Mahir Ünal: Dershanecilerin Yüzde 70'i Bu Taslağa Olumlu Yaklaştı!

Mahir Ünal'dan Flaş Açıklama: Temsilcilerle Görüşüldü ve Dershanecilerin Yüzde 70'i Bu Taslağa Olumlu Yaklaştı!

Mahir Ünal: Dershanecilerin Yüzde 70'i Bu Taslağa Olumlu Yaklaştı!

Mahir Ünal'dan Flaş Açıklama: Temsilcilerle Görüşüldü ve Dershanecilerin Yüzde 70'i Bu Taslağa Olumlu Yaklaştı!

22 Kasım 2013 Cuma 21:46
Mahir Ünal: Dershanecilerin Yüzde 70'i Bu Taslağa Olumlu Yaklaştı!
AK Parti Grup Başkanvekili Mahir Ünal açıkladı


Dershaneler konusunda yaşanan tartışmalarla ilgili açıklama yapan Ünal, "Dershaneleri kapatmıyoruz, dönüştürüyoruz" dedi.Milli Eğitim Bakanlığı'nın, taslağı tasarıya dönüştürmeden önce dershane temsilcilerine danıştığını ifade eden Mahir Ünal, "Dershanecilerin yüzde 70'i bu taslağa olumlu yaklaştı" şeklinde konuştu. 

AK Parti Grup Başkanvekili Mahir Ünal'ın açıklamalarından satır başları şu şekilde: 

"YÜZDE 70'İ OLUMLU YAKLAŞTI" 

"Dershane konusunda bir sıcak gündem olmamasına rağmen, böyle bir sıcak gündem varmış gibi tartışılması doğru değil. 

MEB, görüşmeler neticesinde bir taslak hazırladı. Bugüne kadar dershanelerle ilgili onlarca taslak hazırlanmıştı. MEB'in hazırladığı taslak da bu taslaklardan bir tanesi. Taslak tasarı olmadan önce dershane temsilcileriyle bu taslak görüşüldü ve yüzde 70'i bu taslağa olumlu yaklaştı. 

"ÖZEL OKULA DÖNÜŞEMEYEN DERSHANELER..." 

'Özel okula dönüşebilir misiniz?' diye soruldu ve her 5 dershaneden bir tanesinin özel okula dönüşebilme kriterlerine sahip olduğunu gördük. 'Dönüşemeyeceğim' diyenlere de biz 2 yıl süre veriyoruz. 2 yıl süre içinde açık lise olarak çalışsınlar. 4+4+4'te açık lise seçeneği var. Eğer derse ki; 'ben açık liseye de dönüşemiyorum'; o zaman da biz diyoruz ki; kursa dönüşün. 

"KAPATMA DEĞİL, DÖNÜŞÜM" 

Biz bu çalışmaları kamuoyundan saklamıyoruz. Programlarımıza almışız, MEB'in strateji belgesine girmiş, kalkınma planlarına girmiş, ele alınmış. Yani bu gizli saklı bir şey değil. Biz dedik ki; bu bir kapatma değil, dönüşümdür. 

Bütün bunlara rağmen 'Bu, darbe dönemlerinde bile yapılmadı' başlıklarıyla sıcak gündem yaratılmaya çalışılıyor. Sanki milletin gözünden kaçırılan bir şey varmış gibi bir izlenim oluşturuluyor. 

"YÜZDE 60, DERSHANEYE GİDEMİYOR" 

Türkiye genelinde toplam öğrencilerin yüzde 15'i dershanelerden faydalanıyor. Bu oran lise döneminde yüzde 40'a çıkıyor. Yani öğrencilerin yüzde 60'ı dershaneye gidemiyor.

Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
4646 2013-11-28 15:11:36

mahir ünal seni de mi satın aldılar. senin çocukların dersaneye gitmedi mi

Avatar
hayaldi 2013-11-25 15:29:23

başbakan haklı kardeşim sizde milletin kanını emiyorsunuz işiniz gücünüz para Allah'tan korkun biraz.özel okullardaki öğrencileri illere dağıtıp reklam yapıyorsunuz diğerlerinide sömürüyorsunuz.dersanenize 4 yıl gidipte en sonunda baraşı aşamayınca ümüdini kesen öğrenciler biliyoruz.

Avatar
vatandaş ahmet 2013-11-24 22:29:17

sayın millet vekilim bizler bir akp li olarak sizlerin arkanızda devamlı dimdik durduk ama bu dersaneleri kapatmak çok iyi fikirdegil çok mu çok düşünmesi gereken konu resmen intihar gibi saygılarım la tekrar tekrar düşünün......

Avatar
mustafa 2013-11-24 21:57:48

kimi kandırıyorsun mahir bey sen de inanmıyorsun ama doğru söylesen koltuk sallanacak sen de haklısın

Avatar
ÖKKEŞ 2013-11-24 19:10:37

Olur mu kardeşim hep beraber gelip park açıyorlar ya. ??????

Avatar
Bir Bilen 2013-11-24 18:28:33

İnsanlarımızı Afganistan talibanı Mısır cahil Müslüman kardeşlerinine benzetmek için eğitimi orta çağ seviyesine getirip daha kolay kandırılan cahil kesimin coğalması için EĞİTİMİ yaz boz tahtasına çevirdiniz

Avatar
HALK 2013-11-24 11:13:35

Muhterem Hocaefendi hakkındaki çarpıtmalarınız herkes duydu maskeniz düştü sayınvekil El-insaf diyoruz artık iktidar sarhoşluğu bu olsa gerek!!!

Avatar
Eğitimci 46 2013-11-24 11:11:23

Kimi kandırdığınızı sanıyorsunuz hadi hodri meydan referandum yapında boyunuzun ölçüsünü alın bu sefer sert kayaya çarptınız!!!

