun arası 24 km'lik yolun maliyeti 260 milyon TL. Kahramanmaraş-Göksun karayolu, tünellerle, viyadüklerle, köprülü kavşaklarla Türkiye'nin en standardı yüksek yollarından biri haline gelecek. Kahramanmaraş'a sağlıktan eğitime, ulaşımdan, tarıma, ormana milyarlarca liralık yatırım yapıldı. Hükümetimiz zamanında özel sektörde de büyük gelişmeler yaşandı. 1980'den 2002 yılına kadar 2 milyar TL'lik özel sektör yatırımı vardı. 5084 sayılı teşvikle 40 bin olan sigorta sayısı 100 bini geçti. Özel sektör teşvikle birlikte son 10 yılda 7 milyar TL'lik yatırım yaptı” dedi.

Büyükşehir statüsünün marka şehir Kahramanmaraş'ta yaşam kalitesini daha da artıracağını belirten Ak Parti Kahramanmaraş İl Başkanı Fatih Mehmet Erkoç, Büyükşehir kanununu neden çıkarttıklarını anlattı. Erkoç, ayrıca ulaşım alanında yapılan çalışmalarda gelinen son noktayı da değerlendirdi.

Erkoç; “Büyükşehir kanunun çıkmasındaki amacımız şuydu; Kahramanmaraş'ın Bahçelievler Mahallesinde, İsmetpaşa Mahallesindeki konfor ve yaşam şartları Çukurhisar ”˜da da olsun, Nurhak, Pazarcık, Elbistan'a bağlı en ücra köylerimizde de olsun. Bizim insanımız en konforlu ve lüks yaşamaya laik. Amacımızda bu, bu millete aziz hemşerilerimize daha iyi hizmet edebilmek için bu kanun çıktı” dedi.

Ak Parti Kahramanmaraş İl Başkanı Fatih Mehmet Erkoç Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün imzasının ardından resmileşen Büyükşehrin Kahramanmaraş'a katkısını masaya yatırdı. Büyükşehri Cumhuriyet tarihinin en büyük hizmetlerinden biri olarak değerlendiren Erkoç, düne kadar hayal olan Büyükşehrin kendi dönemlerinde yapılmasının gurunu yaşadıklarını dile getirdi. Erkoç; “Büyükşehir daha düne kadar hayaldi. Başbakanımız 8 Mayıs 2011 tarihinde Kahramanmaraş'a geldiğinde yüz bin kişinin önünde verdiği sözü tuttu ve Kahramanmaraş'ımız artık resmen büyükşehir. Başbakanımıza teşekkür ediyoruz. Hayalleri gerçekleştirmek artık bir Ak Parti klasiği haline geldi. Bütün alanlarda milyarlarca liralık yatırım alan Kahramanmaraş, Büyükşehirle birlikte devler liginde mücadele edecek. Amacımız bütün Kahramanmaraş'ı en ücra köyleriyle birlikte aynı anda aynı hızla kalkındırmak. Kent merkezindeki yaşam standardı ile bir ilçemizin en ücra köyündeki yaşam standardını aynı yapmak. Bunun içinde çıkan Büyükşehir kanunu ile bütün mücadelemizi vereceğiz” dedi.

BÜYÜKŞEHİR KENTİMİZİN KLASMANINI DEĞİŞTİRDİ

Büyükşehirle birlikte Kahramanmaraş'ın klasmanının da değiştiğine dikkat çeken Ak Parti Kahramanmaraş İl Başkanı Fatih Mehmet Erkoç şöyle konuştu; “Kahramanmaraş artık büyükşehirler liginde. Büyükşehrin Kahramanmaraş'a en başta gelir açısından büyük getirisi olacak. Kahramanmaraş bir yumak olarak planlanıp daha büyük imkânlarla hizmet yapılacak. Bilindiği üzere 2000 yılındaki nüfus sayımında Kahramanmaraş'ın büyükşehir yapılması gündeme gelmişti, fakat o yılda büyük bir hayal kırıklığı yaşanmıştı. 12 yıl sonra o hayal Başbakanımızın önderliğinde gerçekleşti. Çılgın projemiz hayata geçti ve artık resmen büyükşehiriz.” Dedi.

