MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu, atanamayan öğretmenlerin ve eğitimin sorunlarının araştırılarak gerekli önlemlerin alınması konusunda Meclis araştırma önergesi verdi.

MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu, araştırma önergesinin gerekçesinde, sürekli olarak yapılan sistem değişikliklerinin hem öğrencileri, hem öğretmenleri ve hem de velileri mağdur ettiğini ifade ederek, bugün öğretmenlerin hiç bir dönemde yaşamadıkları kadar sorun yaşadığını vurguladı.

4+4+4 eğitim sisteminin hiçbir hazırlık yapılmadan başlatıldığına da işaret eden MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu, mevcut sistemin, sınıflarda mevcutları artırmakla kalmayıp, fiziki düzenleme konusunda da pek çok sıkıntıya sebep olduğunu kaydetti.

Bu yetersizlikler nedeniyle çoğu okulda ikili eğitime geçildiğine de dikkat çeken MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu, araştırma önergesinin gerekçesinde ayrıca şu sözlere yer verdi:

“İkili eğitim nedeniyle öğrenciler sabahın çok erken saatlerinde okula gitmek, akşamın çok geç saatlerinde de okuldan dönmek zorunda kalmaktadır. Bu şekilde eğitim veren okullarda okul yöneticileri ve yardımcı personel de sıkıntı yaşamaktadır.

Yine 1,2,3 ve 4. sınıflarda 6 saat ders yapılırken, 5. sınıflarda haftanın 4 günü 7 saat, haftanın bir günü de 8 saat ders yapılmaktadır. Ders saatlerinde ortaya çıkan bu durum nedeniyle, öğrencilerin çıkış saatleri farklılaşmaktadır.

Bu okullarda taşımalı eğitim kapsamındaki öğrencilerin taşınmaları aynı araçla yapılmaktadır. 5. sınıflar 1 ya da 2 ders saati geç çıktıkları için 1, 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerinden taşımalı eğitim kapsamında olanlar 5. sınıf taşımalı eğitim öğrencilerinin çıkışına kadar okulda sınıf öğretmenlerinin nezaretinde bekletilmektedir.

Eşit işe eşit ücret konusunda yapılan çalışmalardan neredeyse hiçbir şekilde yaralanamayan öğretmenlerin ek ders konusunda da mağduriyeti devam etmektedir. Yıllardır beklenen görevde yükselme sınavı da bir türlü yapılamamıştır. Alım gücü iyice azalan öğretmenlerin maaşları pek çok meslek grubunun altına düşmüştür.

Ülkemizde atanamayan öğretmenlerin durumu her geçen gün derinleşirken, mevcut öğretmenler, bugün bazı bölgelerde bölücülerin hedefi haline gelmiştir. Öğretmenlere karşı şiddet olayları da artmıştır. Öğretmenlere yönelik en üst düzeyde yapılan açıklamalar, öğretmenlerin itibar kaybetmelerine neden olmuştur.

Yönetici durumundaki eğitimciler rotasyona uğramış, bulundukları illerde kendilerine yer bulamayan tecrübeli eğitimciler emekli olmak zorunda kalmıştır. 10 yıl içinde 3 bakan gören Milli Eğitim Bakanlığı, her bakanla birlikte yeni yeni uygulamalara imza atmıştır.

Bu uygulamaların hiç birisi bugüne kadar eğitim alanında biriken sorunları çözmemiş, tam tersine daha da artırmıştır. Bakanlık verilerine göre de öğretmen açıkları sürmektedir.

Ülkemizde 18 bin 956 rehber öğretmeni, 11 bin 138 okul öncesi öğretmenliği, 10 bin 582 beden eğitimi, 8 bin 690 din kültürü ve ahlak, 8 bin 267 teknolojimi tasarım, 7 bin 631 zihinsel engelli, 7 bin 466 İngilizce, 6 bin 113 Türk dili ve edebiyatı, 5 bin 390 müzik, 3 bin 991 matematik, 2 bin 846 görsel sanatlar ve resim, 2 bin 297 fen ve teknoloji, 2 bin 35 sosyal bilgiler öğretmeni olmak üzere 111 bin öğretmen açığı bulunmaktadır. Sivil toplum örgütlerine göre, öğretmen açıkları bakanlık verilerinin iki üç katı kadardır.

Ülkemizde bir tarafta bu şekilde öğretmen açıkları yaşanırken, diğer tarafta yüzlerce öğretmen atama beklemektedir. Bakanlık; yüzlerce öğretmen atama beklerken ücretli öğretmenlerle çalışmayı tercih etmektedir.”