Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Başkan Yardımcısı ve Yozgat Milletvekili Sadir Durmaz, AK Partili milletvekillerinin seçildikleri günden bu tarafa koro halinde Yozgat’a sözler verdiklerini ve bu sözlerin hiç birisinin yerine getirilmediğini belirterek, "Yozgat çevre yolu da yalan oldu." dedi.

MHP Genel Başkan Yardımcısı Sadir Durmaz, yaptığı yazılı açıklamada, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Binali Yıldırım’ın 2012 yılı Yozgat ziyaretinde veridiği söze atıfta bulunarak verilen sözlerin yerine getirilmediğini belirtti. Durmaz, "Eski Bakan Binali Yıldırım 2012 yılı Yozgat ziyaretinde 'Yozgat’ın güneyini boydan boya geçen bir çevre yolu yapmaya karar verdik, bunun adımlarını attık' dediğinin üzerinden tam 3 yıl geçti. Bekir Bozdağ’ın 'Yozgat’a çevre yolu yapılıp yapılmamasında halkımızın düşüncelerini önemsiyorum, çevre yolunu isteyen çoğunlukta hemşerilerimiz var, biz bunu onların isteği doğrultusunda değerlendiriyoruz' dediğinden bu yana yaklaşık 2 yıl geçti. Konun takipçisi olmayan, iktidarın Yozgatlı basiretsiz temsilcileri yüzünden, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 25 kilometre olarak planlanan Yozgat Çevreyolu, 2015 Kamu Yatırım Programına alınmadı." dedi.

Kampus yolu güzergah değişikliğini çevre yolu yapımı şartına bağlayan yetkililerin verdiği sözlerinde havada kaldığını öne süren Durmaz, şu ifadeleri kullandı: “Yozgat Bozok Üniversitesi içerisinden geçen yolda elim kazalar meydana gelmesi neticesinde güzergah değişikliği ile ilgili olarak 2011 yılında vermiş olduğum soru önergesine ilgili bakanın verdiği cevapta da konu çevre yoluna bağlanarak geçiştirilmiştir. Sayın Bekir Bozdağ’ın Bozok Üniversitesi'nde yaptığı konuşmada, 'üniversitemizin içinden geçen yolu üniversitenin dışına taşımak rektörümüzün ve üniversitedeki herkesin ortak talebi, Ulaştırma Bakanlığı ile gerekli görüşmeler mutabakatlar sağlandı, inşallah Yozgat’ımıza projesi devam eden çevreyolu kapsamında bu yol da dâhil edilecek, bu çerçevede yol kampüsün kendi öz mülkü haline gelecektir' sözünden bu yana yaklaşık 16 ay geçmesine rağmen bir arpa boyu yol alınamamıştır. Bu çerçevede çevre yoluna bağlı olarak planlanan kampus yolu da maalesef hiç arzu etmememize rağmen yine 'kampus yolu ölüm yolu' olarak anılacak demektir."

"AŞK DEDİĞİN YOZGAT YOLU GİBİ OLMALI HİÇ BİTMEMELİ"

"Gençlerimiz bir kez daha haklı çıktı. Sosyal medyada dedikleri gibi, 'aşk dediğin Yozgat yolu gibi olmalı, hiç bitmemeli' demişlerdi, öyle de oldu." diyen Durmaz, “Yozgat’ın yolları ile ilgili, 2012 yılında TBMM Başkanlığı aracılığı ile Ulaştırma Bakanı'na yolun yapımı ile ilgili sorular yönelttim. Ancak Bakan bu sorularımı cevaplama gereği bile duymadı. Konuyu Meclis’te bizzat bakana sordum bakan yine yuvarlak cümlelerle geçiştirdi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Binali Yıldırım’ın 10 Mart 2012’de Yozgat’ta, Delice yol ayrımı-Yerköy arası 59 kilometre yol ve Yerköy ayrımı-Yozgat-Sorgun arası 61 kilometre yol ile ilgili olarak; 'mevsim şartları düzelince yapım başlanacak boydan boya yapılarak geliyor, şu anda asfalt olmaz biliyorsunuz kış mevsimi' dediğinden bu yana üç yıl geçti. Sayın Bekir Bozdağ’ın bir açılışta eski Bakan Binali Yıldırım'a da seslenerek, 'Sayın Bakanım Yozgat'ı dünya ile buluşturdunuz, sadece çağrı ile değil, karayoluyla da buluşturuldu, inşallah bu sene ihalesi bitmiş durumda karayolumuz sıcak asfalt olacak' sözlerinden bu yana üç yıl geçti. Yol yapım işlerinin geciktiğini itiraf eden Bekir Bozdağ’ın 2013 yılında, 'ancak geçen yıllarda malzeme temini konusunda sıkıntı yaşandığı için yollarımız yapılamadı, bu yıl yollarımızın önemli bir kısmı inşallah tamamlanacak' dediğinden bu yana yaklaşık iki yıl geçti. 2015 yılı Kamu Yatırım Programı’na göre yapımı devam eden, önce sathi kaplama yapılan ancak şimdi sıcak karışımla kaplama yapılmaya çalışılan duble yolsuzluk yollarının da en erken 2018 yılına kadar bitirilmesi öngörülmektedir." diye konuştu.

Durmaz, 2015 yılı Kamu Yatırım Programı verilerine göre yol yapımının 58 yıl sonraya kalacağını belirterek, "Delice ayrımı-Yerköy arası 59 kilometre yolun proje başlangıcı 2006 proje tutarı 60 milyon 100 bin TL, 2014 yılı itibariyle harcanan tutar 19 milyon 148 bin TL, 2015 yılında ayrılan tutar ise 700 bin TL’dir. Proje tutarı sabit kalmak kaydıyla her yıl bu kadar ödenek ayrıldığında işin bitişi yaklaşık 58 yıl sonraya kalacaktır demektir." ifadelerini kullandı.