DEMOKRASİ EN ÜCRA MEZRAYA BİLE SİRAYET EDECEK

Kanunun çıkmasındaki hedef, Kahramanmaraş'ın İsmetpaşa Mahallesi ile Nurhak'ın en ücra köyündeki yaşam standardını aynı yapmak. Kenti bir bütün olarak planlayıp aynı anda kalkındırmak. Biz bunun için yola çıktık ve çok şükür bunu başardık. Büyükşehir Cumhuriyet tarihinden sonra Kahramanmaraş'a yapılan en büyük hizmetlerden biridir. Bu olayı çok büyük bir siyasi reform olarak görüyoruz. Bu kanun halkımızın yaşam standardını daha da yükseltmek için çıktı. Demokrasi açısından da bakılırsa; demokrasi kentimizin en ücra köşesine kadar sirayet etmiştir. Oralarda yaşayan vatandaşlarımız hem bağlı bulundukları ilçe hem de büyükşehir belediye başkanlığı için oy kullanacaklar.

KÖYLE ŞEHİR MERKEZİNDEKİ YAŞAM STANDARDI AYNI OLACAK

Mahalleye dönüşecek köylerimizin hakları aynı kalacaktır. Özellikle orman köylerimizin bir mağduriyet yaşamaları söz konusu değildir. Mahalleye dönüşecek köylerimize hem ilçe belediyeler hizmet götürecek, mahallesi olduğu için hem de büyükşehir belediyesi hizmet edecek. Buradaki amaç; biz çağdaş muasır medeniyetler seviyesine koşarken, burada sadece il ve ilçe merkezleri ile değil hep birlikte koşacağız. Köylerimizi, mezralarımızı en yaşanılabilir yerler haline getireceğiz. Şehirlerde görülen yaşanabilirlilik kriterlerini oralarda da uygulayacağız.

Bu kanun Kahramanmaraş'ımızın kentsel dönüşüm sürecinde de etkili olacak. İlin genelini planlama açısından da çok önemli. Artık nereler orman alanı nereler tarım alanı, nereler konut alanı, nereler sanayi parseli, nerde neler yapılacak bu planlanacak. Özellikle özel idare ile ilçe belediyenin sınırlar arasında kalan mücavir alanlarda çok sıkıntılar vardı. Oradaki mücavir alanlarda yapılamayan hizmetlerden dolayı vatandaşlar zor durumda kalıyor. Artık büyükşehir oraları da plan dâhili içine alınacak. Planlama yapılırken uzman personelle yapılacak. Çünkü Büyükşehirle birlikte daire başkanlıkları, genel sekreterlikler kurulacağı için hizmetin akışı daha da kaliteleşecek.

ÖZEL SEKTÖR TEŞVİKLERLE 7 MİLYAR TL'LİK YATIRIM YAPTI

Kahramanmaraş'ın hak ettiği hizmeti alması için ellerinden gelen bütün gayreti sarf ettiklerini de dile getiren Erkoç, sağlıktan, tarıma, ulaşımdan, eğitime, ormana, enerjiye kadar bütün alanlarda milyarlarca liralık yatırım yapıldığını söyledi. Kendi dönemlerinde özel sektör yatırımlarında da büyük gelişmeler yaşandığına vurgu yapan Erkoç; “ilimizdeki sanayileşme 1980'de başlamıştı. 2002 yılına kadar ilimizde 2 milyar TL'lik yatırım vardı. 5084 sayılı teşvik yasası ile birlikte özel sektör kendi dönemimizde şuana kadar 7 milyar TL'lik yatırım yaptı. 40 bin olan sigortalı sayısı 120 bini buldu. Ekonomik ve siyasi istikrar ilimizi ve ülkemizi yatırım cennetine çevirdi. Kahramanmaraş'ın girişimci sanayicisi sektörel çeşitliliği de oturtmaya başladı. Madeni Mutfak Eşyası sektöründe lideriz. Türkiye'nin ihtiyacının yarısını biz karşılıyoruz. Çimento, Kağıt, Enerji gibi bir çok alanda devasa tesisler kuruldu.

Kahramanmaraş AK Parti ile o makus tarihini yenmiş durumda. Her alanda dev projeler yapılıyor.

SAĞLIKTA MERKEZ HALİNE GELECEĞİMİZE İNANIYORUM

Sağlıkta biliyorsunuz şehrin doğusuna büyük bir hastane kazandırıldı. Tıp Fakültemizin bitiş tarihide öne çekildi. Şifa bulmak için Ankara, Adana, İstanbul gibi illere artık gidilmiyor. Yapılan sağlık yatırımları ile şok şükür bunu sonlandırdık, sonlandırmaya da devam edeceğiz. Bütün ilçelerimizde hastaneler mevcut. Yetersiz olanları da ek bina yatırımlarıyla destekliyoruz. Elbistan'a 300 yataklı bir hastane kazandırıyoruz. Karacasu'daki hastanemizin yanına ek binalar, Yörükselim'deki hastanemizin çürük bölümlerinin yerine yenileri eklenecek. Tıp Fakültemizin tamamlanmasıyla Kahramanmaraş'ın önemli bir sağlık merkezi olacağına inancımız tamdır.”