Avatar
sinan 2013-11-23 21:22:01

Sayın Mahir Bey Biz seni Mert Ve kimsenin Güdümünde olmayan biri zannederdik. Söylediğiniz şeylerin çoğunun yalan yanlış olduğunu biliyoruz. Liderinizin Gözüne girmek için böyle şeylere itibar etmemeniz gerekirdi. ŞU Maraşa bir çivi çaktınızmı onu söyle.....

Avatar
tarık 2013-11-23 21:08:09

ak partiye 10 yıldır her seçimde oy veren biri olarak milli eğitim sistemini düzenlemeden sınavları kaldırmadan adaleti sağlamadan dersaneleri kapatmak kendi ayağına kurşun sıkmaktır.halk herşeyi görüyor.

Avatar
A.TÜRKOĞLU 2013-11-23 19:07:59

Tarih boyunca bütün büyük küçük devrimelerde olduğu üzere, devrimin çocukları otak hasımlarını alt ettikten sonra, güçlü olan diğerini/diğerlerini hasım olarak görür ve tasfiyeye başlar. Türkiye'de olan da budur. Dersane falan hikaye, bunu aklı eren herkes gayet iyi biliyor. Mevcut iktidar, Cemaatin eğitim konusunda son derece başarılı olduğunu, Türkiye'nin en başarılı çocuklarının buralarda eğitim gördüklerini biliyor. Ali Bayramoğlu'nun (neye hizmet ettiği müphem olan zat) da belirttiği üzere, hükümet eğitimi cemaatin insiyatifine bırakmak istemiyor. Hükümet, özellikle dersaneleri, aynı zamanda cemaatin hem finans hem de zeki çocukları devşirdiği yuvalar olarak görüyor. Oysa hükümet de kendi ajandasında olan “dindar gençliğini” yetiştirmek istiyor ve bu yolda cemaati kendine engel olarak görüyor ve onu dersaneler üzerinden tasfiye etmek istiyor. Bütün mesele bu. Bu arada, dersanelerin çocukların çocukluklarını, gençlerin gençliklerini yaşamadan hayata atılmalarına neden olduğu herkesin malumu. Ama dersanelerin bu denli devasa bir sektör haline gelmesine neden olan eğitim sistemindeki kalitesizliğe ve sınav şekline bir çeki düzen vermeden, bu meselesinin kolayca kapanacağını sanmak ham hayaldir. Zengin kesim çocuklarına özel ders aldırmaya devam ederken, diğerleri okullarda aldıkları kalitesiz eğitimle yetinmek zorunda kalacak, bu durumda zaten var olan fark daha da açılacaktır. Bu yasaya evet diyecek milletvekilleri, kendi çocuklarna özel eğitim aldırmayacaklar mı? Hali vakti yerinde olan herkes gibi onlarda çocuklarına özel eğitim aldıracaklar.Yapılması gereken aynı toplu taşımada olduğu gibi, minibüs gibi son derece ilkel taşımacılığı yasaklayacağınıza, aynı hatta metro yaparsınız, böylece yolcuların minibüslere rağbet göstermesinin önüne geçersiniz. Tabii olan yol bu değil mi? Ama amaç başka sen daha anlamadın mı?

Avatar
tasmet 2013-11-23 16:39:47

tarih sizleri bir köşeye yazıyor günü geldiğinde inşalhal pişman olmazsınız.

Avatar
ÖKKEŞ 2013-11-23 16:13:26

Milletede kendinizede yazık ettiniz, kibriniz yüzünden% 40 i aşarsanız ben de adam değilim.

Avatar
Ökkeş MARAŞLI 2013-11-23 13:57:23

Gözümüzün içine baka baka yalan söylüyor, kirli siyaset dedikleri böyle birşey olsa gerek.Adamlar Tayyibin ağzından çıkanı havada kapıp yalıyor nerdeyse...

Avatar
vatandaş 2013-11-23 12:12:40

akp ye tövbe bir daha oy yok. ayıp sizin çocuklarınız okudu adam oldu. milleti cahil bırakmak ne demek. benim çocuklarımın geleceğini sizmi kuracaksınız. milli eğitimde dersler boş geçiyor. oturmuş dersane düzenini yok etmeye çalışıyorsunuz. çok yazık.

Avatar
Şehri okuyan 2013-11-23 08:17:17

Yalan olduğu bal gibi ortada .Yalanın büyük günahlardan olduğu günah işlerkende imanın insanı terk ettiğini umaraım sayın ünal biliyordur bundan sonra gerçekler konuşulursa çok iyi olur yoksa ihraçtanmı korkuyor

Avatar
serdar 2013-11-23 02:06:26

bu adam kim ?

Avatar
HALK 2013-11-23 00:27:40

Ya MEB müsteşarı yalancı ya MEB bakanı ya başbakan ya mahir ünal ya da.....!!!!

Avatar
EDE46 2013-11-23 00:26:20

Yalan yanlış bilgilerle halkı kandırmaya çalışıyorsunuz millet artık bunları yutmaz....Olay eğitim meselesi değil tamamen siyasi olduğu çok açık...

Avatar
Alperen 2013-11-22 23:42:59

Sn Ünal,Hiç bir dersane bu aldığınız karaı tavsip etmiyor. PKK isdedi diye şimdide el attınız dersanelere. Bu millet sizi affetmiyecektir. Adlarınız tarih sayfalarına yazılacaktır.

Avatar
K.MARAŞLI 2013-11-22 23:40:52

TÜRKİYENİN DİBİNE DİNAMİTİ ATTINIZ PATLAYINCA NE OLACAK DÜŞÜNÜLDÜMÜ ACABA?

banner122

banner215

banner124

banner154

banner191

banner126