Melges 32 sınıfındaki Eker isimli teknesi ile İtalya’da içinde Dünya Şampiyonası’nın da yapılacağı toplam 5 yarıştan oluşan 2015 Audi Sailing Series yarışlarına hazırlanan Ahmet Eker, takımları ve şampiyona hakkında bilgiler verdi.

İtalya için 3 senelik bir programları olduğunu ifade eden Ahmet Eker, "ilk yılımız daha çok öğrenme amaçlı ancak 3. yılın sonunda hedefimiz podyuma çıkmak." dedi.

Yelken sevdası ile bilinen Eker Süt Ürünleri Genel Müdürü Ahmet Eker, Türkiye’deki yarışlarda uzun yıllardır gösterdiği başarıyı yurtdışında da devam ettirmek amacı ile 2015 Audi Sailing Series yarışlarına hazırlanıyor. Ahmet Eker, yarış hazırlıkları ve hedeflerini anlattı.

Ekibin büyük kısmını Türk yelkencilerden kurmaya dikkat ettiklerini ifade eden Ahmet Eker, "Herhalde filoda tek Türk ve en genç taktisyen ile yarışan ekip biz olacağız. Taktisyenimiz Levent Peynirci. Başüstünde Baransel Soysal, direk dibinde Buğra Hadımoğlu, piyanoda Burak Baran, trimde Burak Zengin ile Doğa Arıbaş, ana yelkende Dave Scott. Aynı zamanda antrenörümüz de olan Dave Scott, yarışın genelinde bizimle yarışacak. Ben de ekipte skipper olarak yer alıyorum. Zaten bu yarış, sadece owner driver olan bir yarış." dedi.

Hazırlıklarına 2014’ün Eylül ayında Türkiye’de başladıklarını belirten Ahmet Eker, "Ekipte ufak tefek değişiklikler olsa da, artık son halini aldı. 15 gün denizde antrenmana çıktık. Türkiye’deki en son antrenmanımızı Ocak ayında yaptık. Son olarak geçtiğimiz hafta, 3 gün, ilk yarışın yapılacağı yerde İtalya’nın Fransa sınırına, Genova şehrine yakın Loano’da antrenman yaptık." dedi.

Ahmet Eker, Loano’nun havasının İstanbul’a yakın olması, daha hafif bir havası olmasının kendileri için bir avantaj olabileceğini dile getirdi.

Kendileri için çok tecrübe kazanacakları yarış serisi olacağını düşündüklerini de belirten Ahmet Eker sözlerine şöyle devam etti:

"İlk yarışta ana antrenörümüz olan Dave Scott bizimle yarışamıyor. Onun yerine yine Türk yelken sporunun önemli isimlerinden Oğuz Ayan ana yelkencimiz olarak bizimle yarışacak. 2-3 gün daha antrenman yapabilmek için biraz daha erken gideceğiz. Sınıfa yeni olduğumuz için özellikle ilk yarış için beklentilerimiz çok yüksek değil. Oradaki filoyu tanımak istiyoruz.

Yarışlara 15-16 teknenin katılacağını düşünüyoruz. Ancak Dünya şampiyonası Avrupa’da olacağı için bu sayı 20’ye kadar çıkabilir. Amerika’daki filonun bir kısmı buraya gelecektir diye bir beklenti var.

Teknelerin yarış için çok ciddi hazırlıkları olduğunu görüyoruz. Biz ilk yıl için, bu sınıfın içinde kendimize bir yer edinmek istiyoruz. Sene sonuna kadar filonun ortalarına yükselmeyi amaçlıyoruz. Bu sene bizim için daha çok öğrenme yılı olacak denebilir. Dünyadaki en iyi yelkencilerin, taktisyenlerin yarıştığı bir yarış serisinde ilk yılımızda derece beklemek zaten çok gerçekçi olmaz.

Toplamda 5 yarış olacak ama bir de 6. yarış var. Bizim henüz 6. yarışa girip girmeyeceğimiz belli değil. 5. yarış Dünya Şampiyonası. Bu şampiyona neredeyse İtalya’nın tamamını geziyor. İtalya’nın kuzeyinde başlıyor. Genova’nın batısında Loano şehrinden başlıyor. İkinci ayak daha sonra Portoverene. Üçüncü ayak için göle gidiyoruz, Riva Del Garda. Dördüncü ayak Roma’ya nisbeten daha yakın, daha güneyde Porto Ercole’de. 5. ayak Dünya Şampiyonası ise ufak bir belde olan Sicilya Trapani’de olacak. Bu ayakta, Avrupa tarafında 25’e yakın tekne olacağını düşünüyoruz."

"TEK TİP TEKNE OLDUĞU ZAMAN NİSBETEN DAHA ADİL OLUYOR"

Melges 32'nin Türkiye için çok üst bir sınıf olduğunu, Türkiye’ye gelmesi ve burada yaygınlaşmasının da pek kolay olmadığını dile getiren Ahmet Eker, Türkiye’deki yarışlarda 'one design'ın pek fazla gelişmediğini vurgulayarak şöyle devam etti:

"Bence Türkiye’de daha iyi yelken yapmaktansa, hangi tekneyi alsam daha avantajlı olurum konusu çok daha fazla düşünülüyor. Buna da kafa yormak tabi ki gerekli ama bence ondan önceki hedef daha iyi yelken yapmaya odaklanmak olmalı."

Yurtdışında kendilerine 3 yıllık bir hedef belirlediklerini de ifade eden Ahmet Eker, "Bizim 3 senelik bir programımız var. Ama 3. senenin sonunda podyum görmeyi arzu ediyoruz tabi ki. Yapılamaz bir hedef değil bu. Birinci senede filoda yerimizi alalım, yarış tecrübesi elde edelim, ikinci senede biraz daha üst sıralara çıkalım, filonun yüzde 50’sinde kalalım, son senede ise hedefimiz podyuma çıkmak." diyerek sözlerini tamamladı.