TÜNELLERİN ÜZERİNDE DURDU VE GERÇEKLEŞTİRDİ

Ak Partide Merkez İlçe Başkanlığı görevinde iken Tekir'le Göksun arasına Tünel projesini ilk gündeme getiren İl Başkanı Erkoç, üzerinde durduğu projeyi hayata geçirttirmenin gururunu da yaşıyor. Erkoç; “düşünün, 24 km'lik yolun maliyeti 260 milyon TL. Ulaştırma alanında şuan kentimizde 550 milyon TL'lik yatırım mevcut. Biz Kahramanmaraş-Göksun karayolunun biraz geç kaldığını biliyoruz. Bu yolda ki güzergâh değişikliği de bence tarihi bir olay olarak görülmesi gerekir.

DUBLE YOLLARDA ZOR OLAN GÜZERGAH DEĞİŞİKLİĞİNİ YAPTIK

Duble yol projelerinde genellikle güzergâh değişiklikleri çok ender görülür. Fakat Kahramanmaraş olarak bu yolu çok sıkı takip ederek neredeyse tamamını değiştirdik. Bilindiği üzere mesela Bulutoğlu Köyünün o yöne doğru çalışma vardı, biz hemen harekete geçerek çalışmaları durdurduk. Mevcut olan Kürtül rampasından geçen virajlı ve heyelanlı yol güzergâhını Ceyhan Köprüsü çıkışından OSB bölgesinin yanından Andırın yol kavşağına bağladık.

Bu yol güzergâhında yapılacak tüneller, viyadüklerle beraber yoğun eğimi, virajı ve diğer unsurlar çok avantajlı hale geliyor. Adana Pozantı, Aksaray, Ankara karayolunun alternatifi haline geliyor. Kahramanmaraş ”“Göksun arasını 13 kilometre kısalıyor. Buradaki standart neredeyse otoban standardını yakalıyor. Tekir-Göksun arasındaki tünellerdeki çalışmalar yaklaşık 6 aydan bu yana sürüyor. Viyadüklerin yapılması içinde yüklenici firmanın vinçlerinin kurulduğu görülür. Köprülü kavşaklarla ilgili de çalışmalar sona erdi. İlk etapta 4 adet düşünülen köprülü kavşakların ihaleleri yapılmak üzere. En büyük hedeflerimizden bir tanesi de Ordu'dan başlayıp Akdeniz'e inen yolu Kahramanmaraş'tan geçirmekti ve bunu da başardık. İlçe bağlantı yollarımızla ilgili de çalışmalarımız sürüyor. İhalesi gerçekleşen Ilıca yolumuzda çalışmalar başladı. Ekinözü yol kavşağı ile Göksun arasının proje çalışmaları sürüyor. Nurhak yolumuza beton asfalt yapılıyor. Bütün alanlarda hükümetimiz yaptığı milyarlarca liralık yatırımla kentimizi Büyükşehir'e hazırladı ve bugünde büyükşehir yaptı.” dedi. Bu yol bittiğinde Kahramanmaraş-Kayseri-Ankara güzergahı önemli bir geçiş güzergahı haline gelecek. Otobanın yanından Gaziantep ”“Kahramanmaraş arası yol yaptık. Bu yolda Kahramanmaraş ”“Gaziantep arasını 6 kilometre kısalttı. Kahramanmaraş Nurdağı arısı geçmişte tek şeritti çok yoğun trafik vardı, biz Nurdağı'na 1 saatte gidemiyorduk şimdi Nurdağı'na 25 dakikada gidiyoruz. Kahramanmaraş'ımız bu işler bittiğinde 2014 yılının ortasına doğru Kahramanmaraş ulaşım yönünden büyükşehir yönünden de bir statüye kavuşmuş olacak. AK Parti şimdi Kahramanmaraş'ı iktidara geldiği zamanda büyükşehir yapabilirdi. Ama alt yapı, üst yapı yatırımları ile önce Kahramanmaraş'ı büyükşehire hazırladı. Ekinözü yol kavşağından Göksun arası yolun projesi yapılıyor, Nurhak yoluna çok güzel beton asfalt yapılıyor. Kavşak düzenlemeleri var şu anda o bölgede. Ekinözü yol kavşağı Göksun arasındaki yolda Göksun MYÖ kadar yapıldı. Arasındaki kısım yapılacak. Kuzey ilçelerimizden Kahramanmaraş ve tersi istikamette Ankara'ya da ulaşım çok rahat gerçekleşecek. Önümüzdeki birkaç yıl içinde alt yapı üst yapı olarak ana arterler ulaşımı ile büyükşehire hazır hale geliyor.”